Bukefalos 28 år!

strålen går sönder

N

Natascha

hur gör ni för att inte strålen ska "dela sig" under vintern? på min häst kan jag i bland ta bort stora bitar från strålen, men bara vintertid. ska det va så? hur gör ni? :confused:
 
hej!
jag har fått ett tips från en kompis som hade en häst med jättedåliga hovar, hon sa att man ska smörja dom med torskleverolja en gång om dagen (då även strålen) och det har faktiskt hjälpt, då det är ett tips värt att prova! :banana:
 
Jag brukar pensla med trätjära i hovarna på vintern. Funkar kanon!
 
Du behöver inte göra något alls.
Det är normalt att strålen "ömsar skinn"
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har en häst som har börjat få svamp i strålen. Blev rekommenderard att behandla det med TrushEnder eller väteperoxidlösning. Köpte...
Svar
7
· Visningar
793
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
306
Senast: Ponylove
·
  • Artikel
Dagbok Ibland funderar jag på om det inte vore vettigt att bo någon annanstans egentligen. Någonstans där vädret är bättre, politiken är mindre...
2
Svar
30
· Visningar
1 672
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Shop to you drop, del 4
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp