Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare aneka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 993
  • Visningar Visningar 81 400
Jag var ju less hela tiden. :D Minns inte så mycket av sista dagen mer än att jag pratade med grannarna om att han aaaaldrig skulle komma ut och att jag satt på golvet i tvättstugan och tittade på när Vilgot lekte med dammsugaren.

Zody: Er gran kan knappast vara fulare än den som min sambo kom släpandes på :D Vår är halvdöd på ena sodan och är såååååå spretig. Jag dog när han tog in den och brast ihop i världens skratt, även fast jag lika gärna hade kunnat börja gråta så ful den var :D I år kör vi med inställningen: Alla granar blir finare med lampor, röda kulor och glitter. Nästa år kör vi med: Fanny (jag alltså ;) ) ansvarar för att hugga granen :D
Detta kommer bli som hos er, Emmah, att vi nog kommer prata om den fuls granen i många år ;)

Aneka: Heja Mini och heja slempropp :D Håller Alla tummar jag kan för förlossning imorgon!!!!!

Måste säga själv att jag är väldigt förvånad. Visst trodde jag att jag skulle gå över tiden men inte såhär länge. :grin:

Haha jag vet. Borde inte klaga igt. :o Är impad över hur lugn du va fast du gick över 2v. Eller va det mer du gick över? Igt är jag inte så stressad över att jag gått över 8 dagar. Är mest stressad över att det är julafton på lördag.

jag säger först: Hejja mini :bump: :banana: :bump:

Å sen, vaddå länge? ;) med C gick jag över 15 dagar. Men, vi förstår ju dig självklart eftersom det är julafton alldeles snart.
Har du några känningar alls nu? Mensvärk typ?

mensvärken börjar smyga sig på lite nu. :) åhhhhh vad jag vill att det ska vara på riktigt nu.

Men igt mitt första bf va 7dec. Blev sen flyttad nästan en vecka vid ul även fast jag testade tidigt så igt kan man säga att jag gått över 14 dagar :p ;)

Fy vad trist det låter med alla magsjuka här inne. Usch vad jag tycker synd om er!! Det är väl aldrig kul att vara magsjuk, men runt jul är ju bara så extra trist. Usch usch usch. Hoppas att ni kryar på er snabbt!

Vi har haft mäklaren här idag för att värdera gården, håll nu gärna en tumme eller två för oss så att det gick bra och vi får skriva om lite lån, det skulle vara så underbart! Allt är fint och välstädat här hemma och i morgon så skall vi göra den sista pyntningen, ev ta in granen också? Jag har ju varit ut i skogen och hämtat granris till dekorationerna också. Mys pys :love: Dessutom har jag och mina småkillar gjort marsipanfigurer som vi doppat i choklad. Det var både skoj och så gott :) Tyvär blev marsipanen inte alls samarbetsvillig när vi färgat den, så det blev mest "kluttar" som vi doppade i choklad. Figurerna som vi kämpat så mycket med att skapa fick vara utan choklad. Bollen: Behöver tips om hur man egentligen skall göra för att få färg på marsipanen.. Med karamellfärg blev det ju mest bara kladd :mad:

Någon som har julgodistips med polkagrisar??

Jag och min syster gick igenom julgodis-listan som skall tillverkas. Även det gör vi i morgon. Mumma.

Wiihii!!! :banana: Hejja Mini!! :banana: :bump: :banana: :bump: Mitt började också som svag, svag mensvärk kl 01:11 på natten.

Lova, lova att tala om när ni åker! :laugh:

Självklart!!! Har vårtråden uppe hela tiden så det blir lätt att uppdatera! :) men få inte för mkt förhoppningar nu. Jag vågar inte tro på det än.

Nej då är det ju ändå lite för långt att du ska hinna ta emot honom.
Men jag upplever på Vera att hon ändå har ganska bra koll. Hon klättrar hejvilt på barnbordet och stolarna i lekrummet och lyckas med jämna mellanrum ta sig upp på köksbordet. Där sitter hon och pillar på något roligt till jag lyfter ner henne.

Hon har också kommit på knepet att hämta Alice pall i badrummet, bära den till vardagsrumsbordet och klättra upp där. Tokunge....

Visst är det skönt när man plötsligt en dag kommer på att det inte är lika jobbigt, sammanbrotten är mindre och man känner sig gladare :bow:

Stackars grabbar med ögonen :cry:

Jag tycker också det är svårt att få till starka, klara färger. Karamellfärg är värdelöst.
Pastafärg fungerar bättre, men jag tror att pulverfärg kan vara något. Det står på min testlista.

Pastafärg finns på Panduro eller internetbutiker.

Granen är förpassad till altanen, men imorgon ska jag banne mig ta kort så ni får se hur illa det är. :D grejen är att den är så j-vla ful, gles och sned att den inte ens går att dekorera den fin. :rofl:

Ingen skrinda tyvärr, men min kära syster kommer hem imorgon och hon följer med och tar Stellisen så jag kan släpa gran. :love: Jag kan inte leva med det fula aset som står där ute, så det får bli till att bära själv helt enkelt.
(just nu är jag lovligt trött på sambon, jag har dragit runt hela kalaset med att planera inköp av mat och alla julklappar, förberett mat, städat osv. Han gillar inte julpynt så jag har dragit ner något otroligt på det, jag böjer mig baklänges för hans skull. Den här julen är en riktig skitjul än så länge, med en döende farmor och mycket sorg hos mig. Är en fin gran så mycket begärt?!)

Vi har också haft en fulgran, men det får jag inte kalla den för min man. Det var den första vi tog här hemma och glesare, spretigare och krokigare gran fick man leta efter. Men det var VÅR gran! :D
Året efter kom min bror med en gran han hade huggit på jaktmarken. Den var spikrak, konformad och så tät att det knappt gick att få dit pyntet ordentligt.
Idag köpte jag en perfekt gran som nu är klädd, förutom ljusslingan som hade gått sönder i lådan :mad:
Så ny får köpas imorgon!

Vänta inte för länge bara, som jag gjorde. Det är inte kul att åka bil när man är öppen typ 9 cm. :crazy: Jäklar vad skäll han fick, min kära man! :o Han körde alldeles för fort under värkarna och alldeles för långsamt när jag inte hade värkar. Förmodligen höll han samma hastighet hela tiden. :p

Hur lång väg har ni till förlossningen?

Jäklar vad skäll han fick, min kära man! :o Han körde alldeles för fort under värkarna och alldeles för långsamt när jag inte hade värkar. Förmodligen höll han samma hastighet hela tiden. :p

Åh herregud.. haha, precis så var det när vi åkte in när C skulle födas.. "Men gaaaaaaaaasa då!!! Du kör för sakta!!.... å sen...... inte så fort, inte så fort, inte så fort, det gör ONT" stackars männen :angel:

godis med polkagris.....
Vi hade krossad polkagris över använde till att rulla vanlig chokladtryffel i, blev jättegott :) testade även att blanda lite i knäcken när den var klar, mycket gott det.med ;)

Vi har 5 mil till förlossningen på mörk halvslingrig 80 och 70 väg(med fartkameror). Lite längre om vi tar den stora breda vägen med 100 större delen av sträckan. Funderar på om det får bli den sistnämnda nu när det är ganska halt ute.

Fast jag räknar inte med att det borde gå allt för fort. Vill inte åka in förtidigt som förra gången. Fast vill nog inte heller åka in med dom värkarna jag hade efter vattnet gått. Får väll ringa fl och prata med dom när det närmar sig.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
523
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna... 38 39 40
Svar
787
· Visningar
75 723
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6... 13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 856
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 909
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Dalmatiner