Men det gör vi här i SverigeTyvärr är det ju just dela information som myndigheter och banker på Guernsey och Jersey inte gör.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det gör vi här i SverigeTyvärr är det ju just dela information som myndigheter och banker på Guernsey och Jersey inte gör.
Men det gör vi här i Sverige. Även gott samarbete med andra länder vid internationella efterlysningar så vi får klientelet utlämnande om dom skulle få för sig att försöka gömma sig utomlands
Jag tänker att det är medias uppdrag att lyfta fram den typ av lik i garderoben, utifrån att de ska granska makten.Nej, men om det finns stora lik i lasten tycker jag det ska lyftas fram. Vill vi ha en serievåldtäcktsman i rikstan? Sen får väl svenska folket välja in honom om de tycker det är ok, jag kommer inte lägga min röst där.
Det tänker jag definitivt inte göra när gängkriminella omsätter 352 miljarder SEK, och den gängkriminella brottsvinsten ligger på 185 miljarder SEK årligen. 3.6 miljarder SEK är gängkriminellt bidragsfusk från socialförsäkringssystemet.Det är inte kriminella (förutom att de stjäl skattepengar) utan helt legitima riskkapitalistkoncer
https://assistanskoll.se/_up/artikel-riskkapitalforetag-Intra.pdf#:~:text=Fem av de sex största vårdkoncernerna i,största friskolekoncerner- na, har riskkapitalbolag som ägare.
https://www.network-styrning.com/riskkapitalister#:~:text=Största ägare är styrelsen & koncernledningen, IK,Swedbank Robur Fonder och Didner & Gerge
Ge upp att skylla allt på gängkriminella. Om du inte vill kalla tex Swedbank gängkriminell. Googla på vilka ägarna är.
Sveriges Radios granskning avslöjar att nyckelbiotoper som totalt motsvarar åtta Gamla stan huggs ner årligen – ofta på bekostnad av fridlysta arter.Nja, inte direkt så där men visst svenska författare tillhör djup svensk kultur. Men jag lägger till den svenska myllan och närheten till naturen, röda stugor med vita knutar, fika, göra rätt för sig, stå i kö o träng dig inte, jantelagen, respektera dom äldre som har byggt landet, svensk midsommar, konfirmation. Finns ju hur mycket som helst som inte ska trängas undan av utlänskkultur.
Det tänker jag definitivt inte göra när gängkriminella omsätter 352 miljarder SEK, och den gängkriminella brottsvinsten ligger på 185 miljarder SEK årligen. 3.6 miljarder SEK är gängkriminellt bidragsfusk från socialförsäkringssystemet.
Jag tycker istället att vi ska representeras av ett urval av riktiga människor. Det här med att brott diskvalificerar för evigt som definition tycker jag måste tightas in till väldigt specifika saker. Sen får valsystemet sköta övrigt urval.
Å andra sidan skulle det kunna lösa den ojämlika representationen eftersom runt 40 procent av männen diskvalificerar sig men bara 10 procent av kvinnorna.
Jag håller med. Det är väljarna som avgör vilka de vill ska representera dem, ingen annan. Det låter tvärtom som en väldigt bra start för att inrätta en diktatur= 1. Bestäm att bara ostraffade människor får bli politiker. 2. Inrätta en statlig kommite/sektion/myndighet som bestämmer vilka som får bli politiker och inte 3. Stifta nya lagar som gör alla dina meningsmotståndare till brottslingar 4. Du raderar effektivt oppositionen och meningsmotståndare och kan fortsätta ha makten i alla evighet.
Sen tycker jag att sorteringen mellan "onda och "goda, eller om man hellre vill, "önskade och oönskade" människor har gått alldeles för långt. Så bara för att man dragit det för långt när det gäller vissa grupper av människor, så önskar jag inte att den förskjutningen ska fortsätta. Två fel blir inte ett rätt. Obs. tycker så klart att samma lagar och regler ska gälla alla människor.
Jag ser inga alternativ än att folket väljer de som ska företräda dem. Eller ja, alternativet är någon typ av odemokratisk institution där bara vissa når upp till kraven att företräda folket. Det tycker jag låter farligt. Se inlägg 1311.Så de som ogillar att ha järnrörsviftande personer på stan är bara ... Ja vad ?
Och de som är blottande personer och eller pedofiler ? Du har inga problem med att ha dem i en regering ?
I såna fall har ju media helt fel som letar efter skit om politiker ? För det spelar ju ingen roll om man är brottsling ?
VA ?
Jag ser inga alternativ än att folket väljer de som ska företräda dem. Eller ja, alternativet är någon typ av odemokratisk institution där bara vissa når upp till kraven att företräda folket. Det tycker jag låter farligt. Se inlägg 1311.
Det innebär inte att jag vill, eller tycker det är bra, att våldsverkare sitter i riksdagen eller regeringen.
Poängen att media granskar politiker är ju att väljarna ska kunna göra medvetna val. Många granskningar leder ju dessutom till att politiker blir antingen uteslutna ut partiet eller av med sina förtroendeuppdrag på partiets initiativ, så personen finns inte längre tillgänglig för att välja. Och skulle partiet ändå tycka att personen är en bra representant så återstår det för folket att avgöra om man vill att den personen ska representera en.
Hur får du det till att "folk här inne inte bryr sig" för att de inte vill ha exakt samma lösning som du?Fast att man "slänger ut" folk från riksdagen som gör brottsliga handlingar är ju för att allmänheten vill så. Allmänheten vill inte ha brottslingar i riksdagen. Att nu få höra att fler här inne inte bryr sej måste jag erkänna är ett "ställningstagande" jag aldrig hört !
Då så, då fungerar det väll?Fast att man "slänger ut" folk från riksdagen som gör brottsliga handlingar är ju för att allmänheten vill så. Allmänheten vill inte ha brottslingar i riksdagen. Att nu få höra att fler här inne inte bryr sej måste jag erkänna är ett "ställningstagande" jag aldrig hört !
Hur får du det till att "folk här inne inte bryr sig" för att de inte vill ha exakt samma lösning som du?
Det är ingen här som har sagt att de inte bryr sig?Jag är bara förvånad. Men visst det är säkert inte samma personer som alltid tar upp "järnrör" som säger att de inte bryr sej om det är brottslingar i riksdagen. Men återigen jag är förvånad att så många anser att det inte är ett problem med att brottslingar sitter i regeringen.
Vilket förresten påminner mig om att just biten med att domkyrkans renovering var enda biten du fastnade för (här svarade jag ju en post om att sd tydligen främst ville renovera kyrkor med den ynka kulturbudget som fanns kvar). Hur var det med att den ursprungligen byggdes av utlänningar och därmed inte borde bevaras alls?Kyrkan tillhör väl just Kyrkan ? Är inte staten och kyrkan skilda åt sen länge ?
Vilket förresten påminner mig om att just biten med att domkyrkans renovering var enda biten du fastnade för (här svarade jag ju en post om att sd tydligen främst ville renovera kyrkor med den ynka kulturbudget som fanns kvar). Hur var det med att den ursprungligen byggdes av utlänningar och därmed inte borde bevaras alls?
Jag är ju nyfiken på om du som sd vill riva den iom att det är utlänningar som byggde den och hur det var med våra museer, är det enligt sd svensk kultur att ha museer?
För att inte tala om det här om vad sd tycker om midsommar? Hur gör man där utan biologisk mångfald och svenska landskap så att man kan plocka 7 sorters blommor, när vi dessutom framöver får ett annat klimat, ivrigt påhejat av sd, så landskapet är annorlunda.
Så då gör det ju inget att folk springer och viftar med järnrör på stan ?
Eller kör rattfulla ? Eller är pedofiler ?
WOW ... Den va oväntad faktiskt.... Men då vet jag vart du står...
Men snälla nån. Nu får du väl ändå sluta med dessa tröttsamma halmgubbeargument.