Stormen Simone

Sv: Stormen Simone

Nu friskar det i igen, här utanför Lund. Det var hyggligt lugnt en timme ungefär men nu är vi tillbaka i hetluften igen.

Det verkar ha lugnat sig lite. Det blåser inte lika mycket men regnar desto mer. Fönsterna har slutat låta och altantaket likaså.

Vi har inte alla tvkanaler hela tiden men bra täckning på mobilen.

kl

Här i Eslöv blåser det rätt rejält fortfarande. Har eventuellt lugnat sig lite. Strömmen är dock stendöd och har så varit i några timmar. Sitter med vinterjacka på och två täcken runt mig för att hålla värmen. :p Hoppas strömmen kommer tillbaka snart.

Öresundsbron lär ha öppnat för trafik igen. Men tydligen finns inga tåg att köra på sträckan då tågtrafiken på bägge sidor är inställd.

Visst gjorde de det! Det var faktiskt glasklart nästan från början. De hade allt! Åååh, jag önskar att jag åkt med till Borås. (Men jag vet hur trött jag skulle varit imorgon bitti 6.45 när jag börjar jobba. Men ändå!)

Öresundsbron lär ha öppnat för trafik igen. Men tydligen finns inga tåg att köra på sträckan då tågtrafiken på bägge sidor är inställd.

Tågen beräknas köra igen vid 4 i natt. Sägs det.:)

Jag tänkte också just det, att det blåser mer igen. Men funderar på om vinden inte har ändrat riktning lite?

Hörde ett jäkla brak här förut så jag och doggarna hoppade högt! Spanade genast genom fönsterna men de båda träden har ännu inte givit vika helt, så jag har kollat i barnens rum om något hänt där eller utanför men inget synts, och jag vill inte gå ut och glo faktiskt. Det är nog inget allvarligt eftersom huset står kvar, ström har vi och vatten likaså och huset är helt. Kanske var det grannens envisa bygge som rasade.:crazy:

Man ska inte ut och titta, det är bättre att hålla sig inne. Sannolikheten att man kan göra något i full storm är väldigt liten. Här har det helt klart tagit i, och vid koll med Skanskan.se har ingen av småbyarna runt omkring någon ström.

Fortfarande helt vindstilla här uppe, stod att det skulle nå hit vid midnatt så får väl se om det gör det.

Tror knappast att den når upp till Örebro...

Hit skulle det då inte komma, utan dra österut mot Öland och Gotland, norrut blir det ingen storm enligt SMHI.

Prognosen här är ingen ökad vind alls, som mest 7 m/s i byarna:p

Jag som hänger kvar i guldfirandet kan meddela att det syns på TV-bilderna att ruskvädret även finns i centrala Borås ;)

Bor inte på Västkusten nu, men här i Örebro (utanför :p) regnar det bara, blåser inte speciellt mycket.

Man ska inte ut och titta, det är bättre att hålla sig inne. Sannolikheten att man kan göra något i full storm är väldigt liten. Här har det helt klart tagit i, och vid koll med Skanskan.se har ingen av småbyarna runt omkring någon ström.

Vi saknar ström. Det är Skånska Energi som har ett stort strömavbrott. Vara till i morgon bitti minst verkar det som. Mitt lilla kraftverk som vilat sen Gudrun fick jobba en stund.

Jag trodde jag flyttat från det här eländet. Ingen skog och inga luftledningar så långt ögat kan nå men det hjälper tydligen inte. Troligen är det väl någon stor ledning som blåst ner. Gissningsvis knäckts av ren vindlast och inte träd på ledningarna.

Nej, ut och glo känns inte så lyckat faktiskt. Jag har kollat inomhus och genom fönsterna och allt verkar vara som förut och det är ju det viktigaste tycker jag. Har lite koll på mina träd dock, trodde först det var det som trillade, men det verkar inte så.

Jag och min närmaste granne har ström, men det verkar som om de andra två jag kan se saknar + några andra lägre bort som jag brukar se också saknar ström. De hade förut i alla fall.

Soptunnorna står bra där fastbundna vid trädet! Tror mina grannar skrattat lite smått när de kört förbi innan, men det var ju effektivt sätt att slippa ha soptunnor och skit överallt :D Postlådan är kvar, otroligt nog. En dag kommer den att flyga i väg, det är jag säker på.:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 795
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
911
Senast: cassiopeja
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten... 19 20 21
Svar
410
· Visningar
41 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband

Hästrelaterat

Tillbaka