svart/brunt big no no?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bellyra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 118
  • Visningar Visningar 8 765
Sv: svart/brunt big no no?

Finns det? Vad heter den modellen som är dubbelfärgad och har mässingspännen då?

*noll koll* :angel:

klart att det är superkul om man kan matcha. det ser stiligt ut!:)
Men jag prioriterar först att det passar hästen och mig, sen vad det kostar och sen om det matchar med min övriga utrustning!

:bow:
även den snyggaste utrustning är värdelös om den inte passar!

Fast du har ju lyckats pricka in lindor, schabrak, ridbrallor och passpoalen på schabraken med tröjan. Jag tycker färgen på din sadel är skitsnygg, köp ett likadant träns istället! :D

Däremot skulle jag inte kunna med att ha brun sadelgjord och svart sadel, eller bruna stigläder på en svart sadel.

ojdå, nu får jag gömma mig lite :angel:
min sadel har för tillfället ganska slitna (men fräscha) bruna stigläder.. :rofl: haha

är sadeln brun skulle jag nog gärna ha en svart sadelgjord, tycker det är ganska snyggt faktiskt.
men prio 1 är förstås att det inte skaver eller så..

och vad är det som är slarvigt med att rida runt med brunt träns och svart sadel då? Vem ser det? Förutom dom som inte har något liv då.
Sålänge det är fina saker, det är det viktigaste.

kvalité och passform = prio 1 med alla grejjor

tycker inte att det är slarvigt, men jag föredrar (rent utseendemässigt) om det är samma färg på lädret och spännen.
självklart rackar man inte ner på folk för deras utrustning!

hehe..kom precis på att mitt träns är grönt med mässigsspännen, hackamoret är samma gröna färg men med silverkedja och saklar, tyglarna svarta med silverspännen.. :rofl:
men men hästen går bra på det iaf...

Du skrev "Vem ser det? Förutom dom som inte har något liv då."

Tror hon syftade på att man kan ha ett liv OCH se att en person rider med svart sadel och brunt träns eller tvärtom.

ja jag tycker att jag lyckats rätt bra med den punkten..

obs att det inte var kritik mot dig personligen, jag instämde bara i att utrustning som passar är viktigare än välmatchat, en hel & välmående häst måste ju alltid vara prio. :p

Jag tror mest adet är Bukes översittarfasoner som spelar sin lilla roll i det här. Ute i "det vekrliga livet" har jag ALDRIG träffat nån som egentligen bryr sig om det inte är helt matchat. Själv gillar jag att matcha, iallafall på tävling, men nu har jag hittat en brun sadel och jag har ALLT annat i svart, så det blir väl till att köpa ett brunt tävlingsträns, men hemma rör et mig inte alls.

Typ alla som har koll och bryr sig?!

Jag har faktiskt aldrig fått höra något om mitt bruna träns till svarta sadeln.
Tror att det är viktigare för matchningsfreaken som rider än för alla andra som står o tittar på.

Dessutom har de nog aldrig haft problem att hitta passande sadel för då skiter man till slut i vilken färg sadeln har.
// Linda

Jag har faktiskt aldrig fått höra något om mitt bruna träns till svarta sadeln.
Tror att det är viktigare för matchningsfreaken som rider än för alla andra som står o tittar på.

Dessutom har de nog aldrig haft problem att hitta passande sadel för då skiter man till slut i vilken färg sadeln har.
// Linda

det stämmer nog bra..
en bra ritt är ju alltid en bra ritt, oavsett färger på utrustningen :p

*får en skum syn i huvudet; jag jagar runt som en galning efter en grön sadel för att passa till tränset* :rofl:

ORKA säger jag bara. För det första så behöver det INTE vara slarvigt att ha olika färg på exempelvis sadel och träns. Det finns folk som är hemskt noga med att utrustningen passar hästen och att sköta om sin utrustning även om det inte är samma färg på alla grejjer, det har absolut inget med saken att göra, där är du ute och cyklar. Man är nog inte en bättre människa eller ryttare bara för att man har matchat läder alltid, det finns andra saker att prioritera. Men om du känner dig lycklig och som en bra ryttare med matchat läder så good for you, men alla håller inte med, och du har ingen rätt att antyda att folk är slarviga och inte har "koll" om man inte har matchat läder.Så är det.

Senast ändrad av en moderator:

speciellt när man tar av grejjorna och det är skavsår/tryck över hela hästen.. :cool:

Vet inte om detta var en pik till mig, men om du syftar på min hästs skavsår som syns på bilden jag visade tidigare så kan jag meddela att det är från en ny grimma och hon fick det efter en dag och hon har inte den grimman på sig längre stunder längre.

Ville bara säga det, om det nu var en pik till mig. :p

Fast du har ju lyckats pricka in lindor, schabrak, ridbrallor och passpoalen på schabraken med tröjan. Jag tycker färgen på din sadel är skitsnygg, köp ett likadant träns istället! :D

Haha jo men det är så att jag sparade i 8månader för att köpa detta träns (och då hade jag en svart sadel) och är så jätteglad för det, sen fick jag tyvärr byta sadel och då blev det denna och nu har jag inte råd att köpa ett nytt fast i brunt.. :( så det får va ;)

Du skrev "Vem ser det? Förutom dom som inte har något liv då."

Tror hon syftade på att man kan ha ett liv OCH se att en person rider med svart sadel och brunt träns eller tvärtom.

Exakt så jag menade! Man är inte dum för att man vill ha det snyggaste och senaste (om det passar hästen såklart) men man är inte heller dum om man inte bryr sig! (Dock ska man alltid bry sig om passform) Handlar om olika intressen! Men jag är sådan att jag matchar likaväl mig själv som hästen även om vi bara ska rida ut! Känns bätttre att vara snygga och prydliga! :) Och ja, jag kan ibland se ner på människor som inte matchar (i form av att jag tycker att de är slarviga) men detta är inte min sak så jag skulle aldrig visa det eller prata illa om någon pgr det!

Liknande trådar

Utrustning Nu när det har gått ett år efter jag köpte min förra kavaj börjar jag sukta på en ny. Då jag är otroligt nöjd med min Animo har jag hela...
Svar
0
· Visningar
838
Senast: carriemma
·
Islandshäst När jag kollar på islandsutrustning, kan jag inte hjälpa att jag tänker, att en svart häst vore ju fint, den passar i alla fina saker...
Svar
18
· Visningar
5 541
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 374
Senast: Wera
·
Utrustning Som så många andra har jag stoira problem att blanda svart o brunt. Men nu har jag hittat den perfekta sadeln! Helt underbar enligt... 2
Svar
30
· Visningar
2 972
Senast: Kafferosta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka