Storleksfråga Pikeur

Wysiwyg

Trådstartare
Jag gör ett nytt försök då min förra tråd raderades :p

Ska beställa ett par pikeur-ridbyxor från internet, modell Lugana. På de flesta ställen står det tyska storlekar, och då vet jag vilken strl jag ska ha. På detta ställe står det dock inte i storlekar jag är van att se.

Denna strl finns: "40-UK26-US28-26"". Klart att jag kan tolka det som att det är 26" men o andra sidan står ju storleken 40 först? :confused: Vilken strl skulle ni tippa på?

Dessutom står det att ridbyxorna är long; ska jag tolka det som att det är en längre modell eller finns det bara en typ av Lugana?

Sv: Storleksfråga Pikeur

I mina Pikeur Lascara står det:
USA.CDN..I....F..GB
.26...26..42..36..24

(Har storlek 38 i dem)
Long tolkar jag som att det är längre ben på ridbyxorna.
Jag hoppas att detta hjälpte lite grann.

Senast ändrad:

Toppen, tack så mkt! Då borde det ju vara 40 i dem! :D

Jag provade ett par pikeur för ett tag sedan, men kommer inte ihåg vilken modell det var. Skiljer det sig mycket mellan modellerna?

Har strl 40 i ett par CRW-ridbyxor, men det är så stora att de säckar sig runt knäna och jag kan dra ut dem runt 1 decimeter från magen. Eftersom pikeur är små i storlekarna borde 40 vara bra?

Tack så mycket återigen :bow:

Inte så mycket skulle jag tro.
Jag har aldrig förstått mig på CRW kollektionen, tycker bara att den är ful och inte alls hållbar i längden.

Jag skulle rekommendera dig att åka till en ridsportsbutik som säljer Pikeur och se om du inte kan ta och prova ett par Pikeur Lugana ridbyxor där så att du verkligen får känslan för modellen, på så sätt bör du inte bli besviken när du får hem dem du ska beställa från internet.

Senast ändrad:

Ja jag får nog göra så.. Har du större strl på dina Pikeur än på andra?

Nä jag förstår inte varför jag köpte CRW, de har hållit i ett halvår (ganska fantastiskt egentligen) men nu håller de på att ramla ihop. Är less på att köpa nya ridbyxor 2-3 ggr per år så nu tänkte jag investera i Pikeur :D

Mina Pikeur ridbyxor är som längst inne på sitt 5:e år nu och fortfarande fina i färgen samt sitter lika bra som de alltid har gjort.

Nej jag har 38 eller 76 (76 är 38 med långa ben, köper ridbyxor i den storleken om jag inte kan få tag i samma modell och färg fast i 38) i andra märken också.

Jag tror att du kommer bli garanterat mycket nöjdare med ett par Pikeur ridbyxor då de är billigare om man dividerar kostnaden på antal år de brukar hålla jämfört med att springa och köpa "billigare" ridbyxor 2-3 gånger per år som inte alls håller formen eller färgen lika pass bra.

Senast ändrad:

Så små i storlekarna är inte Pikeur enligt mig, personligen tycker jag att Cavallo är mindre.

Jag tycker att Pikeur är stora i storlekarna :p Jag drunknar i 38, och så i Pikeur måste jag köpa 36 då och de är nästan stora.

Liknande trådar

Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
447
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 319
Senast: Mogge
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 429
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 776
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Minska antalet fästingar på katt
  • Smitare - hur gör ni?