Svarstider kursanmälan

Bukefalos 30 år!

Hund!

Trådstartare
Har vid några tillfällen blivit fundersam på det där med svarstid. Vad kan man förvänta sig för svarstid när man anmäler sig till kurser eller privat hundträning som ligger några veckor eller någon/några månader framåt i tiden. Vad tycker ni är en rimlig svarstid oavsett om ni anmäler via mail, formulär eller sms? Och är det skillnad tycker ni, om det är till en brukshundsklubb eller privat tränare?

Bra fråga och något jag själv har funderat på senaste dagarna då jag har anmält mig och Otis till nybörjarkurs i apportering och väntar på svar om vi har fått plats. Fullt förståelse att mindre aktörer inte har samma system som stora aktörer och att manuell hantering tar tid. Jag hade dock uppskatta typ ett automatiskt svar där det angavs när de förväntades återkomma till en.

Alla tidigare kurser jag har bokat har varit vid privata aktörer som har en bokningssida där man direkt får bekräftelse på bokningen och därmed har man plats på kursen.

Jag hade nog väntat mig snabbt svar. Nästa dag om det är en större och några dagar om det är en mindre arrangör.

Jag har alltid fått svar samma dag/dagen efter. Anmälde min hund till lydnadskurs förra veckan hos en privat aktör och fick svar samma dag och då börjar kursen om 6 veckor. 😊
Allt upp till en vecka är väl ganska normalt skulle jag tycka.

Ja, max någon dag är väl det optimala. Vill man som jag gå kurser ofta, så vill man inte vänta veckovis på besked, utan i så fall få möjlighet att leta upp något annat istället.

Jag vill ha svar inom nåt dygn, endera direkt bekräftelse att vi kommit med på kursen eller att dom fått in anmälan och kommer återkoppla inom kort (då räknar jag med max en vecka). Jag gör ingen skillnad på privata aktörer vs klubbar, dom bär båda samma ansvar att hålla koll på intresset när dom lagt ut om kommande kurs.

Jag tycker någon vecka är rimligt, i alla fall när det gäller ideella klubbar, man kan inte förvänta sig att folk med andra jobb ska ha ständig koll på mailen.
Detta om det inte framgår annat, som t ex en sista anmälningsdag, då kan man nog inte förvänta sig svar förrän efter det.

Har lite mindre krav på ideella klubbar än privata tränare men förväntar mig svar inom en vecka iallafall. Egentligen ganska omgående av privata aktörer som försörjer sig på detta, iallafall ett auto-svar att de tagit emot anmälan..

Jag tycker det är jättejobbigt med de som inte återkommer förrän kursstart. Får jag inte veta relativt omgående att jag har fått plats så räknar jag med att jag får leta vidare.
Tycker vissa instruktörer är jättemärkliga som aldrig hört av sig.

Liknande trådar

• Hund och bebis
  • Lätt hälta på hund
  • Tilltagande rädsla hos hund - erfarenheter sökes!
  • Då hundlivet inte blev som man tänkt

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka