Bukefalos 28 år!

Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

the_connemara

Trådstartare
Eftersom tre olika Rambo på raken läckt mer eller mindre är jag öppen för förslag att testa något annat märke nästa gång. Till och med kanske Shires igen även om första försöket inte föll väl ut (ffa gav det bogskav). Köper ffa HW med just v-front eftersom den passar min häst extremt bra. Kommer vilja ha ett täcke som är reglerbart i bogen men kommentera gärna om alla möjliga modeller, även HW.

Vilka täcken upplever ni stå emot regn allra bäst?
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

Vad tråkigt med läckande Rambo. Har inte varit med om det. Säker på att det inte är fabrikations fel så du kan få nya?

Läste (här kanske) att det bara är supreme som fortfarande görs på Irland. Alla andra i Kina. Är det supreme som läckt?

Förstår att du tröttnar om flera på raken läcker men jag har haft både Rambo och shires och ja shires är lika regntäta men sämre passform och mycket tyngre!
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

Inget av mina HW täcken håller väta speciellt bra :meh:
Har både Rambo, Amigo och Rhino...

Jag köper främst Bucas, Weatherbeeta och Shires numera de håller iaf både mot väta och hagbus.
Men passformen ska ju fungera med och dem passar bra på båda mina trollungar.
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

Rambo, Amigo och Rhino :D

aldrig ever haft problem, hela min garderob består av HW och jag har aldrig behövt reklammera ett enda.....
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

Jag upplever att det är en enorm skillnad i kvalité på de nya och gamla HW täckena.
De gamla var superbra men alla de nya är faktiskt dåliga och lever absolut inte upp till sitt rykte längre :mad:
Vet att det inte är bara jag och TS som haft problem med det så HW verkar bli som alla andra stora populära märken och höja priserna och sänka kvalitén för kunderna köper det ändå tack vare gamla bra meriter.
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

*kl*
Rekommenderar shires, av 15 hästar i stallet är det endast min som inte var blöt rätt igenom, flera använder HW täcken av olika modeller.
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

Det är ett wug (läckte på manken och i ett veck upp mot öronen), ett original med tillköpt hals (båda läckte som såll) och nu supreme (hals läckte massor på "regnsidan" efter ca 3 h regn o blåst). Samtliga har varit blöta svnaslapp o runtom och hela nederkanten från gjordarna och i vissa fall runt bogen/spännen. Och alla är i rymlig storlek så det är inte så att hästen "sticker ut" och blir blöt. Liners är alltid blöta runt hela bakkanten och hela nederkanten och ofta även vid bogen även om hals varit på. De två första är reklamerade och tillbakaskickade när jag köpt hem nytt wug + supreme. Senaste wuget inte varit i regn ännu.

Dessutom är Supremet (ofodrat), + 100 g liner och ofodrad hals skittungt och otympligt tycker jag. Så tunghetsgrejen har hamnat lite längre ner på priolistan :p
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

jaha? jag har iallafall inte ett enda måndagsexemplar vare sig ur nya eller gamla serien, och jag har rätt många.
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

Charlies häst & hund's bruna egna täcken.

Köpte täcket och hals 2010 och använt det sen dess.
Jag har 2 st 300 gr och 1 sr 100 gr och 1 hals till allihopa.

Nu har ponnyn gått med samma 300 gr i lite över 2 veckor utan att det blött igenom, trots dom senaste veckornas oväder.

Har även haft samma hals varje dag sen flera månader tillbaka utan problem.

Fick dock en ny hals i fredags av sambon så jag ska slippa byta hela tiden.

Har dock aldrig tvättat täckena annat än att jag tvättat insidan försiktigt, utsidan har jag bara borstat av när det är torrt med en vanlig rotborste.
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

Samma här. Av 20 hästar har kanske 15 HW i olika åldrar (även helt nya) och inga läcker. Däremot har en del fått revor, om det beror på kvaliteten eller ostabila flockar är jag osäker på.
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

Bucas smartex har varit överlägsna Hw i både slitstyrka och regntålighet.
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

Glömde tala om att min häst går på lösdrift så täckena får verkligen tåla att det kommer nederbörd på dom. ..
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

Mina HW (Amigo, Rhino, Rambo) har stått emot alla busväder i alla år.

Men köpte ett Weatherbeeta 100g med halvhals i höstas, det är jag också riktigt nöjd med. Har klarat 10 timmars blötsnö.
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

Samma här. Av 20 hästar har kanske 15 HW i olika åldrar (även helt nya) och inga läcker. Däremot har en del fått revor, om det beror på kvaliteten eller ostabila flockar är jag osäker på.

Känner man på tyget så inser man varför det går sönder...
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

Jag kan varmt rekommendera Weatherbeetas täcken. Köpte mitt första på Globen 2008, och det håller än. Hästen är alltid heltorr, även efter värsta hällregnet. I fjol köpte jag ett ofodrat vår/hösttäcke - lika bra.

Är så imponerad av deras täcken att jag har bestämt att jag ska bara ha det märket, håller på o byter ut hela garderoben åt fröken.
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

och jag tycker weatherbeeta är helt sjukt obefogat dyra med tanke på hållbarhet i foder och dålig passform i bogarna med noll passform och inga bogveck öht osv. ;)
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

HW har inte heller bogveck ;)

På mina hästa sitter Weatherbeeta bra iaf, inte ett endaste skav och inte har vi hunnit nöta ut ett enda täcke heller trots att båda mina ofta har täcken på sig och inget läcker.
Det är betydligt bättre än Rambo täckena som både ger skav, läcker och går sönder....
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

De har en skärning för att avlasta i bogen som inte WB har . Jag är inte direkt korkad om du trodde det ;)
Skav är inte min måttstock på ett bra liggande täcke , jag pratar om rörligheten i sig. Hade jag använt täcken som ger skav öht hade jag legat under skämskudden deluxe . .

Det behöver ju inte direkt bli ngt krig om att du eller jag har rätt eller hur ?;) jag vänder mig mot din klassning att HW är skit för att just du tycker det .;)
 
Senast ändrad:
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

Jag har också haft problem med läckande Rambo.

Köpte bland annat ett snordyrt Wug Lite. Hästen var ute några timmar, det regnade lite till och från, men inga störtskurar. Vid insläpp kunde jag använda svettskrapa, så blöt var hästen under. :meh:

Shires har jag goda erfarenheter av, men jag måste faktiskt säga att Börjes egna är de jag varit mest nöjd med, både utifrån pris och kvalitet.
 
Sv: Superdupermegajätte-vattentäta utetäcken?

inget av mina HW har läckt...inget av mina shires heller... det enda som läckt var ett tm från hööks för många år sedan
 

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke av Horsewares Rambo och Rhino tycker ni håller vattentätt bäst? Jag har ett haft Rambo Original LIte (med v-knäppning) som...
Svar
10
· Visningar
1 084
Utrustning Min ponny har växt ur sina täcken, det fattas ca 10-15 cm på rumpan på flera av dem. Tänkte kolla efter ffa nytt regntäcke på mässan men...
Svar
18
· Visningar
2 631
Senast: Harbor
·
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
2 937
Senast: lomuxx
·
Utrustning Jag måste ha nya täcken till nästa år, pga min hästs känsliga bogar (har nu en sena som ska behandlas, antagligen pga täcken som...
Svar
11
· Visningar
1 260
Senast: bejkonfis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp