P
PansParis
Min häst har på senare tid blivit svårlastad. Hon är så otroligt smart så jag blir galen vid lastning. Transporten är hon inte ett dugg rädd för. Lugnt och fint går hon på förutom att hon ställer ena hoven på lämmen så man inte kan stänga!
Jag blir galen på detta. När hon väl står där med hoven på lämmen är det omöjligt att få in henne och stänga. Går någon bakom och puttar backar hon ut. Sen är det samma visa igen. Hon kan även känna på sig om vi ska åka eller om vi bara ska lasträna (kan erkänna att jag blir lite nervös, ska hon gå in?). Vid lastträning stövlar hon in och när det är på riktigt så står hon där med ena hoven. Vill sätta henne på plats men vet inte riktigt hur för jag vill ju inte befästa transporten som obehaglig!? Ska tillägga att jag lastar med vanlig grimma.
Har ni haft liknade erfarenheter eller några tips
på hur jag ska ta mig till?
Konstigt problem, men kan erkänna att det är så frusterande!
Trevlig kväll! Mvh Jenny

Jag blir galen på detta. När hon väl står där med hoven på lämmen är det omöjligt att få in henne och stänga. Går någon bakom och puttar backar hon ut. Sen är det samma visa igen. Hon kan även känna på sig om vi ska åka eller om vi bara ska lasträna (kan erkänna att jag blir lite nervös, ska hon gå in?). Vid lastträning stövlar hon in och när det är på riktigt så står hon där med ena hoven. Vill sätta henne på plats men vet inte riktigt hur för jag vill ju inte befästa transporten som obehaglig!? Ska tillägga att jag lastar med vanlig grimma.
Har ni haft liknade erfarenheter eller några tips

Konstigt problem, men kan erkänna att det är så frusterande!
Trevlig kväll! Mvh Jenny