Svensk politik 5

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jag erkÀnner att jag röstar bÄde med hjÀrtat och hjÀrnan. Jag lÀgger mycket empati i mitt val av parti, empati jÀntemot mina medmÀnniskor och mot kommande generationer. Det ser jag som rimligt.
Sedan röstar jag ocksÄ med hjÀrnan, jag gillar det forskningen visar pÄ stÀmmer.

Jag erkÀnner att jag röstar bÄde med hjÀrtat och hjÀrnan. Jag lÀgger mycket empati i mitt val av parti, empati jÀntemot mina medmÀnniskor och mot kommande generationer. Det ser jag som rimligt.
Sedan röstar jag ocksÄ med hjÀrnan, jag gillar det forskningen visar pÄ stÀmmer.
Jag kÀnner vÀll mest att Àr det nÄgon vÀljargrupp som röstar pÄ kÀnsla sÄ Àr det vÀll m och sd? Dom föraktar ju fakta.

Jag Àr bara förvÄnad. Men visst det Àr sÀkert inte samma personer som alltid tar upp "jÀrnrör" som sÀger att de inte bryr sej om det Àr brottslingar i riksdagen. Men Äterigen jag Àr förvÄnad att sÄ mÄnga anser att det inte Àr ett problem med att brottslingar sitter i regeringen.
Jag tror ju att de som drar upp jÀrnrör i debatten har valt att inte rösta pÄ det parti som involverar personer som springer runt med jÀrnrör, men uppenbarligen Àr det ju 20% av Sveriges befolkning som tycker att det Àr helt okej att ha den typen av personer i maktstÀllning, och det Àr vÀl deras fria val antar jag.

Ja eller hur, jag skulle inte vilja rösta pÄ nÄgot annat sÀtt Àn detta, och skulle verkligen önska att fler gjorde det.

Jag Àr bara förvÄnad. Men visst det Àr sÀkert inte samma personer som alltid tar upp "jÀrnrör" som sÀger att de inte bryr sej om det Àr brottslingar i riksdagen. Men Äterigen jag Àr förvÄnad att sÄ mÄnga anser att det inte Àr ett problem med att brottslingar sitter i regeringen.
Jag blir sÄ förvirrad. Brottslingar som sitter i regeringen, syftar du pÄ Ebba Busch dÄ? GÀllde inte frÄgan riksdagen förresten?

NÀr det gÀller exempelvis jÀrnrörskillen Kent Ekeroth, tycker jag att det finns mÄnga mÄnga mÄnga andra problem med honom. Men jag skulle inte vilja förbjuda honom att sitta i riksdagen. Det verkar för övrigt ha lösts sig pÄ annat sÀtt Àn genom förbud, som det sÄ ofta gör.

HUR Àr detta en halmgubbe ? Du kanske inte drar upp jÀrnrör men kom inte Ä pÄstÄ att det inte hÀnder !
Och dÀr pratar du om att jag drar upp jÀrnrör. Fina urspÄrningar.

Det Àr en halmgubbe för jag har inte pratat det minsta om att jag inte bryr mig om brott som begÄs. Du pÄstÄr saker som inte ens Àr i nÀrheten av vad mÀnniskor skriver, du hittar pÄ och drar slutsatser som helt saknar stöd i det som skrivits innan - och sen lÄtsas? du bli upprörd över det genom att köra versaler-attacker och utropstecken nÀr du angriper dina egna pÄhittade Äsikter som du klistrat pÄ andra.

Nu börjar C svamla om marknadshyror igen. Har dom inte lÀrt sig lÀxan sen förra gÄngen O_o. Varför vill C att bara rika ska fÄ bo i nya fina miljövÀnliga lÀgenheter?

Nu börjar C svamla om marknadshyror igen. Har dom inte lÀrt sig lÀxan sen förra gÄngen O_o. Varför vill C att bara rika ska fÄ bo i nya fina miljövÀnliga lÀgenheter?
För att de som ska bygga inte bygger nÄgra nya fina miljövÀnliga lÀgenheter om de inte ser möjligheten att göra en rimlig affÀr pÄ det. Och att vi behöver fler nya lÀgenheter pÄ flera stÀllen i landet. Lyssnade du inte pÄ argumentationen?

Sen finns det ocksÄ andra lösningar pÄ det grundproblemet, som innebÀr större statliga kostnader.

Jag fÄr ÀndÄ ge dig att det Àr lite mÀrkligt att driva det som en profilfrÄga inför valet.

För att de som ska bygga inte bygger nÄgra nya fina miljövÀnliga lÀgenheter om de inte ser möjligheten att göra en rimlig affÀr pÄ det. Och att vi behöver fler nya lÀgenheter pÄ flera stÀllen i landet. Lyssnade du inte pÄ argumentationen?

Sen finns det ocksÄ andra lösningar pÄ det grundproblemet, som innebÀr större statliga kostnader.

Jag fÄr ÀndÄ ge dig att det Àr lite mÀrkligt att driva det som en profilfrÄga inför valet.
Men Äter till frÄgan, har dom inte lÀrt sig lÀxan sen förra gÄngen det begav sig?

Den hÀr artikeln berörde mig. Det hÀr Àr helt kontraproduktivt. Varför ska de hÀr mÀnniskorna, och sÄ mÄnga som de, ut ur Sverige? https://www.svd.se/a/ExlELj/foraldr...-vi-jobbar-vi-betalar-skatt-vi-ar-integrerade

Det hÀr Àr hÄrdare tag i praktiken. Tack för den, Tidö och Socialdemokraterna.
GÄr inte att lÀsa

Är vĂ€l inget konstigt nĂ€r vi Ă€ndrar lagarna. Vi Ă€r ju djupt inne i paradigmskiftet ju

GÄr inte att lÀsa

Är vĂ€l inget konstigt nĂ€r vi Ă€ndrar lagarna. Vi Ă€r ju djupt inne i paradigmskiftet ju
AlltsĂ„ dina svar Ă€r sĂ„ maskinella ibland. "Är vĂ€l inget konstigt" Ă€r inget svar pĂ„ det dĂ€r inlĂ€gget. Trist att du inte kan lĂ€sa artikeln, dĂ„ fĂ„r du tro mig nĂ€r jag sĂ€ger att Sverige förlorar, ekonomiskt, moraliskt och mĂ€nskligt, pĂ„ att splittra familjer pĂ„ det dĂ€r viset och slĂ€nga ut skötsamma mĂ€nniskor som rotat sig och vill jobba.

AlltsĂ„ dina svar Ă€r sĂ„ maskinella ibland. "Är vĂ€l inget konstigt" Ă€r inget svar pĂ„ det dĂ€r inlĂ€gget. Trist att du inte kan lĂ€sa artikeln, dĂ„ fĂ„r du tro mig nĂ€r jag sĂ€ger att Sverige förlorar, ekonomiskt, moraliskt och mĂ€nskligt, pĂ„ att splittra familjer pĂ„ det dĂ€r viset och slĂ€nga ut skötsamma mĂ€nniskor som rotat sig och vill jobba.
Men dom har ju fÄtt utbildning och kan nu Äka hem och bygga upp sitt land sÄ att folket dÀr fÄr det bÀttre.

Ingen Àr oersÀttlig och vi behöver jobben Ät oss sjÀlva. Alla kan ta Ät sig kunskap och utbildning.

Men dom har ju fÄtt utbildning och kan nu Äka hem och bygga upp sitt land sÄ att folket dÀr fÄr det bÀttre.

Ingen Àr oersÀttlig och vi behöver jobben Ät oss sjÀlva. Alla kan ta Ät sig kunskap och utbildning.
Jag vill inte vara med i ditt "oss sjÀlva", tack. Vi behöver ocksÄ att folk jobbar och betalar skatt, som de hÀr mÀnniskorna. Jag förstÄr att det hÀr "Sverige Ät svenskarna" Àr din och SD:s instÀllning hÀr, jag tycker att den Àr vedervÀrdig.

UrsÀkta, men vilken verklighet lever du i? Vi utvisar ju mÀnniskor som jobbar i branscher dÀr det Àr KRIS.

Menar du att det Àr vÀlgörenhet vi sysslar med nÀr vi utbildar mÀnniskor som Àr födda i andra lÀnder?

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • HönstrĂ„den del III

HĂ€strelaterat