Svårt att hitta ridkläder...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 2 540
B

**BORTTAGEN**

Jag blir så sur! :devil: Varför ska det behöva vara såhär? Jag, som är dels lång, men åxå lite (eller mycket då...! :D) kraftig har svårt att hitta ridbyxor som passar. Varför ska det vara så? Visst, hittar man ett par herr-byxor, så e dom dubbelt så dyra å sitter dubbelt så fult?! Jag menar det måste ju vara fler än jag som har samma problem eller? :confused:

De fleste hestebutikker kan ta mål og bestille for deg. Gjelder iallfall ridebukser fra Eurostar og Pikeur. Hööks fører også ridebukser i litt større størrelser.

specialbeställa? de borde ju finnas märken som utför sånt. annars äre knäppt

Det är väl kanske inte så konstigt att man måste specialbeställa om företagen känner att det inte finns marknad för sådana storlekar. Jag har själv problem att hitta byxor (fast omvänt problem- för långsmala ben) och det kan vara frustrerande! Bara att bita i det sura äpplet eller ändra sin vikt :angel: :)

Jo, det där med längden e ju skumt!
Jag e själv 176 o visst finns det gott om längre människor men det verkar som att de mesta i klädväg e lite för kort!
Spec ridbralls... :(

De e ju inte kul då man lägger ned bra mycket pengar på dem..
Man får se till o ha short-chaps el långa ridstrumpor över....

Tror inte det hjälper med o gå ned i vikt som ett råd var hellre o lämna in dem för o sy till el helt enkelt rita ett eget par o lämna in till en sömmerska el kankse om du känner någon så borde det bli schysst utan o kosta för mycket..
:idea:Kanske sy på läderskoning på ett andra par brallor i bra streatchig modell? ;)

Lycka till!

Hööks har defenifivt inte större storlekar... visserligen står det kanske att det är sorlek 44, men i själva verket är det en 40. Varför är det så? Jag blir så sur!!! Tycker att det är så i de flesta märken å butiker. Testade å special beställa ridbyxor, men det tog 1½ år, å sedan dess är jag inte pigg på å göra det igen. Det va ju ett misstag om man säger så!

Hej!
Njae, gå ner i vikt e ju inte nått bra råd... :D har testat så mycket så det går nog inte, hur jag än gör går jag bara upp... :confused: Just nu rider jag i jeans, vilket jag iofs trivs med, men iaf... man vill ju kunna visa sig på kanske en ridklubb eller så. Jag rider visserligen bara i skogen nu, eftersom jag utbildar unghästar vid min ridning, å kör ju travhäst annars så då behöver man ju inte ridbyxor men man vill ju va fin ibland! :) Så man kanske skulle sy på skoning... Ingen dum idé! :idea:

Jag har också problem att hitta ridbyxor som är tillräckligt långa, jag är 176 och har längd 51 i mina stövlar..... Inga av de billigare märkena, Hööks, Börjes, Carlskrona räcker längre än till halva vaden. Inte heller Victor Hugos supersnygga manchester kunde jag ha *snyft*.

De som sitter riktigt bra på mig är Eurostar.

/Jane

Alle ridebuksemodellene finnes ikke i store størrelser på Hööks, men vet de har ridebukser opp til størrelse 54 (F.eks. Contact Ridbyxa og CRW Exclucive Ridbyxa) i enkelte modeller.

Ofte (iallfall i Norge) har jeg sett at buksene som selges på tilbud i forbindelse med utgående varer når det er katalogbytte er mye av "de større buksene". Fra 44 og oppover gjerne. Utvalget varierer nok litt fra gang til gang, men med litt flaks kan du få deg en skikkelig fin bukse til knallpris.

jag har också det problemet ä'r 180 lång och har stl 42 på mina ridkläder. men har ett stort h-vete att hitta ett par som är lagom i både längd och bredd. tips motages tacksammt.

Har du prøvd Pikeur og/eller Eurostar? De har alle størrelse i både lang og kort modell.

hihi, jag är 1.62 lång och jag har 51 i skafthöjd på mina dressyrstövlar. Det är snyggt, men plågsamt ibland! ;) :D De flesta läderridstövlar går att få i extra höga skaft! :)

Nirak

Sv: Svårt att hitta ridkläder...

Jag har stor storlek (dam54) men lite kortare ben.
Jag har hittat ett par ridbyxor som faktiskt passade.
Back2back.
Stl 50 (dam, har läst fel på herrstorlek ibland), de knäskodda. Stretchiga och sköna. Benen nådde ner till min anklar.
De finns helskodda också (med clarino) men de kunde jag inte alls ha. (Har för mycker rumpa för det).

Hållbarheten kan jag inte uttala mig om, men priset var ok.
Ca 600kr för de knäskodda.

Finns på Riktig ridsportbutik.
http://www.rigtig-rideudstyrsbutik.dk/Svensk/index.htm

Sv: Svårt att hitta ridkläder...

Har oxå problem att hitta ridbyxor som passar fast mitt problem är att dom är för långa i benen. Jag är bara ca 155 lång (eller kort, vilket man vill ;) ) O så är man ju inte pinnasmal heller :smirk: Har nu äntligen hittat 1 märke som jag kan ha i barnstorlek men dom är ändå lite för långa i benen men det går ju att kapa av ;) men sen att hitta ridstövlar är ett rent helvete korta, grova vader är inget dom tar hänsyn till när dom tillverkar stövlar så jag fick lämna in o kapa mina Carlskrona så nu sitter dom som en smäck!

Förstår att det måste vara värre att vara för lång för man kan ju inte gärna sy på mer tyg själv :crazy:

Är man inte 165 o normalbyggd verkar det vara problem att hitta kläder som passar men förhoppningsvis är det bara en tidsfråga innan tillverkarna uppmärksammar detta (vissa har väl redan gjort det) o gör något åt sina sortiment (både på ena o andra hållet) och att man ska behöva specialbeställa =dyrt för att man inte ligger inom ramen för hur dom tycker att man ska vara byggd tycker jag är helt sjukt..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 372
Senast: Johanna1988
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 626
Senast: Juli0a
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början... 13 14 15
Svar
288
· Visningar
33 329
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V