Svår att få och äta

Mirre

Trådstartare
Isak har blivit så grymt kinkig med maten.
Han äter några tuggor och sedan plockar han ut maten ur munnen och kastar på golvet. Eller tar från tallriken och kastar ner.
Man ser verkligen på honom att han söker kontakt med oss och sedan kastar.
Testar han bara eller?
Även muggen, skeden osv hamnar på golvet.

Visst kastat saker på golvet har han gjort länge men nu är det mer att vi verkligen ska se att han gör det. Dessutom får man knappt i honom maten nu eftersom han plockar och kastar eller spottar ut maten. Oavsett vad vi ger honom

Sv: Svår att få och äta

Säger ni åt honom när han tar kontakt och ni förstår vad han tänker göra?
För oss har det funkat bra, inte perfekt förstås. Jag ser inte kontakten som ett tecken på trots utan mer som att hen vill ha bekräftelse och veta vad som är rätt att göra.
När vi säger åt så menar jag inte skäller, vi unviker även meningar med ordet "inte" och säger istället "tallriken ska stå på bordet", "stoppa maten i munnen" och så vidare...

Så säger vi också.
När han gör det så får han beröm.

Det hander att mina gor sa ibland. Det gar i perioder. Jag brukar se till att tallriken star kvar pa bordet, plockar upp besticken/muggen fran golvet utan att saga nagot, berattar att man inte far mata hunden vid bordet (valdigt populart ;)) och om de verkligen bara spottar ut maten och leker hela tiden sa fragar jag om de ar klara (detta vet de vad det betyder och kan svara pa) och sa lyfts de ner pa golvet. Sedan forsoker vi igen vid nasta maltid, som om inget hant.

Jag bekymrar mig inte for att de knappt atit, for det dar verkar de reglera sa bra sjalva. I vissa perioder ater de som galningar och i andra perioder nastan inte alls (eller typ bara arter, eller bara broccoli, osv).

Liknande trådar

Småbarn Matsituationerna har börjat bli väldigt tråkiga med vår son som nyss fyllt ett år. När vi introducerade mat började vi ge pure som han... 2
Svar
24
· Visningar
3 017
Senast: Lazy Lady
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började... 2 3
Svar
46
· Visningar
9 899
Senast: Fraegd
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 194
Senast: AlmostEasy
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 569
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka