Stuvade makaroner - ej mjölk?!

Nu är det väl kanske 30 år sedan jag åt stuvade makaroner.
Men har ett svagt minne av att jag/någon kokade dem i vatten och att det hälldes av lite tidigt och ersattes med mjölk. Sedan antar jag att det tillsattes lagom med salt. I övrigt är jag osäker på om det blev några andra kryddor, men det är inte omöjligt att det tillkom vitpeppar.

Att ha i kanel anser jag helt klart kan vara anledning till dumpning :)

Möjligen kan man kanske prova det om man är jättesugen på risgrynsgröt men bara har makaroner, kanel och mjölk hemma?
 
*viskar*

Jag har aldrig ätit stuvade makaroner men blev på ett fullt orimligt sätt brutalt sugen på det nu. Fast att jag alltså inte vet hur det smakar. Alls.

Men jag ska alltså ha mjölk, vatten, curry, mjöl, kanel, vitpeppar och muskot i - är det korrekt uppfattat? :D
 
Mac&Cheese har rätt lite med inhemskt stuvade makaroner att göra.
Men rätt mycket att göra med student-Murphys tentaveckor, om jag inte missminner mig... :angel:
När jag pluggade så hällde man bara riven ost, salt och svartpeppar på makaronerna.
Varför göra det utriktiskt och krångligt i onödan?

(Gör det fortfarande, fast med spagetti. Varför blir vuxen? :angel:)
Edit: måste nog gå ut i köket nu...
 
Jag är uppvuxen med vanliga makaroner, alltså inte snabbmakaroner, som kokas i vanlig mjölk på låg värme. Smaksätts med muskot och en klick smör och serveras till stekt falukorv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skatt
  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp