Bukefalos 28 år!

SUCK...kräksjukan är här igen.

Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Nä, inte det första dygnet. Men risgröten får i alla fall min behålla. Hon får ca 0,5-1 dl och då innehåller det väldigt mkt vätska.

Kräks gör de i alla fall med eller utan mat. Men vätska är extremt viktigt att få i dem och då min inte dricker så är det antingen att ge henne risgröt/sörja eller att bli tvungen att åka in för dropp.
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Min hund kräks om hon inte äter. Nu menar jag inte om hon skulle ha någon slags kräksjuka utan normalt. Måste alltid se till att hon äter åtminstone ett mål mat om dagen (kräsen hund...) annars kräks hon.
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Jo, men nu menar jag kräksjuka hundar.
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Jo fast jag menar bara att även om hon hade kräksjuka så skulle hon förmodligen kräkas extra om hon dessutom gick med tom mage hela tiden. Men man behöver ju inte smälla på med något hårdsmält direkt.
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Ingen mat bara vätska i mycket små portioner tills magen lugnat sig. Mat innebär ofta att hunden förlorar mer vätska än vad maten innehåller.
PL
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Jo, men får man inte i hunden vätska, så är överkokt ris med lite vatten i väldigt bra.
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

går det inte att blanda i nåt gott i vattnet? min hund älskar apelsiner så på honom funkar apelsinjuice. lite buljong kanske? grejen är det att det går åt vatten till matsmältningen som riset sätter fart på.
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Apelsiner...bah! :D ;) Det skulle se ut. :angel: :D Inte en chans att hon skulle få för sig det.

Nä, har prövat det mesta. Hon drack inget förra året och inte denna gång heller. Men däremot tycker hon det är kul med istappar och isbitar. :idea: Det kanske skulle vara något.
 
Sv: SUCK...kräksjukan är här igen.

Det är väl bara att peta i hunden vatten! Det är inte meningen att hunden skall dricka själv då dricker den antinget ingenting eller för mycket så det kommer upp igen.
PL
 

Liknande trådar

Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
12 957
Senast: skuggi
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 953
Övr. Hund Igår började våran hanhund, 5 år, att kräkas i bilen påvägen hem från jobbet. Han blir aldrig åksjuk, är med på jobbet varända dag och...
Svar
1
· Visningar
1 533
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp