Stranden värdesaker?

lillsmurfagirl

Trådstartare
Hur gör ni med värdesaker på stranden? Oftast går vi allihopa ifrån vår plats..
Jag har funderat på skaffa en vattentät midjeväska för ha nycklar och mobil när vi alla badar. Men kanske finns smartare sätt?
Ibland är jag även själv med mitt barn så skifta att någon stannar kvar går ändå inte
 
Jag har bara med mig dörrnyckel och cykelnyckel så jag fäster dem med ett gummiband (sånt man sätter upp håret med) i BH-bandet på min bikini och sen stoppar jag in nycklarna i kupan. Mobilen lämnar jag med ljudet avstängt i väskan i nåt fack som inte är det mest uppenbara. Gärna ett stängt fack inuti ett annat fack som är fullt med kläder och annat. Sen hoppas jag på det bästa. Det har gått bra hittills!
 
Jag brukar ha mobil och nycklar lite undangömt bland handdukar etc.

Dock inte sist jag och barnen badade, då lämnade jag mobilen i bilen.
Ska jag aldrig mer göra, barnet landade illa i vattnet och det blev till slut ambulans...

Så jag funderar åter på hur jag ska göra, mobilen vill jag ha i närheten ifall det händer något.
 
Hur gör ni med värdesaker på stranden? Oftast går vi allihopa ifrån vår plats..
Jag har funderat på skaffa en vattentät midjeväska för ha nycklar och mobil när vi alla badar. Men kanske finns smartare sätt?
Ibland är jag även själv med mitt barn så skifta att någon stannar kvar går ändå inte

Lägg allt i en oanvänd blöja som du river upp och tejpar ihop så den ser använd ut.

Släng den bara inte av misstag sen. 😉
 
Funkar iofs bara om det är en sandstrand men när vi var yngre brukade vi lägga sådant i en liten plastpåse och gräva ner i sanden under handduken.

En enda gång har det hänt att någon faktiskt rotat i väskorna men de hade inte upptäckt gömstället :)
 
Lägg allt i en oanvänd blöja som du river upp och tejpar ihop så den ser använd ut.

Släng den bara inte av misstag sen. 😉
Blöjtricket körde jag också när barnet var litet! 😁
Numera brukar jag lägga mobilen under kläder, trosor med mensskydd i är allra bäst, inte så lockande att rota bland tänker jag. Aldrig i väskan, den känns för lätt att snabbt knycka med sig. Brukar lägga mina grejer mycket nära några sittande människor så att de inte ser uppenbart övergivna ut, och på riktigt stora stränder där man behöver gå långt ut i vattnet har jag även ibland snackat med folk som ser pålitliga ut. Men oftast chansar jag bara och hittills har jag haft tur. Badar väldigt mycket och ofta själv eller med barnet, väljer mindre badplatser med lågt flöde av folk om jag kan.
 
Faktiskt väljer jag strand utifrån hur trygg jag är att lämna saker. Efter mycket letande har vi hittat två favoriter. Ena tar 40 minuters körning, andra 1,5 h körning. Men värt det, vi får ändå köra en bit eftersom vi bor en bit från kusten.

Nu kan vi vara ute i vattnet 30+ minuter utan att oroa oss för grejorna.
 
Jag lämnar mobilen i bilen(vilket känns korkat efter att ha läst i tråden, man kan ju behöva ringa efter hjälp!) och bilnyckeln bland kläderna.

Jag är oftast inte så orolig av mig och nu kommer jag ju få börja lämna telefonen på stranden oxå.
 
Hur gör ni med värdesaker på stranden? Oftast går vi allihopa ifrån vår plats..
Jag har funderat på skaffa en vattentät midjeväska för ha nycklar och mobil när vi alla badar. Men kanske finns smartare sätt?
Ibland är jag även själv med mitt barn så skifta att någon stannar kvar går ändå inte
Jag har haft mobil och nycklar i en midjeväska som jag gömt i handduken. Brukar hålla koll på stranden med jämna mellanrum och väljer en plats som inte är så befolkad ;)
Brukar mest bada utomlands då jag oftast tycker det är för kallt hemma.
 
Jag brukar ha så lite värdesaker som möjligt, men vissa saker behöver man ibland ha med sig och då har jag hoppats på det bästa. Har försökt ha koll på mina grejer lite från vattnet, men inte mer än så. Bakat in det i kläder och sånt jag haft på mig så det inte är uppenbart. Jag är oftast själv, både i Sverige och utomlands. När jag var på en riktig turistgrej (heldag med stopp så jag var tvungen att ha pengar och mobil, id mm) och badade i vattenfall och hade kläder långt från badplatsen hade jag en sån vattentät ficka runt hals/arm och det funkade mycket bra och kul också att jag då kunde fota i vattnet, men det är lite knöligt att få helt tätt och jag blir lite nojig att det ändå inte är tätt.
 
Lägg allt i en oanvänd blöja som du river upp och tejpar ihop så den ser använd ut.

Släng den bara inte av misstag sen. 😉
Det är väl t o m folk som smetat lite smält choklad på kanten av en oanvänd blöja och sedan lagt den i soppåse - knuten.... Med värdesakerna på insidan.

Haha, vad smart! 🤣👍

----

Jag badar sällan på större badplatser, så jag har kört/kör på att lämna bland grejerna och hoppas på det bästa.
Utomlands har det hänt att vi bett såna som sett pålitliga ut att hålla koll en stund.
 
Lämnar det mesta hemma och cyklar till stranden, går att bada med både cykelnyckel och husnyckel. Har jag tagit bilen, har jag låst den inifrån, lämnat fjärrdosan i bilen och låste förardörren med "reservnyckeln" som sitter i fjärrdosan, dock blir inte bilen larmad när man låser på det sättet men men....

Är vi flera brukar vi turas om att bada och en vakar över packningen.
 
Lämnar mobil och bilnyckel i strandväskan. Kanske naivt men har hittills inte blivit bestulen sakerna.
 
Jag är godtrogen och litar på att folk inte rotar runt. Gömmer väska med värdesakerna under kläder/handduk. Sen är jag ingen badanka utan är i och doppar mig som mest så det är inga långa, obevakade stunder.
 
Jag fragar nagon som sitter bredvid mina grejor om de tankt sitta kvar en stund och om de svarar ja ber jag dem halla ett oga pa mina grejor. I Sverige.
Nar jag bodde i Florida lamnade alla sina saker vid sin stol/handuk och jag horde aldrig talas om att nagon blev av med sina grejor vid "vara strander".
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Crossline
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 110
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 489
Senast: miumiu
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 355
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp