Svårmatchad färg!

drekaflúga

Trådstartare
Vilken färg på schabraket passar till en gulbrun häst? Tycker att hans färg är jättesvår och allt tycks skära sig. Jag har just nu i olivgrön/mossgröna/beiga nyanser men jag vill förnya hans garderob en aning. och vilka färger är big NO???

th_ferming344.jpg

sind.jpg

//färgblind

Sv: Svårmatchad färg!

Marinblått funkar bra på gulbruna tycker jag. Och brunt, olivgrönt och mer jordiga färger. Förmodligen duvblått också.

Big nono är vinrött. Men det kanske är för att jag tycker det är fult på alla hästar..

Sen ska du inte ha skrikiga färger heller.

Där jag är uppstallad äger de en gulbrun hingst och han har någon grön grimma som passar bra. Tror även vissa beiga och bruna färger är snyggt

jag hade sattsat på svart, brunt eller beige :)

kanske inte så mycket färg och komma med, men det är ju färger som redan finns på hästen ;)

Det där grönaktiga gillade jag skarpt:love:, det har lite färg men är ändå neutralt.

tack för råden, det lutar åt svart el. brun!
Synd att svart och brunt är så tråkigt bara.... det gäller att hitta ett schabrak med lite stil för att de ska göra sig till sin fulla rätt....

du kan ju ha ex. ett brunt schabrak med en ex. gul passpoal :D

Brunt och svart tror jag blir fel (förutom på läder, alltså). Eftersom man och svans är brunsvart så är det svårt att hitta en nyans som passar perfekt.

Den som "lille skutt" visade tror jag blir jättefin. Duvblått, turkost och såna nyanser. Vitt eller cremevitt blir nog också väldigt fint, om man orkar hålla det tillräckligt rent.

Tack.:p.. Jag känner samma sak som någon ovanför nämnde om brunt och svart. Det är för svårt att matcha till honom på något sätt eftersom de flesta bruna schabrak bara ser onaturligt bruna ut då han är en färgpalett av bruna nyanser.

Men jag fick ett schabrak i julklapp som var jättefin färg. Jag har inte provat det än men lovar att lägga ut bilder. Grejen med den färgen (mörk lila/vinrödaktigt) är att det antingen kommer att bli skitsnyggt eller skitfult.:o

Ja... det tråkiga med gulbruna hästar (har en själv) är att dom passar inte i ROLIGA färger... :cry: Men man får väl trösta sig med att deras färg är helt underbar.

svart, brunt, vit , beigt borde vara fin i marin eller kanske vinrött?

Creme (som svansen på isabellen i bakgrunden) eller svart tror jag blir supersnyggt!

Chokladbrunt :d
Typ brunt schabrak och beigt kantband eller beiget och brunt kantband hadde jag tagit! :love:

Svart, vit hade med funkat och också kanske mörkblått eller mörkgrönt :idea:

Rost-orange-rött. Vet inte om du hänger med riktigt :p men Lamicell ska ha ett sånt schabrak, tror jag ! Skit-snyggt med beiget kantband :love:

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 153
Senast: Blyger
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 442
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 863
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Jag är uppvuxen med hund och både min ursprungsfamilj och jag själv har haft olika hundar genom åren, men nu är det över 10 år sedan den... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 540
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka