Stsllkängor som håller och är sköna?

a1agnlju

Trådstartare
Jag har haft Ariat stallkängor ( både de med dragkedja på sidan och de med resår). Själva skon passar mina fötter och de är verkligen supersköna. Men jag upplever att skinnet är oerhört känsligt och tunnt och redan efter knappt ett år så är de trasiga och läcker in vatten.

Så jag vill ha tips om stallkängor som håller bra och där skinnet håller mer än ett år 🙂
 
Jag har ett par jodhpurs Iceland från Börjes, skönaste stallskorna jag någonsin haft! Tyvärr lite svåra att få tag i just nu, men finns i butiken i Tingsryd och Kungsbacka om du är däromkring. Det är riktigt trevligt läder, skön sula och har hittills varit vattentäta(impregnerade del när jag köpte dem för ett halvår sedan). Jag har inte haft dem ett år dock, men än så länge ser de knappt använda ut och då har jag jobbat i stall i dem tre dagar i veckan ett halvår.
 
Jag har just köpt nya blundstone. Förra paret överlevde fem år innan det kröp in lera genom sulan. Kände mig torr om fötterna fram tills dess, och då användes de periodvis 15h/dag
 
Jag kör på Blundstones med stålhätta. Sköna, vattentäta och tycker de funkar bra både på sommar och vinter.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag står och går mycket om dagarna och har rätt höga krav på mina skor. Hittills har jag varit ok nöjd med mina Ariat med stålhätta men...
Svar
8
· Visningar
656
Senast: MayGrace
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 943
Senast: jemeni
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 917
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när...
2
Svar
23
· Visningar
3 160
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp