Suck, sadeln passade inte

Piraja

Trådstartare
:cry: ...äntligen fick jag min westernsadel idag, som jag väntat...har anmält mig till många clinicar och vill ha lite ridtimmar också, inte bara markjobb.

Glad i hågen drog jag iväg och hämtade ut sadeln, in med hästen och så på med sadeln...och hur jag än pysslade kunde jag inte ens få den att ligga hjälpligt...trycker fram och står upp bak...för mycket sväng i den bommen alltså...Annars är modellen helt ok, skulle passa flera olika hästar med kort rygg...

Usch, nu är jag så besviken:cry: :( :cool:

Sv: Suck, sadeln passade inte

Synd att du inte kuden få en sadel som passade:(
Men det är bara att ta nya tag, den finns där ute:bow:

tråkigt när det inte passar, jag har nu en sadel som ligger bra på min häst med ganska kort sadelläge, bred manke, normal mot vid bred över ryggen. Ganska rak rygg.

Jag har en Dakota Basic Roper och jag och min häst älskar den sadeln. Har provat en mängd olika sadlar genom åren, både wetsernsadlar (6 st innan jag hittade den jag har nu) och engelska sadlar (6-7 st och inte hittat någon som passar än).

Det här med sadlar är en hel djungel.
Om jag var du och hade möjlighet skulle jag åka till en sadelutprovare eller till en westernaffär och prova direkt.
Många westernaffärer ligger "hemma på gården" och ofta kan man ringa och höra om man kan komma dit med sin häst "privat" och prova eller vad man ska säga.

Men beror ju på vad man är ute efter och i vilken prisklass.
Lycka till!

Och jag som höll tummarna ;)
Vet hur jobbigt och träligt det är, men det är bara att bita ihop och leta vidare. :( Jag önskar dig lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 864
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 007
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hittar inte riktigt något svar på min fråga så får göra en egen tråd. Jo, jag har nu börjat fundera på om min sadel verkligen ligger...
Svar
3
· Visningar
1 299
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
20 170
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka