Svarta fläckar?

aemaria

Trådstartare
Jag har en fråga ang. min katt, en 1-årig kastrerad hankatt som fått fler och fler pigmentfläckar eller vad det
nu är. Det är svarta små fläckar, ca 1-2 mm som han fått på slemhinnorna i munnen och i ögonen.
Vad kan detta vara? Orolig!

//a
 
Nu har jag fått svar på detta på annat håll. Detta är ett fenomen som återfinns hos en del röda katter (vilket min katt är); svarta fläckar på nosspegel, munslemhinnor samt svarta morrhår och en svart fläck på hjässan. Fläckarna blir fler och fler men det är totalt ofarligt.

//a
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: Nikan
·
Övr. Katt Har en hankatt på 7 månader som attackerar mina tre äldre katter (12 år) hela tiden. Han är kastrerad för ca 2 månader sen. Han slåss...
2
Svar
24
· Visningar
2 372
Senast: Lingon
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Celinehenn
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp