Strömsholm

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Sigismund
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 64
  • Visningar Visningar 5 779
Sv: Strömsholm

Jag irriterar mig liiiite på att de har lagt terrängen på fredagen, som inte är en röd dag i år. Men samtidigt inte särskilt förvånad, då det känns som om fälttävlan har väldigt låg prio på Strömsholm. Så nej, jag tror inte jag åker dit för att bara titta på hoppning & vanlig dressyr. Och jag ska inte jobba som det ser ut nu.

Betti skall dit

Nu är hon en av de få som har championatspoäng i år så det skall väl inte vara nå problem att få komma med :devil:

Uppstallning passar vi dock.... stekheta tält för grymma pengar när man kan bo hos en trevlig liten FT-arrangör nån mil bort ;)

Det räknas championatpoäng från förra året oxå (vet inte om ni hade några då iof) men tror nog inte det blir 50 starter iallfall.

Det räknas championatpoäng från förra året oxå (vet inte om ni hade några då iof) men tror nog inte det blir 50 starter iallfall.

Har dom ändrat, eller har jag läst fel?

Förra året var dotter ju junior så då räknas poängen i CNC* antar jag ;)

Dom ändrade i proppen kort efter vi hade diskuterat det här på buke att dom knappt kommer få några starter med de reglerna så efter det så gäller HELA 2008 och fram till anmälningstiden går ut.

Jag åker :D

Såg att Murray rider precis före mig i dressyren

Läste ryttarmeddelandet att man lyckats med ytterligare en icke så hedersam 1:a plats :mad:

400 spänn i veterinär/ambulans avgift det måste väl vara rekord? :confused:

Sen skall det regna hela tiden, så nu börjar jag bli lite orolig för underlaget... men litar på dotter att hon drar sig ur om det suger för mycket.

vi har ju redan betalat 1800 spänn för att få starta och stalla upp så ytterligare 400 bara försvinner in i det stora svarta hålet men jag håller med dig inte den billigaste tävlingen direkt.

har också sett att väderprognosen inte ser allt för lovande ut, hoppas naturligtvis att det ska gå att rida men blir det för jäkligt så drar jag mig ur. så viktigt är det inte.

eftersom strömsholmskalaset redan kostat så mkt så har jag lyxat till det och bokat in mig på hotell :eek: så om någon känner för att hänga på till strömsholm så har jag plats i bilen och gratis hotell :D

Varför sa du inte det tidigare??? Jag kunde ju hängt med ju men jag jobbar på torsdag och det hade jag inte behövt göra om jag visste att jag skulle få bo gratis på hotell :angel:

När åker du?

JAAAG :D

fast jag har nog fullt upp med sura och galna kaniner så jag hinner väl inte titta någe på hästarna... :mad:

förresten, någon som vet tävlingsprogrammet? vilka klasser hålls vilken dag samt tider?

jag o dotter sitter hinderdomare. lycka till alla.

*kl*

Nu ser ju faktiskt vädret ganska lovande ut för i morgon eftermiddag (dvs ej ösregn), så då får det nog bli en liten Strömsholmstripp iaf. :)

Det går ju jättebra för Betti!:banana: Hoppas hon håller tassarna uppe imorgon på banhoppningen...

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 425
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ett helt års ridutbildning på högsta nivå. Det erbjuds blivande stipendiater på Strömsholm.
Svar
0
· Visningar
80
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridskolan Strömsholm öppnar ansökan till sina stipendiatplatser – för dig med erfarenhet, driv och passion för ridsporten.
Svar
0
· Visningar
61
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Häng med och tävla i Sveriges bredaste mästerskap! Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora...
Svar
0
· Visningar
53
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka