Modig_Korn
Trådstartare
Jag har kört helt sjukt fast i min rapport som jag håller på att skriva. Jag har kurslitteratur etc, etc. Men det står helt still i huvudet. Vi ska skriva ett hypotetiskt händelseförlopp från stenåldern och fram över ett område som vi var ute och duttade runt i för några dagar sedan. Eller händelseförlopp är kanske fel ordval.. Mer så att man ska kunna associera saker som har hänt där till historiska händelser. Tex snapphanarna, tjernobylnedfall, digerdöden and so on. Men nu har jag kört helt och hållet fast på medeltiden (har ju digerdöden men mer saker måste väl ha hänt) och på den senare delen av 1900-talet. Fram till 1945 är det ju lungt, två världskrig sätter ju sina spår i hela Europa, även de länder kriget inte ägde rum i. Men därefter har jag bara Sveriges inträde i EU och det är ju inte tillräckligt.
Jag fiskar händelser, stora som små, framförallt i Skåne. Skriva rapporten ämnar jag göra själv
men att komma på händelser att koppla ihop det hela med är helt hopplöst. Jag funtar även på utbrottet av galna kosjukan som blev medialt känt 1996 men Sverige drabbades väl knappt alls av det utbrottet? Halp!
Jag fiskar händelser, stora som små, framförallt i Skåne. Skriva rapporten ämnar jag göra själv