strålröta!!! :O

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare CarenSidney
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 720
Sv: strålröta!!! :O

Hejan igen ^^
Det där lotagen var rätt så dyrt och sen måste man betala för att veterinären ska skriva ut recept ca 80 kr.
Jag tänkte om det var nån som visste var trush buster kostar?;)

Har hört att Trushbuster ska vara rätt dyrt men effektivt. Jag köpte ett medel mot strålröta på ÖB. Har dock inte använt det än. Jag brukar tvätta ur strålen noga och sen pensla på tjära. Det hjälper när min pålle har röta. :D

Lotagen 100 kr + recept 80 kr = ca 180 kr
Thrush buster ca 200 kr

Alltså, lotagen blir billgare ;)

För mig kostade lotagen 122kr + 80 kr... och det är ju 1 dl hur mycket är det i en trushbuster? :)

Kopparsulfat! De e de som är de blåa i truchbuster. Vet inte riktigt var man kan köpa rent men om du får tag på d e d inte särskilt dyrt, blanda bara pulvret med vatten och pensla på nån gång i månaden kanske, brukar altid funka!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 291
Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
283
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 029
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka