Bukefalos 28 år!

Suck... Det här är inte kul längre..

Ja för 17, vad skulle man göra utan föräldrar egentligen. Jag fick min mammas vigselring (far min flydde fältet för ett par år sedan så hon tyckte väl inte längre att hon behövde den, och det har hon ju rätt i) så jag kunde pantsätta den för att få råd till slakten av Linnéa. Och jag kommer ihåg när jag var mindre, typ 8-9 år, hon drog mig på cykel i snöstorm till ridskolan, typ 8 km tur o retur hemifrån, jag skulle väl typ borsta favorithästen eller nåt....
*ler* och mina bortskämda hästar, mitt vbl lyckades kravla sig över en 50 cm hoppbana i fredags och fick sin första rosett, mamma och syster belönade då med 25 kg morötter, knäckebröd samt fyra nya grimskaft. (kan man lida av konstiga böjelser så lider min mamma garanterat av *köpa- grimskaft-sjukan*) Sen att hon är livrädd för hästar och knappt vågar klappa dem, det är en annan sak.... *S* Men med till MK åkte hon med mig och Linnéa, hjäpte "nästan" till att lasta tom.

Hur är det med svullnader o grejer?
 
Hehe svärfar vet inte att jag igår köpt en till häst (nr 10) :devil: och vet framförallt inte vad dessa kostar om året. Då hade min mán blivit tvångshämtat och tvingad att skilja sig med. Min svärfar tycker att vi ska sälja alla hästarna och förstår inte att man MÅSTE köpa en 43p diplomsto till sitt stuteri!!!!!
 
Hur är det med svullnader o grejer?

Jag orkade inte titta så noga imorse *struts* men efter brutal kylning flera ggr per dag på den svullnaden som var nere på benet så vard en igår kväll nästan borta. Hasen var oförändrad igår.

Återbesök imorgon.

Apropå mammor, mamma har lovat att sponsra lite av Visions 'extrakostnader' om jag får problem att få ekonomin gå ihop sen när jag pluggar med studielån. (Det blir ju över 1000 kr dyrare/mån bara med Visions PG och ledtillskottet liksom). Min mamma är snäll.. och så är hon löjligt kär i Vision som hon hävdar är hennes Vita Prins ;)
 
HOppas verkligen han blir bättre snart!

Föräldrar är bra att ha :)
Mina har blivit mer och mer inblandade i min häst och senaste projektet är att renovera en vagn. Nu är den snart klar och nu har dom lagt ner så mycket jobb med den att hjulen måste gumeras!(kostar 5-6000kr :crazy:) Vagnen blir ju mycket bättre då! (dom har ringt runt till hur många människor som hällst och frågat ut dom om allt från vilken färg man ska använda till vart den är byggd och ålder)
Men det låter som att dom står för gummeringen :bump: :bump:
 
Det är allt tur att våra makar står på rätt sida då :cool:

Mina svärföräldrar tycker att det är mycket viktigare att ha en splitter ny bil och pengar på banken till sin pension. De har väldigt svårt att förstå att en annan prioriterar en annan ordning. Vem vet - man kanske aldrig blir pensionär... :smirk: Min pappa dog när han var 53 år (13 år sedan) så man ska passa på att leva när man lever... man vet aldrig hur framtiden ser ut.

Därför prioriterar jag det som är kul och det är min häst - ÄVEN om det kostar massor med pengar :angel:

Men för att inte reta upp släkten för mycket så är det allra bäst att undanhålla vissa sanningar :devil:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 932
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
3 895
Senast: Hedwig
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 247
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp