Bukefalos 28 år!

Stressad till döds

Sv: Stressad till döds

Det fanns inga elledningar vid den här hagen över huvud taget, så helikoptern hade inget där att göra

Enligt stämningsansökan flög helikoptern mycket lågt över den mark där Matanja vistades.

Jag tolkar detta som att helikopten flög lågt över flocken, antagligen för skojs skull eftersom dom inte hade något där att göra egentligen.

Inte konstigt att hästen blev så rädd. Dessutom var den ju hos tränaren, kanske var den inte helt van vid sin nya miljö än?

Skulle ju inte skada om helikopterföretaget sa till innan dom skulle inspektera ledningarna :smirk:

Men med tanke på att det var på sommaren gick säkert hästen på sommarbete, ute dygnet runt och med en flock. (vilket deras hästar gör på sommaren) Nu vet jag inte vilken av hagarna hästen gick i när det blev skrämd. Ska försöka uppdatera mig.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: Bison
·
  • Artikel
Hästnyheter Den häst som hittades död i sin hage har nu undersökts av SVA. Polisens bedömning var att någon kunde ha våldfört sig på hästen, men...
Svar
0
· Visningar
429
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Förra veckan hittades en häst död i en hage i Rimbotrakten med skador på genitalierna. Polisens första teori var att någon människa...
Svar
0
· Visningar
1 015
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I tisdags hittades en häst död i en hage utanför Rimbo. Hästen hade tydliga skador som den enligt förundersökningsledaren Lena Jacobsson...
Svar
5
· Visningar
1 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp