Sv: Studenten

*kl*
Nu börjar ju det bli dags... Hur blev era studentmottagningar?

Vi har det på fredag. Det blir en liten tillställning och jag hoppas den blir avklarad utan mankemang. Alltså, det känns liiiite småjobbigt med släkt/familjerelationerna men det är väl något som 'ska' göras. Jag antar att jag inväntar dotter från flakåkningen efter utspringet, vi åker och äter lite och ser glada ut sen skjutsar jag dotter till stan igen. Sen dröjer det tre år till nästa student, möjligtvis har jag både en gymnasiestudent och en universitetsstudent då och det kommer kanske att göras annorlunda då. Hoppas jag.
 
Sv: Studenten

kl

Der vet jag på torsdag kväll. Ska nu fixa mat till 15 personer som jag vet kommer - med marginal eftersom det kan dyka upp fler. Största bekymret just nu - en eller två tårtor?O_o
 
Sv: Studenten

Studenten avklarad! Sonen var helt utmattad efteråt, men lycklig och ovanligt känslosam. Festen blev lyckad och sammanlagt 19 personer dök upp.

I vår stad firas studenterna i tre omgångar, så studenterna springer ut olika dagar.Tidigare i veckan strålade solen, men när det blev sonens tur så hällregnade det förstås. Allt var genomblött, nya skorna, nya kostymen, plakatet, ja allt! Efter flakåkning fick kostymen vara i torkskåpet en god stund, och vi fick leta efter andra skor till kvällen.

Släkt och vänner kom till öppet hus, men alla kom inom en timme. De fick bubbel/alkoholfritt när de kom, och eftersom inte alla kände alla blev det lite trevligt mingel. Jag hade gjort en liten buffé med bröd, kallt kött (kyckling/fläskfilé), ugnsrostad potatis och tårta efteråt. Jag hade planerat rätt bra, det blev inte oändliga mängder rester.

Gästerna bröt upp vid 9-10-tiden och då skjutsade storasyster sonen till Stadshotellet där det var fest för studenterna. Hon tog hand om hämtningen också, så vi gamlingar kunde gå och lägga oss i godan ro.
 
Sv: Studenten

Här funkar det så att det varit en 'studentvecka, den inleddes med mösspåtagningen förra onsdagen, sen har det varit partyparty för hela slanten typ. (vin)brännboll, chmpagnefrukost, lärarmiddag, grillning vid sjö, aktiviteter & grillning vid ett stort friluftsområde i stan, nattklubbs-spring och jag känner mig helt slut! Ja, jag! Jag har hämtat och skjutsat, fållat och lockat och sminkat och varit matstation och vidöppen plånbok.
Mottagningen då, den är också avklarad. Sura släkten samlad, och jo men det gick väl bra, mycket teaterspel på både professionell som amatörnivå. Vi hade en stor buffé med massa godsaker, det var kycklingfilér, det var lax, det var struts, det var primörer, det var massa bröd och dricka. Själv körde jag studenten fram och tillbaka som en skottspole under natten.
Ja, vi överlevde studenten, nu är det tre år kvar till nästa. :sneaky:
 
Sv: Studenten

Oj! Låter jobbigt med hel studentvecka! Lite av det hade vi också, men inte så farligt: balen (som sonen inte ville gå på) förra veckan, skattjakt (samla poäng för att få springa ut först) en dag; champagnefrukost samma dag som utspringet.

Det var betydligt mer ståhej med dottern med balklänning, studentklänning, frisyr... betydligt enklare med en kille! Nu har jag inga fler studenter!
 
Sv: Studenten

Ja, bal hade min dotter också ju. Det har varit så intensivt och så mycket den sista tiden att det bara snurrar i huvudet på mig. Dottern själv ligger utslagen med feber och obefintlig röst efter flakåkningen och påföljande mottagning + nattklubb i fredags....:crazy:
 
Sv: Studenten

Ja, jag! Jag har hämtat och skjutsat, fållat och lockat och sminkat och varit matstation och vidöppen plånbok.
Gud vad fint hur du ställer upp :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp