Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det är ju inte den kulturen vi syftar på. Det där är ju hur människor beter sig, det vi syftar på är kultur i form av musik, dans, konst, konsthantverk, arkitektur osv.
Men hur folk beter sig är väl i högsta grad kulturellt. Folk beter sig ju olika beroende på i vilken kultur dom lever i. Det är ju naturligtvis inget konstigt i det.

Jag håller med. Det är väljarna som avgör vilka de vill ska representera dem, ingen annan. Det låter tvärtom som en väldigt bra start för att inrätta en diktatur= 1. Bestäm att bara ostraffade människor får bli politiker. 2. Inrätta en statlig kommite/sektion/myndighet som bestämmer vilka som får bli politiker och inte 3. Stifta nya lagar som gör alla dina meningsmotståndare till brottslingar 4. Du raderar effektivt oppositionen och meningsmotståndare och kan fortsätta ha makten i alla evighet.

Sen tycker jag att sorteringen mellan "onda och "goda, eller om man hellre vill, "önskade och oönskade" människor har gått alldeles för långt. Så bara för att man dragit det för långt när det gäller vissa grupper av människor, så önskar jag inte att den förskjutningen ska fortsätta. Två fel blir inte ett rätt. Obs. tycker så klart att samma lagar och regler ska gälla alla människor.
Nej, men om det finns stora lik i lasten tycker jag det ska lyftas fram. Vill vi ha en serievåldtäcktsman i rikstan? Sen får väl svenska folket välja in honom om de tycker det är ok, jag kommer inte lägga min röst där.

Å sen den här skitiga dropshipping kulturen som folk verkar gilla O_o
Återigen: jag är helt med dig. Det är värdelöst och destruktivt. Men jag känner inte till ett enda politiskt parti (kanske Moderaterna ibland, underförstått)? som vurmar för den "kulturen".

Du verkar blanda ihop två olika saker här. Med "den djupt rotade svenska kulturen" menar du exempelvis stor svensk litteratur, som Selma Lagerlöf och Elin Wägner? Det gör du inte, va?

"Folkutbytet" är en rasistisk konspirationsteori. Varför drar du upp den? Du var ju inne på nåt himla bra först.

Återigen: jag är helt med dig. Det är värdelöst och destruktivt. Men jag känner inte till ett enda politiskt parti (kanske Moderaterna ibland, underförstått)? som vurmar för den "kulturen".

Du verkar blanda ihop två olika saker här. Med "den djupt rotade svenska kulturen" menar du exempelvis stor svensk litteratur, som Selma Lagerlöf och Elin Wägner? Det gör du inte, va?

"Folkutbytet" är en rasistisk konspirationsteori. Varför drar du upp den? Du var ju inne på nåt himla bra först.
Nja, inte direkt så där men visst svenska författare tillhör djup svensk kultur. Men jag lägger till den svenska myllan och närheten till naturen, röda stugor med vita knutar, fika, göra rätt för sig, stå i kö o träng dig inte, jantelagen, respektera dom äldre som har byggt landet, svensk midsommar, konfirmation. Finns ju hur mycket som helst som inte ska trängas undan av utlänskkultur.

Näe, om svenskarna, enligt statistik, föder färre o färre barn samtidigt som invandringen tillåts öka som i sin tur föder fler barn....

Du vet säkert historen om riskornen på schackbrädet och vilken hävkraft den genererar

Kyrkan tillhör väl just Kyrkan ? Är inte staten och kyrkan skilda åt sen länge ?
@Smoothie sa att SD ville lägga pengar på att restaurera kyrkbyggnader framför allt.

Men inte saker som var byggt av utlänningar som Domkyrkan.

Vad vet jag om vad SD vill eller inte vill lägga pengar på inom kyrkan, de har ju inte lagt något värde i andra Svenska traditioner som remissystemet eller kärlek till naturen, så en skild kyrka/stat vet jag inte heller hur de vill agera om, det kanske är ytterligare en svensk tradition de inte lägger värde i. Vad jag har förstått lägger de stort värde i det exotiskt religiöst kristna.

(själv är jag inte religiös)

Senast ändrad:
Hela sociala media kulturen. Tex att skicka nakenbilder. Influencer som påverkar hur barn o ungdomar ska se ut, köpa deras skitprodukter. Det går så långt att samhället måste förbjuda sociala medier för barn och sen måste vården som redan är ansträngd ta hand om dessa individer OCKSÅ.
Kan du berätta mer om hur stor del av statens kulturbudget som går till detta?

Men vi var ju på väg mot ett folkutbyte men som man nu verkar stoppa. Vi svenskar ska bevara och framhäva den djupt rotade svenska kulturen.
Som remissystemet :)
och att luta beslut mot vetenskap.
och fri media och vår demonstrationsrätt
Eller vår kärlek till skogen, naturen och biologisk mångfald.

Eller justja, den kulturen skulle bort. (man nosar mer avundsjukt på andra kulturers synsätt, ryska kanske eller Iranska.)

Nja, inte direkt så där men visst svenska författare tillhör djup svensk kultur. Men jag lägger till den svenska myllan och närheten till naturen, röda stugor med vita knutar, fika, göra rätt för sig, stå i kö o träng dig inte, jantelagen, respektera dom äldre som har byggt landet, svensk midsommar, konfirmation. Finns ju hur mycket som helst som inte ska trängas undan av utlänskkultur.
Vänta hopps stopp!

Inte naturen, den var det inget vurm för i partiprogrammen.

Biologisk mångfald skulle bort.
Skogen skulle huggas ned och ersättas med plantage och
Klimatet ska bli som vid medelhavet.

Det står på programmet.

Inga sju sorters blommor på midsommar (biologisk mångfald) och klättra över gärdesgårdar framöver (granplantage ftw). Det blir det p för.

(Respekt finns ju inte för hur de äldre byggt landet. Det var ju inte bra med remissystem och pappamånader, gratis bibliotek, kulturskola, museer, universitet med de allra bästa forskarna (från olika länder och kulturer) och sådant.)

Å sen den här skitiga dropshipping kulturen som folk verkar gilla O_o
Det är så intressant att du tar upp det här. Såvitt jag vet, är L det enda av tidöpartierna som velat verka för ett förbud mot Shein och Temu. Men de kunde inte ens rösta ja när det var uppe på förslag i riksdagen, för att de var tvungna att gå på resten av tidölagets linje: inget förbud.

Visst förstår du att även många svenskar med liv och lust slängt sig in i dropshippingkulturen - inte ens du kan skylla det på "invandrarna". Det är inget parti som menar rovkapitalism när de pratar om samtidskultur, så det kan vi bara släppa.

https://www.sverigesradio.se/avsnit...turvarden-avverkas-politiska-beslut-avgorande
https://www.sverigesradio.se/artikel/fridlysta-arter-forsvinner-nar-naturskogar-avverkas
https://www.sverigesradio.se/artikel/avgorande-naturskogar-missas-av-skogsstyrelsen
https://www.sverigesradio.se/artikel/skogsstyrelsen-vet-inte-om-nyckelbiotoper-avverkats

Inte :devil: är då Tidö intresserade av den svenska naturen! :banghead: :rage:

https://www.sverigesradio.se/artikel/region-uppsala-stoppar-utbetalningar-till-natlakare

Helt sjukt hur privatiseringen av skola vård och omsorg gör att riskkapitalister tar ut miljonvinster av svenska skattemedel.

Glädjebetyg, okvalificerade lärare, vägrar acceptera elever med särskilda behov, ingen insyn eftersom de inte behöver rätta sig efter offentlighetsprincipen. Ekonomiska oegentligheter som gör att ägarna kan ta ut vinster när skolorna går med förlust. Privata VC där patienterna inte får den vård de behöver. Listan kan göras lång.

Äldre som lever på knäckebröd och där det inte finns resurser till tillräcklig personal.

Listan blir längre och längre. Ja, jag tycker att vissa friskolor och liknande ska kunna förekomma men det ska vara med mycket strängare krav och riskkapitalister ska förbjudas helt. Liksom de enorma privata vårdbolagen som dominerar marknaden.

Ca 70% av alla svenskar vill förbjuda vinster i välfärden, ändå gör politikerna det lättare och lättare att starta privata verksamheter.

Vilka partier som inte lyssnar på väljarna öht. Det kan man googla sig fram till.

https://www.sverigesradio.se/artikel/region-uppsala-stoppar-utbetalningar-till-natlakare

Helt sjukt hur privatiseringen av skola vård och omsorg gör att riskkapitalister tar ut miljonvinster av svenska skattemedel.

Glädjebetyg, okvalificerade lärare, vägrar acceptera elever med särskilda behov, ingen insyn eftersom de inte behöver rätta sig efter offentlighetsprincipen. Ekonomiska oegentligheter som gör att ägarna kan ta ut vinster när skolorna går med förlust. Privata VC där patienterna inte får den vård de behöver. Listan kan göras lång.

Äldre som lever på knäckebröd och där det inte finns resurser till tillräcklig personal.

Listan blir längre och längre. Ja, jag tycker att vissa friskolor och liknande ska kunna förekomma men det ska vara med mycket strängare krav och riskkapitalister ska förbjudas helt. Liksom de enorma privata vårdbolagen som dominerar marknaden.

Ca 70% av alla svenskar vill förbjuda vinster i välfärden, ändå gör politikerna det lättare och lättare att starta privata verksamheter.

Vilka partier som inte lyssnar på väljarna öht. Det kan man googla sig fram till.
Bra där att betalningarna stoppas för att kontrollera om det är gängkriminella som står bakom företagen och gömmer sig

Bra där att betalningarna stoppas för att kontrollera om det är gängkriminella som står bakom företagen och gömmer sig
Fullt av organiserat kriminella svenskar, norrmän, danskar och britter där en ansenlig del av bolagen är registrerade i skatteparadis som Jersey och Guernsey för att maximera egna plånboken och minimera bidraget till samhällen de verkar i.

Något är allvarligt fel med systemet när riskkapitalbolag med höga avkastningskrav ger sig i den här branschen (som saknar element av risk så behovet av dem är noll och intet).

Men det har ältats nästan oändligt länge; från 2014:
https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv...pitalbolag-inom-halso-och-sjukvarden_h110210/

Jag tänker att man blandar bort korten när man helt vill förbjuda privata verksamheter och vinstintresse att existera i det offentliga, istället för att få bort de företeelser som är skadliga för samhället.

Fullt av organiserat kriminella svenskar, norrmän, danskar och britter där en ansenlig del av bolagen är registrerade i skatteparadis som Jersey och Guernsey för att maximera egna plånboken och minimera bidraget till samhällen de verkar i.

Något är allvarligt fel med systemet när riskkapitalbolag med höga avkastningskrav ger sig i den här branschen (som saknar element av risk så behovet av dem är noll och intet).

Men det har ältats nästan oändligt länge; från 2014:
https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv...pitalbolag-inom-halso-och-sjukvarden_h110210/

Jag tänker att man blandar bort korten när man helt vill förbjuda privata verksamheter och vinstintresse att existera i det offentliga, istället för att få bort de företeelser som är skadliga för samhället.
Viktigt nu att använda dom verktyg man har fått nu mellan myndigheter och verkligen utrota gängkriminella och dess bluff företag. Polisen varnar ju ständigt för dessa och hur dom jobbar. För nu delar myndigheter info och man hjälper varandra med information så polisen kan knäcka dom fullständigt med bevis.

Viktigt nu att använda dom verktyg man har fått nu mellan myndigheter och verkligen utrota gängkriminella och dess bluff företag. Polisen varnar ju ständigt för dessa och hur dom jobbar. För nu delar myndigheter info och man hjälper varandra med information så polisen kan knäcka dom fullständigt med bevis.
Tyvärr är det ju just dela information som myndigheter och banker på Guernsey och Jersey inte gör.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka