Studsmattor/sammanslagen tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Studsmattor/sammanslagen tråd

Har varken barn eller studsmatta själv men bara en reflektion... När jag bröt benet ganska illa (+ ett finger) i en hästrelaterad olycka sa varenda läkare jag stötte på att det var SÅ vanligt med brutna ben hos hästflickor och en röntgenläkare vägrade låta sin dotter rida pga detta. Ni som är ortopeder, tycker ni att detta stämmer? Eller är studsmattor "värre" än hästar? De flesta här tycks ju rösta ned studsmattor (jag har inte riktigt någon åsikt men de lockar mig inte) men jag antar att de flesta rider.
 
Sv: Studsmattor/sammanslagen tråd

När jag var på ortopeden med min dotter för några månader sedan (pga finger som krockat med framvalv då ungponnyn sprattlade lite) så visade det sig att stora delar av personalen själv höll på med hästar. Läkaren pratade glatt sadelmärke med dottern och sköterskan som skrev in henne hade själv en unghäst t.ex. Väldigt praktiskt, eftersom alla förstod precis hur olyckan gått till. :crazy:
 
Sv: Studsmattor/sammanslagen tråd

En vän till mig som bor i storstads-villaområde resonerade som så.
Att det är mindre riskfyllt än att ränna på sta'n, cykla i trafiken eller åka skateboard i trafiken.
Och om de gör sig illa, så håller de sig hemma och lugna och kan inte råka värre illa ut under den perioden i alla fall.
Så där används studsmattan som ett sätt att hålla barnen hemma och under uppsikt och kontroll.

Det finns ju värre saker i livet att råka ut för än litet brutna ben.

Jag skulle dock aldrig skaffa studsmatta, för här ute på landet hos mig finns massor att göra utan att ränna ikring och ställa till det för sig.
 
Sv: Fredagsnöje *not*

Jag är också elak och köper ingen studsmatta till mina ungar. Först och främst pga skaderisken, men också för att jag inte vill ha en studsmatta och hela områdets ungar på min gräsmatta.
 
Sv: Fredagsnöje *not*

mimus skrev:
Jag sällar mig också till skaran elakingar, men ett benbrott kan man stå ut med, jag är mer rädd för nackskador.
)

OCH VAD HÄNDER!!!!

Jo, sambon :devil: lovar att köpa en studsmatta när vi flyttar, så nu är det KRIG här, dem försöker med

- 3 mot 1 , vi vinner :bump:

-Jag svarar´, spelar ingen roll om ni så är hundra, här är det JAG som bestämmer

Sambon och jag glor under glugg på varandra, vi är inte vana att vara osams. :angel:
 
Sv: Studsmattor/sammanslagen tråd

Får min svärmor också ringa dig då. Hon hade hittat den ultimata presenten till sina kära barnbarn. Jag sa aldrig i livet - dom behöver inte fler sätt att skada varandra på.
Hennes dotter tyckte att det var en jättebra present men hennes barn är inte riktigt så brutala som våra.
 
Sv: Studsmattor/sammanslagen tråd

*lånar knapp*

När jag var i tonåren hoppade jag lite trampolin. Då var det minsann jättenoga med att alltid ha en eller två passare på kanten av mattan (som stöttade alt. knuffade inåt om någon var på väg ut...), om man var två på mattan så skulle det vara under väldigt kontrollerade former, det lades ut tjockmattor runt omkring osv osv.

Jag blir mörkrädd när jag ser småungar hoppa i grupp utan någon som helst tillsyn...

Till de föräldrar som känner sig elaka kan jag rekommendera trampolinhoppning i grupp med utbildad ledare (t ex Frisksportarna)! Då kan ungarna hoppa utan att riskerna är alldeles för stora (visst kan man göra illa sig ändå om man har otur, men det kan man ju alltid).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag snubblade häromdagen, foten vred sig först åt vänster o sen åt höger, med ett rätt högt knäckande ljud. Gjorde svinont o jag blev...
Svar
19
· Visningar
938
Senast: sassiball
·
Kropp & Själ Klantade mig förra måndagen och snubblade, bröt tärningsbenet. På engelska heter min skada cuboid syndrome, litet ben på utsidan av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
28 646
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp