• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 52
  • Visningar Visningar 2 345

Bukefalos 30 år!

Inga problem här. Snöade iofs på tvären men värt det.
Lättpaneradroöls med tonfisk och tre såser.😋
IMG_8322.webp

Det var så himla gott :love:
Äntligen vågade jag prova ett sushiställe här i stan, efter 12 år :rofl:

Tyckte det såg lite ”gojsigt” ut men det var så gott. Större än jag är van vid men blev verkligen mätt! Vårrullar fick jag på köpet. Så nöjd!

IMG_0592.webp

1000006131.webp

Hade glömt av att vi har en sushitråd! Jag har testat två nya restauranger i stan nu i sommar. Här är en maki med halstrad lax, från när jag åt lunch ute med min mor. Inget väldigt speciellt, men gott! Klart godkänd.

1000006192.webp

Och här är bitar med halstrad lax. Lunch som jag tog med mig för att äta på kontoret, därav kartongen. Stället ligger högre i pris än andra i stan, men betydligt bättre pris på lunchmenyn. Små bitar. Väldigt gott och lite lyxigare känsla (inte bara pga guldglittret, utan lådan och sojans förpackning etc etc var lite tjusigare än de vanliga plastförpackningarna som takeaway-sushi brukar packas i).

Tillägg: mina två favoritställen i stan är fortfarande desamma. Men kan absolut tänka mig att gå tillbaka till båda dessa. Särskilt detta, det andra av dem, är jag sugen på att testa lite mer ifrån.

Jag vill verkligen helst inte ha majonnäs och inte rostad lök. Kall omelett kan jag inte heller riktigt se charmen i, ej heller crabfish. För övrigt gillar jag när bitarna är ganska olika och olika sorters fisk etc. Sen brukar jag be dem undvika ål och jätteräkor, av miljöskäl.

Jag äter ofta sushi när jag ska åka tåg, x2000. Jag blir mindre illamående då. Egentligen tror jag att det är tack vare ingefäran så jag ber gärna om extra mycket.

Jag vill verkligen helst inte ha majonnäs och inte rostad lök. Kall omelett kan jag inte heller riktigt se charmen i, ej heller crabfish. För övrigt gillar jag när bitarna är ganska olika och olika sorters fisk etc. Sen brukar jag be dem undvika ål och jätteräkor, av miljöskäl.

Jag äter ofta sushi när jag ska åka tåg, x2000. Jag blir mindre illamående då. Egentligen tror jag att det är tack vare ingefäran så jag ber gärna om extra mycket.
Här frågar dom om man vill ha. Jag gillar det.

Liknande trådar

• Gotland i sommar vad har ni för tips?
  • Krutonger
  • Atros tips?
  • Valvaka!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026