Bukefalos 28 år!

Stormen Hans

Regnar igen. Slutade klucka i toan men är tillbaka nu. Har inte fått tag på hyresvärden men imorgon ska jag boka spolbil oavsett, så drar jag det på hyran. Kan ju inte ha det såhär när de dessutom höjer hyran väldigt godtyckligt..
Blåsandet har lugnat sig lite iallafall.
 
Jag längtar efter regnuppehåll så jag kan släppa ut ena katten, han har varit inne sen söndag. Han skriker öronen av en om att han vill ut, men vänder i dörren pga vädret.
 
Här i norra Gävleborg regnade det massor igår. Hörde något om 95 mm i grannbyn men vet inte om det bara var hörsägen :p

Idag har det regnat mycket mindre ca 10 mm. Men blåst massor istället. Vet inte om jag sett så höga vågor på den här sjön. I samhället har ett par stora bryggor i småbåtshamnen blåst sönder så ett gäng båtar ligger ute och guppar på sjön. Några grusvägar runt om i kommunen har gett vika också.

Imorgon ska det fortsatt blåsa men inte fullt lika mycket. Hoppas det stämmer.
 
Tja, jag bor 50 min från det här... säger en del 🤪

https://www.nrk.no/norge/her-blir-hytta-tatt-av-_hans_-i-hemsedal-1.16509535

Här är europavägen avstängd pga ras och vi får rödklassade sms-alarm om att ge fan i att lämna hemmet. 150 personer sitter evakuerade i närmsta större stad, och nu håller det hotellet på att bli översvämmat också.
Jeg er i dalføret ved siden av, i Valdres. Samme her. Måtte avlyse hovslageren i morgen, veien forbi her er stengt. Mange evakuerte i kommunen
 
Hörde att någon tagit fram vattenskotern och kör den i Kållered köpstad. Nu ska planen vara att öppna E6 norr ut kl 9.

Vill åka och kolla till mina bin nu när det blåst så men vågar inte chansa på att jag kommer fram så får vänta tills största delen av vägarna är körbara.
 
Spöregnar här i Göteborg ska ta min nya långa regnkappa till ridningen idag när jag ska till jobbet. Bra test hur den står emot regn köpte den på mässan i Göteborg för ett par hundralappar så räknar inte med någon längre hållbarhet. Passade iallafall plånboken då.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Har under senaste veckan upptäckt stora hål i gödselstacken, som att någon grävt gångar. Har inte brytt mig nämnvärt utan bara...
Svar
12
· Visningar
1 342
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 113
Senast: Jojo
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: cassina
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 840
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp