Stormen Hans

Igenmulet men uppehåll. Hör muller långt i fjärran. Med luftfuktigheten.verkar maximal, kläderna blev blöta direkt när jsg fick hundpromenaden. Trots uppehållsväder.
Får nog försöka elda i eftermiddag för att kunna sova i något sånär torr säng
 
Lugnt här men på jobbet väntar vi på lastbilar från Europa som inte kunnat komma så är still på jobbet då vi inte kan plocka fler odrar fören vi lastat lastbilar som inte kunnat komma hit.
 
Blixtrade och åskade rejält hos mig i södra Sthlm runt 22-23 tiden, för o sen lugna ner sig och börja igen efter 01 och hålla på ett bra tag till. Regnat en del också. Sen hörde jag att de mullrade lite imorse också. Men blixtrandet inatt och igår kväll var intensivt.
 
Regnat och blåst, helt galet vad regn det kom
Tömde mätaren igår vid 19 tiden, imorse var det + 70 mm i mätaren.

Stod vatten upp mot huset. Vi bor nedanför en lång, men inte så hög slänt. Vinden dessutom tryckte ner vattnet från slänten mot huset, så kl 03 var jag uppe inatt och fick asa fram en dränkpump för att få bort vattnet. Sen har jag håll på hela natten med att ha koll på den och se till att brunnen jag ledde bort till inte geggade igen.

De som bodde där innan oss har varit så dumma och gjort en lutning på uteplatsen som gör att vattnet samlas där och går upp mot huset.
Vid extrema mängder regn, eller väldigt snabbt töande så måste vi pumpa bort vattnet.
 
Norr om Stockholm. Började regna igår kväll. Jag var tvungen att sova med öppna fönster och balkongdörr p g a nya puckogrannar som målat så det stank i min lägenhet (de låter nästan dygnet runt och har förorenat min balkong flera gånger ). Vaknade minst tre gånger då lägenheten lystes upp av ett ljussken och alldeles därefter kom knallen. Gladde mig åt att det verkade vara nära och inte 25 km där hästen går på bete.
Det var rejält med åska och regn även där hästen går på bete ;) men våra hade verkat oberörda i morse iallafall. 🙂
 
Det har ju åskat och regnat och blåst här, en himla massa blixtrar, men muller missade jag. Jag sov kanske igenom det? Men blixtarna var ju häftiga, så många hela tiden!
Hunden var ovanligt trött i morse, han är inte åskrädd, men har nog haft svårt att sova med tanke på ovädret. Här hörs ju allt regn på fönsterbläcken också, skitstörigt! Inga översvämningar i min direkta närhet i morse dock, bussar i tid. Men oerhört kvavt i morse!

Huvudvärk sedan i går så jag hade hoppats på ett brakväder till men den försvann ur prognosen tyvärr. Regn resten av veckan....
 
Det senaste dygnets regnsiffra:
DSC_5728~2.JPG
 
Riktigt kvavt och klibbigt och kallt på samma gång. Så man både fryser och svettas. Fått en dunkande huvudvärk och då är jag inte känslig för väderomslag. Varken regn eller åska/blixtar som skulle friska upp.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Har under senaste veckan upptäckt stora hål i gödselstacken, som att någon grävt gångar. Har inte brytt mig nämnvärt utan bara...
Svar
12
· Visningar
1 410
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 164
Senast: Jojo
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: cassina
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 883
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp