Stress över sjukskrivning

Jag råkade ut för en olycka förra veckan, kraftigt våld mot huvudet, har två frakturer i ansiktet och ska opereras på onsdag.
Jag mår inte jättebra med kraftig huvudvärk, svullnader och sårskador.
När jag låg inlagd på sjukhuset sa läkaren att hon räknade med en månads sjukskrivning, ev mer med tanke på mina skador och att jag har ett fysiskt arbete.

Nu har jag pratat med läkaren som ska operera mig, han har inte träffat mig, bara tittat på mina bilder.
Berättade lite kort vad han ska göra och räknade med ett par dagars sjukskrivning efteråt.
Dvs, jag ska börja jobba på måndag.

Det känns helt omöjligt att jag ska börja igen om en vecka och nu känner jag mig så himla stressad över detta.
Jag trivs på mitt arbete och vill verkligen börja jobba igen men jag vet inte hur jag ska klara det om en vecka.
I nuläget kan jag vara uppe i fem minuter innan jag får så mycket yrsel att jag måste vila.
Mitt arbete är tungt och kräver fokus för att inte bli farligt.

Jag vet inte vem jag ska prata med och hur jag ska kunna lösa detta.
Så mycket tankar som far och det gör inte huvudvärken bättre direkt.
 
Senast ändrad:

Nu har två veckor gått och det har rullat på bra ändå.
Hade ett bra medarbetarsamtal med chefen där vi kunde prata igenom många saker och fick väldigt bra feedback.
Dagveckorna går för det mesta väldigt bra. Kvällsveckorna när jag är ensam ledare tuffare, jag vill gärna ha någon att luta mig mot. Men denna vecka gick bra, tog bra beslut, gjorde bra prioriteringar och kunde avsluta veckan med att känna att jag gjort ett bra jobb.

Hästen besiktades tidigare i veckan och flyttar hit om två veckor 🌟
En del kanske ser det som riskabelt att besiktiga så långt innan men i detta fall känner jag mig trygg. Hon har varit hos samma ägare länge och varit skadefri. Hade inga anmärkningar på besiktningen och jag litar på nuvarande ägare.

Det är fortfarande väldigt tomt utan Kantarellen. Vår tanke var att köpa en ny kattunge någon gång under nästa år.
Men så såg jag ett inlägg i rasgruppen om en uppfödare som gått bort i cancer och lämnat efter sig en hög med katter som letade nya hem.
Jag fastnade för en rödmaskad hane med väldigt vackra och snälla ögon. En blyg och försiktig liten herre som vill ha ett lugnt hem. Han är lika gammal som Prada och väldigt snäll.
Vi har nu betalat handpenning och går han igenom besiktningen kommer han flytta hit.
Tror och hoppas det kan bli jättebra, vet inte om tjejerna skulle tycka det är så himla kul med en kattunge igen. Paisley var ju inte så gammal när Kantarell flyttade in, nu är hon vuxen och ganska sur. Prada vill ha lugn och ro, ordning och reda. Harry har ju också lugnat ner sig och vill hellre gosa med katter än brottas.

Oscar ❤️
IMG_81061.jpg
 
Hjälp, den här tråden var verkligen en känslomässig berg- och dalbana! Vilket extremt kämpigt år du har haft, grej på grej på grej. Vill bara kika in och beklaga sorgen över Kantarell och gratulera till ny häst och ny katt! Och konstatera det många andra redan skrivit: bestämmer du dig för att arbetsledarrollen inte är för dig så är det helt befogat att gå tillbaka. Man ska må bra på sin arbetsplats, åtminstone betydligt mer bra än dåligt. Det ska kännas bra att gå till jobbet och bra när man kommer hem. Känns det inte så, så är det klokt att göra en förändring. Lycka till! ☀️
 
Hjälp, den här tråden var verkligen en känslomässig berg- och dalbana! Vilket extremt kämpigt år du har haft, grej på grej på grej. Vill bara kika in och beklaga sorgen över Kantarell och gratulera till ny häst och ny katt! Och konstatera det många andra redan skrivit: bestämmer du dig för att arbetsledarrollen inte är för dig så är det helt befogat att gå tillbaka. Man ska må bra på sin arbetsplats, åtminstone betydligt mer bra än dåligt. Det ska kännas bra att gå till jobbet och bra när man kommer hem. Känns det inte så, så är det klokt att göra en förändring. Lycka till! ☀️

Ja, kanske. Jag är så van att livet är såhär att jag inte tänker så mycket på det. När det väl flyter på så händer något och allt rasar. Så får man kämpa sig upp och ser hur länge det flyter på innan nästa ras 😅

Jag har ett citat av Lars Winnerbäck på mitt kylskåp.
"Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp"
Det läser jag några gånger varje dag och det stämmer ju.
 
Är uppvuxen med perser och dom är verkligen så mysiga nallebjörnar 🥰 saknar dom ibland när mina bengaler håller på att riva huset 😅
 
Nu har Oscar bott här i två veckor och han är verkligen en underbar liten katt ❤️
Så snäll, så fill av kärlek och en önskan om att få bli älskad tillbaka och det blir han verkligen.
Så glad att vi öppnade vårt hem för honom. Han är så liten och var väldigt, väldigt mager när vi hämtade honom. Han är fortfarande tunn och saknar muskler men börjar runda till sig lite.
Det går jättebra med de andra djuren, Oscar var inte van vid hundar men Harry är väldigt snäll och bra med katter.
Han har verkligen varit en tröst i sorgen efter Kantarell. De är väldigt olika och det är jag bara tacksam för.

En liten, glad katt med ansiktet fullt av mat 🩵
IMG_20231101_081250.jpg
 
För en vecka kom min nya häst, Ärtan 💚
Allt har gått väldigt bra, ihopsläpp, hantering och ridning.
Hon är så rar och trevlig på alla sätt. Väldigt tacksam att jag lyssnade på hjärnan och nu har hon även fångat mitt hjärta.
Som en kompis sa, man ångrar sällan att man köper den där lite tråkiga hästen.
Hon är välutbildad, klok och stabil, utan att för den skull inte vara seg. Så hon är egentligen inte tråkig, snarare alldaglig jämfört med de reaktiva och explosiva jag haft innan.
Helt rätt för mig 💞
IMG_20231104_122149.jpg
 
Jag är så glad över min lilla katt som verkligen blivit min katt och tyr sig till mig ❤️
Även glad för min häst som börjat landa i sitt nya hem och är så himla positiv och trevlig på alla vis.

Däremot jobbet har eskalerat till en katastrof. Jag mår bara sämre och sämre och problemen hopar sig för mig. Mitt största problem är antagligen att jag bryr mig för mycket, jag har väldigt hög arbetsmoral och är ambitiös.
Jag blir mer och mer utanför, igår fick jag en kommentar som gjorde att jag bara ville åka hem.
Om några veckor är det julbord, en del av gruppen ska bowla efteråt och alla har blivit tillfrågade, alla utom jag.
Från att ha varit en duktig och uppskattad kollega som varit en i gruppen står jag nu själv på sidan av, det gör ont.
 
Jag är så glad över min lilla katt som verkligen blivit min katt och tyr sig till mig ❤️
Även glad för min häst som börjat landa i sitt nya hem och är så himla positiv och trevlig på alla vis.

Däremot jobbet har eskalerat till en katastrof. Jag mår bara sämre och sämre och problemen hopar sig för mig. Mitt största problem är antagligen att jag bryr mig för mycket, jag har väldigt hög arbetsmoral och är ambitiös.
Jag blir mer och mer utanför, igår fick jag en kommentar som gjorde att jag bara ville åka hem.
Om några veckor är det julbord, en del av gruppen ska bowla efteråt och alla har blivit tillfrågade, alla utom jag.
Från att ha varit en duktig och uppskattad kollega som varit en i gruppen står jag nu själv på sidan av, det gör ont.
Hur hanterar chefen det eller är det den som är problemet?
 
Nej det kan jag ju förstå. Det bästa är kanske att helt byta arbetsgrupp så du slipper jobba med den här personalgruppen?

Jag vill byta till en annan avdelning men dels måste det finnas plats och min chef måste godkänna.
Hen vill inte ge upp eftersom han är väldigt nöjd med mig och det är många andra också.
Jag är duktig, det är inte det. Jag har bara fel personlighet för det här jobbet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 796
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
759
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 546
Senast: Flixon
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 700
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp