Stort hackamore

Mirre

Trådstartare
Lite spinoff på tokfias tråd men kom och tänka på det när jag läste den.

Vill ha någon fom av bettlöst på min kbl travare då han inte trivs med bett så bra och är lugnare utan. Men han blir så stark och tung på sidepull. Köpte ett hack i str full men det verkar vara alldeles för litet. Sitter inte alls bra. skänkeln hamnar alldeles för långt fram sas.
Kan tilläggas att vi självklart inte använder det sittandes sådär;)
Ska försöka hitta en bild.
Från sidan

framifrån

sitter skänkeln för långt fram? eller? :confused:
Tror annars hack skulle funka på honom

Sv: Stort hackamore

svårt att se på bilderna, men så länge han inte får sidstycket i ögat eller får skav eller nåt så borde det funka.
annars är det bara att byta ut nosdelen mot en längre rem :idea:

det viktiga är ju att skänkeln inte skaver mot munnen/kinden på honom - det går att vinkla ut dem med lite handkraft, det är många som gör. för övrigt ligger ju skänklarna inte så där när du har tygel kontakt.

har du provat att rida honom på hack? har svårt att tänka mig att det kanske passar din häst sådär jättebra, om han redan är "vräkig" framåt och ångar på. De har tendens att bli ännu värre på hack, då de får möjlighet att lägga sig på nosdelen och ånga på framåt i stöd av den. men du får väl prova och se.

kan det göra *inte provat*
Jo risken finns, men får se hur jag gör

Men hade du bestämt dig för att sälja nu, eller hur var det? Tyckte jag läste det nånstans.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 433
Senast: Edla
·
Ridning Hejsan! Jag rider på ridskola just nu som jag trivs väldigt bra på. Finns vissa hästar jag klickar med direkt och som jag får en jätte...
Svar
2
· Visningar
1 603
Senast: Ananazen
·
Utrustning Pållen har lite problem i munnen som ska fixas till, men tills dess så får jah rida han på hackamore, vilket funkar riktigt bra ute men...
Svar
5
· Visningar
1 670
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 466
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka