Bukefalos 28 år!

Svår men trevlig ridlektion

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var uppsatt på lilla Goliat igår igen, trevligt.
Tjejen som red innan sa att hade varit slö och trög. Men jag gillar Goliat lite trög, har alltid lättare driva hästar än att sitta och hålla igen.

Liiiite seg var han, så jag fokuserade på att få takt och tempo fungera. Framriden var han ju eftersom han gått lektionen innan, var mer att han skulle byta om till mina hjälper och signaler.

Övningen vi skulle göra vad sluta längs långsidan, :eek: vad svårt det var.
Skritt gick efter ett tag, men i traven blev det bara nån slags dragkamp och märklig sluta- skänkelvikning oftast felställd tom.

Galoppen var däremot en dröm igår, just pågrund av att han inte sprang själv in i galoppen fick jag den kort och samlad och helt underbar. Satt och njöt så mycket att jag glömde driva, och då kom avbrott som ett brev på posten.

Allt som allt var jag nöjd med dagens lektion, och H i min grupp sa att hon tyckte Goliat sett väldigt avslappnad ut. Alltid kul få beröm

På söndag debuterar dottern i LA1, visserligen bara klubbtävling men för en riktigt domare. Vi har inte alltid domare på klubbnivå utan oftast dömer någon av instruktörerna som har tränarlicens. Nu var bägge borta den här helgen, så då fick vi boka domare istället.

Avstår rida själv, känner mig fortfarande inte riktigt i form efter alla förkylningar och UVI jag haft
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var den första veckan efter ridolyckan i höstas som jag skulle få rida mina två lektioner samma kväll - så som jag brukade göra...
Svar
0
· Visningar
447
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Var faktiskt inte så väldigt säker här efter sommaruppehållet om jag skulle fortsätta. Tog ju en paus redan i våras då jag kände 1. det...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
886
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även denna vecka bjöd på en för mig ny bekantskap. Jag fick sitta på Sunny Boy, en liten nätt och spenslig fux med fullblod på mödernet...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp