svansgaffel?

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare cahs
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 356

cahs

Trådstartare
Kan svansgaffel vara ett alternativ för att kunna tömköra trots flugfän? Min häst blir rätt irriterad på flygfäna och då hamnar svansen på fel sida tömmen eller så kniper han tömmen. Det går bra att trava honom i tömmen för att ha koll men problemet uppstår iaf.

Jag börjar bli något deprimerad av att inte kunna tömköra pga detta.

Sv: svansgaffel?

Han lär väl bli irriterad iallafall och kanske börjar sparka... Du kan väl låta tömmarna ligga över ryggen i stället. :idea:

jag har kört häst med svansgaffel och det har gått bra, hästarna kan vifta lite med den men inte tillräckligt för att lägga svansen över tömmen, det är värt ett försök tycker jag.

Då kan jag ha det som första inköp om problemen fortsätter/återkommer nästa sommar. Bromsar osv verkar ha minskat så nu kan vi tömköra innan myggen kommer = mindre svansviftande.

Hur är det med storlekar på svansgafflar? Jag gissar på att det är cob som gäller men ptja, han är rätt liten och smäcker (arab)

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 679
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
694
Senast: Grazing
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 626
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 583
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka