Bukefalos 28 år!

SUCK...kräksjukan är här igen.

G

GaurdianAngel

I natt vaknade jag av ett hulkande ljud. Tände lampan och mkt riktigt, en av hundarna hade precis lagt den störst spyan jag sett. :crazy:

Städade upp och somnade om. Resten av natten var lugn. På först promenden han samma hund kräkas 3 ggr till och det var inga små saker.

Serverade lite ris kokat med köttbuljong och hon åt lite lite grann av detta till lunch. 1 h senare när jag kommer in till henne ligger det två nya enorma högar. :crazy: :(

Nu är hon allmänt hängig och sover mkt. Den andra hunden har "bara" kräkts en gång. Mer är väl att vänta. :smirk:

Ska göra risgröt till dem när jag kommer hem från jobbet. Så får de någon halv dl varje timme, så ska vi se om det blir bättre till kvällen.

Någon mer som haft nöjet??

Förra året så fick de både kräk-och diarresjukan. I år bara kräk, nästa år är jag home free... :banana:
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Min Elektra kräktes häromnatten men bara 1 gång. Kan dock vara så att hon ätit något olämpligt bara men det är inget härligt att vakna till det är då säkert...
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Känns som om om hela jaktsäsongen är en enda lång kräksjuka. Antagligen pga att den lille filuren hittar riktigt gosiga saker att äta i skogen. :eek: Jag är glad att vi bara har en och att han inte är så stor. Högarna blir ju därefter! :D

/Timsetim
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Det smittar väl inte från människa till hund? :eek: Isåfall är Selma illa ute.
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Är det inte bättre att inte ge hunden något alls att äta tills den blir bättre? Det rådet fick jag av min uppfödare när vår valp hade kräksjuka. Skulle bara se till att vovvsen drack ordentligt.
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

min tik har faktiskt också kräkts lite grann ett par dagar. men bara innan hon ska äta och bara utomhus.
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Nä, det kan kräkas av att magen är så tom också. Har alltid fått rådet, av olika vet,. att ge torsk eller ris till hunden när de kräkts mycket.
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Nä, det tror jag inte. :confused: Jag har i alla fall inte varit dålig. Kanske blir... :crazy:
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Tänkte eftersom kräksjukan går hos människor nu också.. Jag fick det igår och Selma har pussat så mycket på mig så om det smittade borde hon också ha fått det. :p
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Ja, den är inte rolig. Hunden har kräkt rejält 4 ggr till och är väldigt hängig och trött. Har fått i henne några droppar vatten, men får väl vara beredd på att få åka in för dropp. :(

Får se om jag lyckas få i henne mer vätska...
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Stackarn. :(

Har du gett druvsocker?
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Nä, har tyvärr inte gjort det. Skulle kanske tänkt på att köpa hem.
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Inte nån kräksjuka direkt men förra vintern hade han kennelhosta, vilket resulterade i 2 nätters spyupptorkande från ca 23-03 innan han kunde sova...

Fick rådet av veterinären att hålla honom stilla och bara kisspromenader...

Men inte fattade jycken det och efter 2 dagar var jag beredd att låta veterinären ta hand om honom för han blir såå odräglig när han inte får tillräcklig motion... Men det är jue bra att veta när han får för lite aktiviteter :D
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Du kanske har honung hemma? Det ska tydligen funka också..
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Att röra ner i vatten? Eller att ge som det är? Hon skulle aldrig äta det som det är men kanske i vatten.
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Men det är ju ingen idé att ge en hund mat om den ändå bara kräks upp det igen?
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Jo tack, min collie kille fick sjukan igår. Som tur är dricker han mycket, kan dock inte äta något utan att spy upp det. Han är lite piggare nu iaf, så jag hoppas att det går över snart!
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Min valp fick det inatt. Hon har spytt 2 ggr än så länge :( . Hon dricker massa vatten, Får väl hoppas på att den stora inte får det. Men sån tur har jag väl inte.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
12 957
Senast: skuggi
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 952
Övr. Hund Igår började våran hanhund, 5 år, att kräkas i bilen påvägen hem från jobbet. Han blir aldrig åksjuk, är med på jobbet varända dag och...
Svar
1
· Visningar
1 533
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp