Stressproblem, Hjälp att få bra rutiner

Det är svårt att skapa rutiner för att kompensera en dålig chef. Det är helt självklart att all tid inte är debiterbar och att den heller inte hamnar jämt fördelad per dag. Den stress du upplever kommer ju av din chef inte av en eventuell brist på rutiner. Har du någon annan i organisationen du kan prata med om din chef? Berätta om stressen du upplever och hur det blir en ond cirkel när du blir helt blockerad av stress pga av din chefs övervakning av dina debiterbara timmar?
Ja, jo, det är det ju. Jag har varit med om sämre chefer i och för sig, men jag är inte kompatibel med det sättet att motivera sina anställda. Jag har mina kollegor jag kan prata med (några av dem) och facket förstås. Chefen över min chef är av samma skrot och korn. Säljare med tävlingsinstinkt värdig en elitidrottsman. Det känns inte riktigt snällt att gå runt närmaste chefen heller. Hen är ju lyckligt ovetande om mitt mående. Jag har i och för sig talat om att jag inte är särskilt road av att diskutera debiteringskrav, men jag har inte bråkat om det och hen är nog inte medveten om hur illa det är. Försökt få det att rinna av vid våra samtal, men det går inte.
 
Ja, jo, det är det ju. Jag har varit med om sämre chefer i och för sig, men jag är inte kompatibel med det sättet att motivera sina anställda. Jag har mina kollegor jag kan prata med (några av dem) och facket förstås. Chefen över min chef är av samma skrot och korn. Säljare med tävlingsinstinkt värdig en elitidrottsman. Det känns inte riktigt snällt att gå runt närmaste chefen heller. Hen är ju lyckligt ovetande om mitt mående. Jag har i och för sig talat om att jag inte är särskilt road av att diskutera debiteringskrav, men jag har inte bråkat om det och hen är nog inte medveten om hur illa det är. Försökt få det att rinna av vid våra samtal, men det går inte.
Då låter det som att steg ett är att prata med chefen om ditt mående, hen är trotts allt ansvarig för din arbetsmiljö som inkluderar det psykosociala.
 
Då låter det som att steg ett är att prata med chefen om ditt mående, hen är trotts allt ansvarig för din arbetsmiljö som inkluderar det psykosociala.
Jag är sjukskriven fram till måndag så får vi se om jag kan ta tag i eländet sedan. Jag ska planera som du säger och sätta upp punkter som jag klarar av. Sedan får jag försöka bli lite mer öppen mot chefen om hur jag funkar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 696
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 182
Senast: Soapbubble
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 777
Senast: Sasse
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 003
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp