svart/brunt big no no?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bellyra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 118
  • Visningar Visningar 8 764
Sv: svart/brunt big no no?

u säger ju att du inte bryr dg om andra har det, att du inte går och komenterar det. ÄNDÅ sitter du här och säger om och om igen hur fult du tycker det är :crazy: ? Vad är det som gör det mer okej? Folk kan ta åt sig över internet också, det är faktiskt verkliga människor som sitter bakom varje tangentbord :cool:

u säger ju att du inte bryr dg om andra har det, att du inte går och komenterar det. ÄNDÅ sitter du här och säger om och om igen hur fult du tycker det är :crazy: ? Vad är det som gör det mer okej? Folk kan ta åt sig över internet också, det är faktiskt verkliga människor som sitter bakom varje tangentbord :cool:

Åhh jag trodde att det bara var kändisar! :crazy:

Ja jag tycker att det är fult, som redan sakts! Men alla andra får göra som dom vill! Bryr mig inte, men när folk frågar om olika kombinationer så svarar man ju?!

jag bryr mig inte
jag har svart sadel + träns och brun sele+ betsel

Åhh jag trodde att det bara var kändisar! :crazy:

Ja jag tycker att det är fult, som redan sakts! Men alla andra får göra som dom vill! Bryr mig inte, men när folk frågar om olika kombinationer så svarar man ju?!

Dy bryr dig inte men ändå måste du kommentera hur fult det är... Hmm jag får inte det att gå ihop riktigt :crazy:

MEN! Seriöst hur gammal är du? Det låter väldigt moget det du håller på med, nu blir jag snart arg på riktigt :mad:.

Tidigare har jag nog varit så extrem som vissa är här i tråden också. Har hållt på med travhästar och varit rätt så maniskt i utrustningsmatchningen. Nu när jag bara håller på med ridning för skojs skull utan krav på tävling så har även kraven på att utrustningen ska vara enhetlig släppt och då är det riktigt kul att kunna variera och experimentera med färger.
Fast när jag hade naturfärgat hackamore till svarta tränset och svart/röda sadeln så mådde jag lite dåligt varje gång jag red ut faktiskt:p
Smaken är ju som baken, så det finns ingen anledning att hålla på och klanka ner på andra. Bara roligt att höra hur andra tänker.:idea:

*kl*

27zevli.jpg

:angel:

men SERIÖST människan har ju sagt att passform är viktigast, hon har väll rätt att tycka att det är fult, det är ju trots allt det tråden handlar om! Ifall svart och brunt ihop är fult eller ej? Jag tycker också att det är otroligt fult, men det rör inte mig i ryggen hur andra gör = jag bryr mig inte. Tror peetra resonerar ungefär likadant.

Sen tycker jag att det är konstigt att det inte är okej att hacka på de som inte tycker att matcha är viktigt, men de som tycker sådant är viktigt, ja de ska det hackas jävlar på.

Det är inte JAG som hackar, lägg ner. Det räcker väl med att säga en gång, istället för att upprepa hur j*vla fult man tycker det är hela tiden?

Hon har fortfarande rätt att tycka det (hon håller ju sig iallafall till trådens ämne) Du behöver ju inte läsa hennes inlägg då om du stör dig så mycket på det.

Att en sån skitsak som att blanda färger på läder kan bli så laddad!

Blandar inte färgen på lädret men har har mässingspännen på tränset och "silvrigt" bett.

Vet ni hur SVÅRT det är att få tag på ett mässingfärgat eggbett i storlek 15,5?:crazy:

Men när det gäller bett tycker jag man får dispans :p En kompis rider med flippanbett och dom finns ju inte i mässing alls, och mässinghackamore finns knappt. Typ allt utom vanligt tränsbett i mässing är ju svårt att hitta!

men SERIÖST människan har ju sagt att passform är viktigast, hon har väll rätt att tycka att det är fult, det är ju trots allt det tråden handlar om! Ifall svart och brunt ihop är fult eller ej? Jag tycker också att det är otroligt fult, men det rör inte mig i ryggen hur andra gör = jag bryr mig inte. Tror peetra resonerar ungefär likadant.

Sen tycker jag att det är konstigt att det inte är okej att hacka på de som inte tycker att matcha är viktigt, men de som tycker sådant är viktigt, ja de ska det hackas jävlar på.

Tack för det! :bow::bow::bow:

Det är väl inte saken vad hon tycker snarare att hon skriver det om och om igen. Jag skulle också lida av omatchande utrustning men jag behöver inte påpeka det (ett flertal gånger) för någon som har det. :idea:

Men när det gäller bett tycker jag man får dispans :p En kompis rider med flippanbett och dom finns ju inte i mässing alls, och mässinghackamore finns knappt. Typ allt utom vanligt tränsbett i mässing är ju svårt att hitta!

om nån hittar ett S-hackamore i mässing nånstanns, skicka mig ett PM :bump:

jag har lyckats hitta bl.a. jaktkandar i mässing, men det är inte lätt - det är ju inte bara att ta något precis :grin:

Jaktkandaret i mässing har väl funnits hos hööks i över ett år? :confused: Så det är väl ingen svårighet att hitta.

Liknande trådar

Utrustning Nu när det har gått ett år efter jag köpte min förra kavaj börjar jag sukta på en ny. Då jag är otroligt nöjd med min Animo har jag hela...
Svar
0
· Visningar
838
Senast: carriemma
·
Islandshäst När jag kollar på islandsutrustning, kan jag inte hjälpa att jag tänker, att en svart häst vore ju fint, den passar i alla fina saker...
Svar
18
· Visningar
5 541
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 374
Senast: Wera
·
Utrustning Som så många andra har jag stoira problem att blanda svart o brunt. Men nu har jag hittat den perfekta sadeln! Helt underbar enligt... 2
Svar
30
· Visningar
2 972
Senast: Kafferosta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Stockholms skärgård
  • Vad kan man äta till frukost?
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka