Stubben Artus

S

sova

Någon som provat denna sadel? Är nyfiken på synpunkter. Är ju en av Stubbens nyare hoppsadel och det verkar vara betydligt mjukare säte i den än i de gamla. Eller?.. :confused:
 
Jag har bara provsuttit den, men den var underbar! Skönt säte och lagom stöd. Dessutom är det bra kvalité till bra pris! Och den mellanbruna färgen är riktigt läcker... :d
 
Ridit i den ett par gånger för ungeför ett år sedan..så minns inte så bra! Men man satt bra, och fick bra stöd vid hoppning. Mjukare än min urgamla siegfried iaf... ;)Har inga andra Sübben att jämföra med. Red i en honungsfärgad, ganska ful färg tycker jag!
 
Jag har en Artus och den är himla bra tycker jag. Sätet är grundare än på en Siegfried. Det känns som att man sitter "uppepå" sadeln, det är alltså lätt att rida i lätt sits.

Sedan är den ju himla snygg tycker jag.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 098
Senast: Fazeem
·
Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 094
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 703
Senast: Pilot
·
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
3 403
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp