Bukefalos 28 år!

Sugen på att börja på ridskolan,men...

Sv: Sugen på att börja på ridskolan,men...

När man var liten hade man studsbollar i benen så det gick jättelätt att studsa upp barbacka även om hästen var 165 hög...

Numera fungerar det inte längre tyvärr då är sadel och stigbygel ett måste för att komma upp på 165 hög häst men helst vill man ha en pall :)

Jo men så var det ju.. undrar var det där studsbollarna blev av ...
 
Sv: Sugen på att börja på ridskolan,men...

Jo men så var det ju.. undrar var det där studsbollarna blev av ...

Någonstans i slutet på tonåren/början på vuxenlivet så försvann de nog på någon fest...Spårlöst borta...

Annars brukar man ju hitta sånt där igen men icke studsbollarna i benen...
 
Sv: Sugen på att börja på ridskolan,men...

Phuuu,jag lever,men jag är sååååå slut! :p Hade nästan blodsmak i munnen,och kroppen var alldeles skakis efteråt,kändes som om man skulle ramla ihop i en hög! Men gud vad roligt det var!!! :D

Gänget var lite "äldre",men dom var skittrevliga,och roligt hade vi,en frågade mig efter lektionen hur jag mådde (hon såg väll att jag var halvdöd) sa att jag var slut,men det var kul,då fårgade en annan hur länge sen det var jag red lektion,när jag sa 12 år så började hon skratta,sen hängde alla på,hahahaha! Dom trodde inte jag skulle komma upp i morgon! :D

Ridläraren gav mig en lapp och sa att jag kunde väll fundera och sen höra av mig och berätta hur jag ville göra,jag sa att jag självklart vill fortsätta,då skrattade hon,och sa att jag var nog inte lika kaxig i morgon!

Vilket härligt underbart gäng! :love: Jag vill inte byta grupp alls,utan jag vill stanna hos dessa trevliga damer!

Och jag fick då anstränga mig iallafall,var svettig genom tröjan OCH jackan! :o
 
Sv: Sugen på att börja på ridskolan,men...

Jättekul att höra :laugh: Vad tvekade du på ;)

Jag tror du kommer gå som Zeb Macahan i dagar nu och gråta en skvätt varje gång du ska gå på toaletten :rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Sugen på att börja på ridskolan,men...

Phuuu,jag lever,men jag är sååååå slut! :p Hade nästan blodsmak i munnen,och kroppen var alldeles skakis efteråt,kändes som om man skulle ramla ihop i en hög! Men gud vad roligt det var!!! :D

Gänget var lite "äldre",men dom var skittrevliga,och roligt hade vi,en frågade mig efter lektionen hur jag mådde (hon såg väll att jag var halvdöd) sa att jag var slut,men det var kul,då fårgade en annan hur länge sen det var jag red lektion,när jag sa 12 år så började hon skratta,sen hängde alla på,hahahaha! Dom trodde inte jag skulle komma upp i morgon! :D

Ridläraren gav mig en lapp och sa att jag kunde väll fundera och sen höra av mig och berätta hur jag ville göra,jag sa att jag självklart vill fortsätta,då skrattade hon,och sa att jag var nog inte lika kaxig i morgon!

Vilket härligt underbart gäng! :love: Jag vill inte byta grupp alls,utan jag vill stanna hos dessa trevliga damer!

Och jag fick då anstränga mig iallafall,var svettig genom tröjan OCH jackan! :o

Härligt, man riktigt längtar efter den där gemenskapen när man hör hur du hade det!!:banana:
 
Sv: Sugen på att börja på ridskolan,men...

Vad kul att det verkar vara en sån trevlig grupp! :laugh:

Jag började också på ridskola igen för några år sedan efter att ha varit medryttare och mest ridit i skogen i typ 20 år innan.
Jag hade glömt väldigt mycket av ridvägar och ridtermer och sånt. Jag visste inte vad sittben var, jag visste inte vad som var in och utsida på hästen osv...Sakta men säkert har man lärt sig allt igen, och vissa saker är helt nya.
För att utveckla min ridning ytterligare så borde jag nog ta privatlektioner och rida mer enskilt, men pengarna räcker inte till ridskola och privat, och jag vill ju inte lämna min kära ridskolegrupp :). Alla är så himla trevliga, olika åldrar, olika liv men alla med samma intresse.
 
Sv: Sugen på att börja på ridskolan,men...

Ja,vaknade i morse av att jag hade ont ÖVERALLT! Låg kvar och kände efter vart det gjorde mest ont,och insåg att det var i rumpan,och i axlarna,hade till och med träningsvärk i händerna! :o

Att sätta sig på toan gör skitont i rumpan,jag får se till att sitta mjuuuukt i några dagar,var dum nog att sätta mig på golvet och leka lite med hundarna,jag höll inte på att komma upp sen. :p

Jag visste att det skulle bli jobbigt,och att jag skulle få träningsvärk,men inte SÅ jobbigt,och inte SÅ mycket tränigsvärk!

Fick ett mejl från ridläraren efter jag skickat alla uppgifter,där hon frågade om jag levde i dag,och om jag kom upp ur sängen,hahaha!

Jag har ridit ett nätt litet arabsto på 149,som det räckte att rida enbart liiiite lite med sätet så gick hon som en klocka,hon hade man kunnat rida med sytrådar,nu fick jag ett GROVT halvblod på 165,som var riktigt tungridet,och man fick verkligen RIDA för att få han att gå frammåt. Jag dog lite grann!

Men åhhh vad jag längtar tills på torsdag! :bump::banana::bump:
 
Sv: Sugen på att börja på ridskolan,men...

Äntligen torsdag igen,och är på väg till ridskolan strax! Har längtat hela vecka,så här kul har det inte varit att rida på flera flera åååår!!! (Fast min Vänstra ljumske tycker nog tvärt om,första smärtfria dagen i dag,haha!)
 
Sv: Sugen på att börja på ridskolan,men...

Hur mår ljumskarna i dag då :angel:
 
Sv: Sugen på att börja på ridskolan,men...

Vilka ljumskar? :p

Gick bra när jag skulle upp,men sen så fort vi började trava så kände jag att jag hade verkligen ONT,och den hästen jag hade fick man driva,driva,driva! Kändes som om benen skulle ramla av,red på volter över bommar,trav vid bommar,galopp resten,så lite trav som möjligt,alltså verkligen sakta av precis så att du fick en stadig fin trav framför bommarna,sen fatta galopp direkt efter,vart ju en hel del fattningar som sagt,vilket var smärtsamt... :crazy: Men jag gnatade på,och lyckades genomföra det iallafall.

Men aj aj aj vad ont jag har i dag....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 143
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 802
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 285
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 781
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp