Stormen Hans

Riktigt kvavt och klibbigt och kallt på samma gång. Så man både fryser och svettas.
Håller med dig om det där! När jag skrapade dörren innan målning blev jag komplett genomsvettig och varm, men det tog inte lång stund förrän jag näst intill frös istället. Vi har ca 21 grader inomhus, så det är väl vare sig speciellt varmt eller kallt egentligen. Men den där luftfuktigheten.... :wtf:

Otäck tågolycka pga Hans :(
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KnR1a5/stopp-i-tagtrafiken-efter-ursparning
 
Hur mycket kan det regna!? Det har spöregnar hela dagen också. Hästarna är inne på sina andra täcken nu men fryser. Men kan inte byta föer idag för då har jag inga imorgon när det bara ska regna 40 mm.
Här har - tack och lov - regnat väldigt lite idag, men det ska dra igång senare verkar det som. Lade täcken på hästarna i morse, men tog raskt av dem igen pga värmen. Men jag tänker också som du att de behövs till morgondagens regn och BLÅST... Dessutom torkar ju inga täcken nu heller.... O_o
 
Här har - tack och lov - regnat väldigt lite idag, men det ska dra igång senare verkar det som. Lade täcken på hästarna i morse, men tog raskt av dem igen pga värmen. Men jag tänker också som du att de behövs till morgondagens regn och BLÅST... Dessutom torkar ju inga täcken nu heller.... O_o
Nä detta känns som man förlorar hur man än gör. Tänkte lägga på fleecefodrat regntäcke men det var för varmt. La på vanliga regntäcken, det går igenom och hästarna skakar. Det har regnat varje sekund sen igårkväll. Och blåser jättemycket.
Så ja, imorgon? 50 g regntäcke är väl närmsta budet nu. För alla ofodrade hinner inte torka… Men imorgon blir det nog frukost för de inne..
 
De körde tydligen rätt långsamt när det hände (pga. vädret) så inga allvarliga skador.
Men det lär väl dröja innan det går att köra där om banvallen är underminerad/bortspolad...
Nej, tack och lov gick det ju så bra det kunde. "Bara" tre personer till sjukhus.
 
Lär bli rulla tummarna i morron på jobbet. Färjor är inställd från Polen och Tyskland och Öresundsbron planeras att öppna i morron kl 21 för vindkänsligs fordon (gissar på att tom lastbil räknas som vindkänslig).
 
Det åskade en hel del igår kväll och regnat runt 25mm enligt grannen.

Idag har det varit kvavt hela dagen och man går och väntar att det ska komma åska. Tyvärr har det uteblivit.

Nu har de dessutom nedgraderat vårt område från rött till gult till min ”besvikelse”. Skulle velat se hur det såg ut men samtidigt skönt.

Ulricehamn, Västra Götaland
 
Den här typen var på väg upp för trappan hos mig, ville komma in från ruskvädret för att värma sig och chilla med lite Netflix och dahlior som snacks. (Det blev inte så)

28305D05-61A8-4D3F-9965-EB32E4419517.jpeg
 
Här har det regnat till och från hela dagen. Regnade ganska ordentligt och hade börjat blåsa när jag cyklade till jobbet vid halv 3. Misstänker att vädret inte kommer vara bättre när jag ska hem efter 21. :cautious:
 
Väcktes av åska på nära håll flera gånger inatt. Regnade massor också.
Sen ösregn runt lunch, riktigt åskoväder igen under eftermiddagen, åter igen blixtnedslag inom några hundra meter, samt så mycket vatten att det rann/sprutade in vatten genom husgrunden. Tur källaren är i oinredd betong :cool:
Södra Dalarna
 
Väcktes av åska på nära håll flera gånger inatt. Regnade massor också.
Sen ösregn runt lunch, riktigt åskoväder igen under eftermiddagen, åter igen blixtnedslag inom några hundra meter, samt så mycket vatten att det rann/sprutade in vatten genom husgrunden. Tur källaren är i oinredd betong :cool:
Södra Dalarna
Åh, fy, så hemskt det låter! Vatten som sprutade in genom husgrunden :nailbiting: ??
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Har under senaste veckan upptäckt stora hål i gödselstacken, som att någon grävt gångar. Har inte brytt mig nämnvärt utan bara...
Svar
12
· Visningar
1 411
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 165
Senast: Jojo
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: cassina
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 883
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hund rädd i ny bil
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp