Styrketräningstips önskas!

Minett

Trådstartare
Jag skulle behöva öka muskelstyrkan i mina armar (biceps och triceps?!) men p g a min fibromyalgi tål händerna i princip ingen belastning... Någon som har tips på övningar jag skulle kunna testa?!
 
Jag skulle behöva öka muskelstyrkan i mina armar (biceps och triceps?!) men p g a min fibromyalgi tål händerna i princip ingen belastning... Någon som har tips på övningar jag skulle kunna testa?!

Ett gym med sjukgymnaster är min rekommendation. Du kan ställa till med rätt mycket skada genom att göra övningar fel, vilket det gärna blir om man försöker avlasta vissa delar.
 
Är det bara armar du vill ha bättre funktion i? Jag tycker du ska gå till en sjukgymnast för att få träningsprogram.
 
Är det bara armar du vill ha bättre funktion i? Jag tycker du ska gå till en sjukgymnast för att få träningsprogram.

Har bra träningsprogram för resten av kroppen (inkl lite för armarna). Men påmindes idag om hur jag förr kunde träna Bodypump och insåg att jag saknar det - f f a effekten på armar och axlar...
 
Ett gym med sjukgymnaster är min rekommendation. Du kan ställa till med rätt mycket skada genom att göra övningar fel, vilket det gärna blir om man försöker avlasta vissa delar.

Det dröjer tyvärr ett par veckor innan jag kan få träffa min sjukgymnast - och tålamod är inte min starka sida...
 
Till att börja med kan du ju göra samma övningar som du annars skulle gjort med hantlar fast utan vikt.
Sedan har vissa massörer möjlighet att stimulera musklerna genom svag elektrisk ström, det kunde kanske vara något för dej?
 
Till att börja med kan du ju göra samma övningar som du annars skulle gjort med hantlar fast utan vikt.
Sedan har vissa massörer möjlighet att stimulera musklerna genom svag elektrisk ström, det kunde kanske vara något för dej?
Strömmen stimulerar inte muskeltillväxt men används i smärtlindrande syfte, vilket är nog så bra.
 
Jag har en TENS som jag fått via vårdcentralen - men hade aldrig hört talas om att den skulle kunna stimulera muskeltillväxt. Har inte använt den på armarna heller eftersom det är ett av få ställen där jag inte brukar ha särskilt ont. Men det kan ju vara värt ett försök nu!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 634
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 413
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 422
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp