Bukefalos 28 år!

Stormen Hans

Att vi fortfarande har flygrutter inom södra tredjedelen av vårt land är sorgligt.

Jag skulle lätt kunna flyga Malmö-Stockholm! Men det är för att X2000 som kör sträckan är ett gräsligt tåg som gör mig illamående! Jag har åkt Öresundtåget till Göteborg en mycket varm sommardag. Tågets ventilation var sönder så det var så varmt och kvavt i tåget att tågvärden delade ut vatten. Och då mådde jag inte illa alls! Men X2000 går bara inte. Hoppas att det byts ut snart mot ett tåg som inte är lika åksjukeframkallande så jag (och många med mig) kan ta tåget igen.
 
Här är det lugnt nu. Vinden har lugnat sig. Det blåser fortfarande men det är mer som en vanlig blåsig dag. Det regnar lite smått. Småskvättar då och då. Mulet.
 
Jag skulle lätt kunna flyga Malmö-Stockholm! Men det är för att X2000 som kör sträckan är ett gräsligt tåg som gör mig illamående! Jag har åkt Öresundtåget till Göteborg en mycket varm sommardag. Tågets ventilation var sönder så det var så varmt och kvavt i tåget att tågvärden delade ut vatten. Och då mådde jag inte illa alls! Men X2000 går bara inte. Hoppas att det byts ut snart mot ett tåg som inte är lika åksjukeframkallande så jag (och många med mig) kan ta tåget igen.
Tyvärr lär det inte inträffa snart, att X2000 byts ut alltså, eftersom nuvarande regering stoppade alla planer på höghastighetsbanor på den sträckan. Har åkt Shinkansen, och det är en helt underbar upplevelse, men det beror nog i stor utsträckning på att järnvägen är bygg för de hastigheterna, och att det bara går sådana tåg på de banorna. X2000 är ju byggda för att kunna köra snabbt på "låghastighetsbanor", med konstiga egenskaper därefter.
 
Inte en regndroppe inom synhåll. Lite mulet bara. Enligt SMHI ska det inte regna öht idag. Och det är säkert. Vilket det inte alltid är, även när klockan är åtta på kvällen samma dag.
 
Jag skulle lätt kunna flyga Malmö-Stockholm! Men det är för att X2000 som kör sträckan är ett gräsligt tåg som gör mig illamående! Jag har åkt Öresundtåget till Göteborg en mycket varm sommardag. Tågets ventilation var sönder så det var så varmt och kvavt i tåget att tågvärden delade ut vatten. Och då mådde jag inte illa alls! Men X2000 går bara inte. Hoppas att det byts ut snart mot ett tåg som inte är lika åksjukeframkallande så jag (och många med mig) kan ta tåget igen.
X3000 har väl inte korglutning så som X2000 har? För jag antar att det är korglutningen som gör dig illamående?
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Har under senaste veckan upptäckt stora hål i gödselstacken, som att någon grävt gångar. Har inte brytt mig nämnvärt utan bara...
Svar
12
· Visningar
1 342
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 113
Senast: Jojo
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: cassina
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 840
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp