Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
men butikspersoalen lär ju veta....
Ärligt talat har jag av ekonomiska skäl inte tittat så värst mycket på nya "märkessadlar" utan fått hålla mig i begagnatträsket samt tittat på lite billigare nya. Tyvärr är min erfarenhet efter att ofta ha tittat på sadlar i flera olika butiker under de senaste 3 åren (växande häst) sällan träffat på butikspersonal som vet vad de pratar om, informerar om valmöjligheter och som lyssnar på mig också. Däremot har jag råkat ut för att de har gått därifrån och lämnat mig att rota runt på egen hand. Jag är absolut ingen expert och inte otrevlig heller (tror jag). Däremot tror jag att jag har fått hyfsad kläm på vad både jag och hästen behöver i sadelväg och blir därför en krävande kund. En kund som ifrågasätter t ex när en person rekommenderar Albion när jag säger att hästen behöver en sadel som passar lite svängd rygg. Förhoppningsvis har jag bara haft otur så att inte kunskapen generellt sett är dålig hos personalen.Men enligt deras katalog så står det just det att man SKA utnyttja hela skalan och INTE bara ta det som finns i affären, och återförsäljaren SKA hjälpa dej att hitta RÄTT storlek...
Jag skulle gärna vänta i 6 veckor på den perfekta sadeln.Men anser man att man inte kan vänta dom veckorna för att få en sadel man trivs med och som passar hästen... så får man helt enkelt skylla sej själv och inte gnälla :smirk:
Det är möjligt att jag kompromissar, men upplever inte att det har gått ut över hästens välbefinnande.Har man en kropp eller häst som behöver lite "udda" storlekar kan man behöva kompromissa om plånboken inte tillåter en ny sadel, men absolut inte annars...