Svagt intresse för Robin Z-staty

Sv: Svagt intresse för Robin Z-staty

Men för 400 000?!?!?!


GISSES säger då det, är det inte bättre o lägga de pengarna på själva Flyinge verksamheten?
Nya hästar, reperationer, renovering etc?

EN staty behöver la inte kosta så in i helsike.:crazy:
 
Sv: Svagt intresse för Robin Z-staty

Jag vet inte, men det känns lite mer som om tex Gaspari borde stå staty på Flyinge isåfall.
Tycker iallafall jag:grin:
 
Sv: Svagt intresse för Robin Z-staty

Jag vet inte, men det känns lite mer som om tex Gaspari borde stå staty på Flyinge isåfall.
Tycker iallafall jag:grin:

Jag håller faktiskt med litet.
Robin Z är ju ett inköpt resultat av andras avel och borde kanske stå staty där istället.
Om det handlar om vad han betytt för svensk avel så har han ju knivskarp konkurrens i sin samtid av flera privata hingstar, tex Cortez
Mycket möjligt att han blir omkörd av tex Cardento som mest avelsframgångsrika Flyinge import, ska det upp en staty på honom också då?

Det kanske är säkrast att ge en gamling en staty ifall det skall upp ngn överhuvudtaget. Det kan bli "billigare" så;)
 
Sv: Svagt intresse för Robin Z-staty

Jag vet inte, men det känns lite mer som om tex Gaspari borde stå staty på Flyinge isåfall.
Tycker iallafall jag:grin:

Håller med :bow:

Robin Z har varit framgångsrik i svensk avel oxå o kanske kan få en mindre staty, men ska det spenderas pengar på en stor staty så tycker jag det borde vara på en av våra svenska hingstar som betytt mkt för aveln tex Gaspari (eller Cortez.....) ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 248
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På grund av att jag inte kommer att kunna rida min ordinarie lektion nästa vecka så blev det två lektioner denna vecka. Nästan två...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Hästnyheter (SvRF) Flyinge meddelade idag att Robin Z 723 av hälsoskäl fått sluta sina dagar på Flyinge. Robin Z är den hingst som kanske har...
Svar
0
· Visningar
666
Senast: Gunnar
·
D
Avel Enligt Tidningen Ridsport har Robin Z avlivats pga hälsoskäl. http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=90034
2 3
Svar
41
· Visningar
6 699
Senast: Pazuzu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp