svart/brunt big no no?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bellyra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 118
  • Visningar Visningar 8 764
Sv: svart/brunt big no no?

Vad komiskt, jag gick faktiskt och köpte ett rödbrunt träns med ljus fodring för någon månad sedan. Ska ta ett kort imorgon!

Kul att höra lite åsikter :)

Hade köpt ett träns i den färgen som överväger :)

Jo, det lutade ditåt, sen blev det ett tvåfärgat träns iallafall.

F.ö så håller jag med dig, hade JAG ridit OS så skulle iallafall jag ha lagt ner lite mer energi (än jag gör nu kanske) och matchat lädret :p

Lite nyfiken bara, hur skulle du ha gjort om du hade haft denna sadeln? Bild

Den är alltså ljusbrun i sitsen och bossorna och rödbruna kåpor.

/ Freja_, som hatar sadeln som ligger så fruktansvärt bra på sin omöjliga häst. Ursäkta rövbilden!

Jag skulle ha köpt ett träns i den mörkare brun-färgen med fodring i den ljusare :idea: Har för mig att Stübben har fina sådana! :)

Jag bryr mig inte så jättemycket, eliten rider väldigt mycket med brun sadel/svart träns och tvärtom. Det är ingen som ser om man har en svart sadel och brunt träns, det finns bara i ens egna hjärna. Själv har jag svart sadel och bruna träns, tycker det är mycket snyggare än svart. Däremot skulle jag inte kunna med att ha brun sadelgjord och svart sadel, eller bruna stigläder på en svart sadel.

Jag föredrar att ha samma färg på allt läder.

Hur är det egentligen med att blanda svart och brunt; är det så att det är fult eller är det nåt man bara inte gör?

/filosoferande Bellyra

Jag har sett på tv att eliten i hoppning har blandat svart och brunt läder., och jag tyckte inte att det såg fult ut. Din kombinatin låter snygg.

Det finns ju sadlar som är både svarta och bruna.Så varför skulle man inte kunna blanda svart o brunt. Själv tycker jag om när det matchar, men skulle aldrig racka ner på nån, som har blandade grejor, huvudsaken är väl att det fungerar?

jag blandar brunt & svart, har brunt träns & sadel & svart brösta+martingal , tycker inte gör så mycket ;)

Det finns ju sadlar som är både svarta och bruna.Så varför skulle man inte kunna blanda svart o brunt. Själv tycker jag om när det matchar, men skulle aldrig racka ner på nån, som har blandade grejor, huvudsaken är väl att det fungerar?

Det är en väldig skillnad på att ha en svart & brun sadel (tvåfärgad) och välja att matcha tex det svarta (träns osv) än att helt slarvigt bara rida runt med svart sadel och brunt träns!

Har man tvåfärgad sadel kan man med fördel välja att matcha den ena färgen men att tex rida med svart sadel, brunt träns och sen en tobacco martingall funkar helt enkelt inte alls!

Jag skulle ha köpt ett träns i den mörkare brun-färgen med fodring i den ljusare :idea: Har för mig att Stübben har fina sådana! :)

Jag har ett sådant ;) Bild, är tagen med blixt när det är lite mörkare ute så irl lyser det inte riktigt så orange.

Stübben har väll inte med mässingspännen?

Smaken e som baken;)
Tycker nog jag slår alla rekord när de gäller selen på hästen:p
Brunt/natur/svart läder med mässing/silver/gråfärgade spännen i en salig blandning:angel:
19495444.jpg

+ att hästen hade sån grådaskig färg just då:D

Tänkte främst på att de ska funka bra ihop:p
inte hur färgerna gör sig:)

Men det finns ju många olika brun! En del är snyggt annat är fult tycker jag!
Vissa delar, tex så om sadelgjord eller stigläder kan man ha i svart å resten brunt eller vise versa, men tex helt brunt på ryggen (sadel mm) å svart på huvudet (träns mm) tycker jag ser lite misspassande ut.
Tror inte ett par bruna tyglar gör sig snyggt till ett svart träns, men det beror lite på, kan ju funka de me haha;)

På egen utrustning vill jag helst inte blanda :p Hade man råd och tid att köpa allt i exakt samma nyans skulle jag ju gladeligen göra det.
Men jag har har mörkbrunt så jag tycker inte det spelar så himla stor roll om det är en aning fel nyans, det brukar endå bli likvärdigt när man använt och smörjt det ett tag.

Använder man tex brunt och så har man bara en svart graman och måste rida med den två ggr om året, wtf, det stör jag mig inte på.

Däremot har jag oerhört svårt för att se tex ny tabacco, havanna, ljusa eller röda läder tillsammans med svart. DET är Tho big no no ;)

Stübben har mässingspännen. Har tyvärr bara tyglar som är mässingspännen men det finns träns med :D

och vad är det som är slarvigt med att rida runt med brunt träns och svart sadel då? Vem ser det? Förutom dom som inte har något liv då.
Sålänge det är fina saker, det är det viktigaste.

Däremot har jag oerhört svårt för att se tex ny tabacco, havanna, ljusa eller röda läder tillsammans med svart. DET är Tho big no no ;)

(titta på utrustningen och inte på min sits :o)
22906606.jpg

:angel::angel::angel:

Men ska fixa svart fett så den blir mörkare, isf för att den ska va så fiiint röd :devil:

Jag vill ha allt i samma färg helst, men bara därför hittade jag ingen svart sadel som passade och vad i rimlig prisklass, så det vart en brun..tillsvidare och det funkar ju egentligen hur bra som helst, även om jag verkligen längtar tills jag hittat mej en svart sadel.. synd bara att den jag har nu ska vara så grymt härlig å rida i!

Jag föredrar som de flesta när det matchar. Har dock ett brunt träns som jag rider med ibland fastän jag har svart sadel, vilket jag inte tycker är så snyggt, menmen...

Det finns ett globus träns som jag har som är både brunt och svart, typ ljusbrun. Det tycker jag är väldigt fint fastän de är brunt och svart men där matchar ju liksom färgerna varandra. Min sadel har dessutom detaljer i samma bruna färg om man nu vill vara petig.

Det som egentligen är riktigt fult tycker jag är när man blandar olika bruna färger. ex. ljus brun sadel och mörkbrunt träns. Inte fint, men jag klandrar ingen, det kan vara svårt att hitta rätt nyanser av brunt, å det är därför man kör på svart :angel:

Liknande trådar

Utrustning Nu när det har gått ett år efter jag köpte min förra kavaj börjar jag sukta på en ny. Då jag är otroligt nöjd med min Animo har jag hela...
Svar
0
· Visningar
838
Senast: carriemma
·
Islandshäst När jag kollar på islandsutrustning, kan jag inte hjälpa att jag tänker, att en svart häst vore ju fint, den passar i alla fina saker...
Svar
18
· Visningar
5 541
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 374
Senast: Wera
·
Utrustning Som så många andra har jag stoira problem att blanda svart o brunt. Men nu har jag hittat den perfekta sadeln! Helt underbar enligt... 2
Svar
30
· Visningar
2 972
Senast: Kafferosta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka