Bukefalos 28 år!

Stormköket

Kommer varken ge eller få.
Kan dock bero på att jag snodde mammas stormkök så jag har ett.

Mamma skulle iväg till syrrans sommarhus förra året och elen fungerade inte så mamma fick köpa ett set. Hon hade dock en hemma men billigare att köpa en ny. Så jag snodde den nya :D
 
Det är nog den perfekta maten när man är ute, egenfångad fisk :)

Vad brukar du fiska?

Hemma i ungdomens glada dagar i Svea var det mest harr med fuskfluga, nu är det vadsomhelst som eventuellt finns i närheten. Meta eller kast. Är absolut ingen sportfiskare och behöver inte ens fånga något - men det är helt klart den bästa middagen om man gör det! :D
 
Jag ska faktiskt ge bort ett stormkök (gas) till kompisen jag ofta är och vandrar med. Hon har ett med sprit men vi hade tänkt att börja gå lite längre, och då känns gas lite mer praktiskt på något vis.
Bestämde mig redan i augusti för den julklappen så tyckte det var lite kul att det blev årets julklapp.

Nu kan jag noll om stormkök så måste nog läsa på innan jag hittar det rätta :D
 
Ska ni ge bort ett sånt i julklapp? Eller ni kanske får ett i julklapp. Ska ni då ut i naturen och koka korv
Två köptes i somras och ett hade vi redan sedan gammalt. Så jag tycker att de verkar ha träffat rätt den här gången :)

Ja vi var ute i naturen och kokade korv :) de var nästan slutsålda dessutom stormköken så det verkar fler ha varit.
 
Litet trådkap men... jag använder gasbrännare och har även en bra liten gaslampa med glödstrumpa. Men det här med glödstrumpa... finns det någon vettig gaslampa utan glödstrumpa, som inte är NASA-specad (och -prissatt) alltså...?
 
Jag ska faktiskt ge bort ett stormkök (gas) till kompisen jag ofta är och vandrar med. Hon har ett med sprit men vi hade tänkt att börja gå lite längre, och då känns gas lite mer praktiskt på något vis.
Bestämde mig redan i augusti för den julklappen så tyckte det var lite kul att det blev årets julklapp.

Nu kan jag noll om stormkök så måste nog läsa på innan jag hittar det rätta :D
Om hon redan har ett stormkök räcker det sannolikt att bara köpa en gasbrännare. Du behöver inte ge henne ett helt nytt kök. Från Trangias hemsida:
”Gasolbrännaren passar alla Trangiakök utom Minitrangia samt Trangiatriangeln (400333) och hällen (100230)”
Jag förutsätter att det är samma med Primus och andra märken, att det går att byta brännaren bara.
 
Alla borde ha ett stormkök! Precis som andra förnödenheter och hjälpmedel om det blir längre tids strömavbrott eller liknande.
Jag har ett men vet inte riktigt hur det fungerar :o

Jag gav maken ett i födelsedagspresent häromåret, av just den anledningen. Och vet inte heller hur det funkar :laugh: Är lite sugen på att ta ut och pröva det å någon utflykt om det blir ordentlig vinter med lite snö.
 
Om hon redan har ett stormkök räcker det sannolikt att bara köpa en gasbrännare. Du behöver inte ge henne ett helt nytt kök. Från Trangias hemsida:
”Gasolbrännaren passar alla Trangiakök utom Minitrangia samt Trangiatriangeln (400333) och hällen (100230)”
Jag förutsätter att det är samma med Primus och andra märken, att det går att byta brännaren bara.
Vet inte vad det var för märke på det hon har nu. Är definitivt inte Trangia eller Primus, utan var något billigt märke. :nailbiting: Tror det var Asaklitt nu när jag tänker efter.
 
Har inget stormkök, men väl vedspis och gasolgrill med platta ;) Men skulle nog faktiskt gärna ha ett stormkök för nu när vi är ute i naturen så har vi gjort eld och lagat mat däröver. Stormkök är ju en aning smidigare.
 
Fick ett svärfar. Tur de för i början av månaden var det ju storm och vi var utan ström. Firade makens 40-års dag med burkärtsoppa (varm tackvare spritköket) i ljusskenet medan vi sträckkollade Blacklist på telefon..:angel:
 
Om kriget kommer slänger vi oss i husbilen och åker till ett tryggt ställe. Börjar det osa hett flyttar vi oss till nytt ställe.

Men hur länge räcker bensinen? Visst om det är ett mycket lokalt krig så, men har man inte fyllt upp med dunkar bensin i husbilen kommer man inte långt nog att fly från ett krig. Sedan sitter man där man sitter utan tillgång till matförråd, gas/sprit och annat nödvändigt som man brukar förvara hemma.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
716
Senast: Flixon
·
Fritid Kära buke, jag behöver ett julklappsrim eller en rebus senast ikväll! Julklappen gäller ett presentkort på äventyrsbadet Kokpunkten samt...
Svar
2
· Visningar
476
Kläder & Bli fin Jag har funderat mycket på vad min sambo ska få i julklapp. Han ligger troligtvis någonstans på autismspektrat och får sensory issues av...
Svar
12
· Visningar
1 298
Senast: Sassy
·
Gnägg Snart är det jul! Jag är redan i julmode och lyssnar ivrigt på julmusik och planerar för julen tillsammans med Halle. Hur brukar ni...
Svar
16
· Visningar
1 179
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp