Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
VEt du vilken kategori på människor som är den vanligaste arbetslöa personen i Sverige?
Men vad har vilken kategori på människor att göra med att det finns arbetslösa människor som KAN arbeta och de ska ha jobben först INNAN människor från andra länder kan komma och arbeta i Sverige
För jobbb inom äldreomsorg krävs undersköterskeutbildning.
Hur många av de här vanligaste arbetslösa tror du har det?
Tror du att de överhuvudtaget är lämpliga i vården?
Det finns utbildning! Äntligen börjar det ställas krav på att göra sig anställningsbar genom att tex erbjudas utbildning.
Självklart finns det arbetslösa som mycket väl kan vara lämpliga i vården! Du är inne och nosar på "låga förväntningarnas rasism" tycker jag. Det finns förresten många människor som har yrken de absolut inte alls passar för. Många lokalpolitiker tex........ :sneaky:
Vet du att man behöver taxikort, alltså utbildning, för att köra taxi?
Jaaa OCH???
Ni rasister är för roliga, tror att bara för att någon är SVENSK så är man automatisk kvalificerad och lämplig för vilket jobb som helst.
Och jag tycker du underskattar väldigt många människor och vad de skulle kunna vara kapabla till att arbeta med. Tycker du att det är en hedervärd människosyn?

Nu har även Katja Nyberg lämnat SD och sitter kvar som politisk vilde istället, till Åkessons glädje? Känns som de som bryter mot reglerna oftast är från SD, i det här fallet var det narkotika.

"känns som" ? Ja för att media gillar att "gotta" sej åt att SD politiker gör bort sej.

Tro mej, jag tror INGEN, inte ens SD vill ha knarkande politiker som dessutom kör bil med otillåtna substanser i kroppen.
Jag vill det definitivt inte, OAVSETT partitillhörighet.

Men får S lika mkt utrymme i media när de har politiker som gör samma ? Nope. Inte lika mkt nyhetsvärde i det. Eller det kanske nämns lika mkt men det får inte samma gehör i media då det hellre sopas under mattan.

Det här handlar väl mest om vilket förtroende man har för högern i stil med tidölaget och tex den grupp som sd ingår i i EU. Mitt är mycket lågt.

Med minskande nativitet i Europa, har åtminstone inte jag något särskilt stort förtroende för kristdemokrater i olika länder, när det gäller abortfrågan.

Du får ha din tro, men att DU har konstiga "vibbar" av ett "höger" som inte speglas i verkligheten säger då mer om dej än "högern"... Det säger mer att "vänstern" lyckas med sin "sprida rädsla" som ni anser "högern" gör med rädsla för invandrare. Ni har bara riktat in er på ett annat spår. Ett spår utan verklighetsförankring.

OCH OM nu abortmotståndet växer i Sverige är det INTE högern som kommer stå för det. Utan de religiösa krafter som håller hårt på sitt kvinnoförakt och hederstänk och om du vill ge det nåt "ansikte" så är det inte "högern"...

"känns som" ? Ja för att media gillar att "gotta" sej åt att SD politiker gör bort sej.

Tro mej, jag tror INGEN, inte ens SD vill ha knarkande politiker som dessutom kör bil med otillåtna substanser i kroppen.
Jag vill det definitivt inte, OAVSETT partitillhörighet.

Men får S lika mkt utrymme i media när de har politiker som gör samma ? Nope. Inte lika mkt nyhetsvärde i det. Eller det kanske nämns lika mkt men det får inte samma gehör i media då det hellre sopas under mattan.
Vilka S-politiker känner du till då som sysslar med olagligheter då? Jag vet ingen som ertappats med narkotika.

Du får ha din tro, men att DU har konstiga "vibbar" av ett "höger" som inte speglas i verkligheten säger då mer om dej än "högern"... Det säger mer att "vänstern" lyckas med sin "sprida rädsla" som ni anser "högern" gör med rädsla för invandrare. Ni har bara riktat in er på ett annat spår. Ett spår utan verklighetsförankring.

OCH OM nu abortmotståndet växer i Sverige är det INTE högern som kommer stå för det. Utan de religiösa krafter som håller hårt på sitt kvinnoförakt och hederstänk och om du vill ge det nåt "ansikte" så är det inte "högern"...
Jag har inga konstiga vibbar. Jag tittar på högern i Sverige och utomlands, och konstaterar att ungefär samma programpunkter som normalt sett är extremhögerns - nationalism, xenofobi, klimatförnekelse och konservativ syn på könen - kommer i lite olika ordning och i lite olika form i olika länder.

Den kristna högern är naturligtvis inget undantag.

Men vad har vilken kategori på människor att göra med att det finns arbetslösa människor som KAN arbeta och de ska ha jobben först INNAN människor från andra länder kan komma och arbeta i Sverige

Det finns utbildning! Äntligen börjar det ställas krav på att göra sig anställningsbar genom att tex erbjudas utbildning.
Självklart finns det arbetslösa som mycket väl kan vara lämpliga i vården! Du är inne och nosar på "låga förväntningarnas rasism" tycker jag. Det finns förresten många människor som har yrken de absolut inte alls passar för. Många lokalpolitiker tex........ :sneaky:

Jaaa OCH???

Och jag tycker du underskattar väldigt många människor och vad de skulle kunna vara kapabla till att arbeta med. Tycker du att det är en hedervärd människosyn?
De som redan är i Sverige, har de jobben som ingen annan vill ha, är omtyckta på sina arbetsplatser, betalar skatt, är skötsamma och har barn som sköter skolan blir ändå utslängda. Så pass att det är ett problem att hitta någon som kan ersätta dem, det är bra?! För då kan vi tvinga någon som absolut inte varesig vill eller är lämpad att jobba med sköra människor som behöver hjälp och vård? :crazy:

Både KD och SD räknar jag till högern. Bägge två är abortmotståndare, SD skickar miljoner till abortmotståndare utomlands. Adaktusson röstade emot abort när han satt i Bryssel och han har knappast ändrat sig. Bägge partierna tappade röster pga abortmotståndet så nu aktar de sig för den frågan, men inte tror då jag att de ändrat sig.

Både KD och SD räknar jag till högern. Bägge två är abortmotståndare, SD skickar miljoner till abortmotståndare utomlands. Adaktusson röstade emot abort när han satt i Bryssel och han har knappast ändrat sig. Bägge partierna tappade röster pga abortmotståndet så nu aktar de sig för den frågan, men inte tror då jag att de ändrat sig.

https://www.sdkvinnor.se/sd-star-starkt-bakom-svensk-abortlagstiftning/

Tror det kommer sitta hårt att försöka gå emot kvinnorna i SD.

Vilka S-politiker känner du till då som sysslar med olagligheter då? Jag vet ingen som ertappats med narkotika.

My point exactly !

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/tidigare-s-politiker-begars-haktad-for-narkotikabrott

https://www.sverigesradio.se/artike...partier-hade-spar-av-kokain-pa-sina-toaletter

Men det kommer nog komma lite mer artiklar närmre valet. Då brukar de försöka hitta just såna här bitar, och då tar de med alla partier, inte bara SD för det skulle ju ses igenom direkt.

Jag har inga konstiga vibbar. Jag tittar på högern i Sverige och utomlands, och konstaterar att ungefär samma programpunkter som normalt sett är extremhögerns - nationalism, xenofobi, klimatförnekelse och konservativ syn på könen - kommer i lite olika ordning och i lite olika form i olika länder.

Den kristna högern är naturligtvis inget undantag.
Sen när är nationalism negativt ? Jag är en STOLT Svensk, hade jag haft flaggstång hade jag gladeligen haft svensk flagga.

Är du inte nationalist ? Skäms du för Sverige ? Vilken sunkig syn du har på vårt land...

Konservativ syn på könen ? Nu har du nog hamnat inne på religionspåret igen. Och där vet du redan min syn (se tidigare i tråden) ... Hedersförtryck är mej veterligen ett "importerat" problem. Men kanske missat det i den svenska historien ?

Sen när är nationalism negativt ? Jag är en STOLT Svensk, hade jag haft flaggstång hade jag gladeligen haft svensk flagga.

Är du inte nationalist ? Skäms du för Sverige ? Vilken sunkig syn du har på vårt land...

Konservativ syn på könen ? Nu har du nog hamnat inne på religionspåret igen. Och där vet du redan min syn (se tidigare i tråden) ... Hedersförtryck är mej veterligen ett "importerat" problem. Men kanske missat det i den svenska historien ?
Om du inte ser skalan mellan konservativ och främlingsfientlig nationalism ("ett land, ett folk") och att skämmas för Sverige, finns det inte mycket jag kan göra åt det. Det är för stor insats för ett forum

Sen skäms jag förvisso för nuvarande regeringens politik, jag skäms över utvisningarna och jag skäms över bristen på miljö- och klimatpolitik. Jag skäms över att Sverige står sig sämre nu än förut i internationella mätningar av demokrati- och korruptionsrelaterade värden.

Senast ändrad:
My point exactly !

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/tidigare-s-politiker-begars-haktad-for-narkotikabrott

https://www.sverigesradio.se/artike...partier-hade-spar-av-kokain-pa-sina-toaletter

Men det kommer nog komma lite mer artiklar närmre valet. Då brukar de försöka hitta just såna här bitar, och då tar de med alla partier, inte bara SD för det skulle ju ses igenom direkt.
Enda skillnaden jag ser är att det har gjorts skillnad på lokalpolitiker och riksdagspolitiker att det inte blir större rubriker, även om jag håller med om att det borde uppmärksammats mer.

Den nedre länken håller jag faktiskt med Åkesson om att det borde göra drogkontroller, men inte enbart i riksdagen.

Enda skillnaden jag ser är att det har gjorts skillnad på lokalpolitiker och riksdagspolitiker att det inte blir större rubriker, även om jag håller med om att det borde uppmärksammats mer.

Den nedre länken håller jag faktiskt med Åkesson om att det borde göra drogkontroller, men inte enbart i riksdagen.

Absolut ! Jag är för drogtester, speciellt inom vård och omsorg, men inom alla arbetsgrupper.

Alldeles för lätt att få tag i droger i Sverige så då behöver vi stävja användandet som sker i det dolda. Ända ner på gräsrotsnivå.

Fast de vill fortfarande sänka abortgränsen vilket i sig är helt horribelt.
Vart läser de att de vill sänka ? De säger sej stå bakom de som gäller idag.

Vad de sagt tidigare är just det "förut".. Om man inte "får" ändra sej hur länge tillbaka ska gälla som "förut" ? För där ligger fortfarande SD i lä mot S som svängt betydligt mer i betydligt större frågor. Och det återigen i närtid.

Pratar vi "historiskt" så finns det ännu mer saker som ligger partier i fatet. På ALLA partier... Och det innan SD ens fanns med på "kartan"...

Tror du missat betydelsen av ordet nationalism?
Det ligger farligt nära åsikten att den egna nationaliteten är överlägsen andra.

Att vara glad och stolt över att vara svensk innebär inte automatiskt att man är nationalist.

De som redan är i Sverige, har de jobben som ingen annan vill ha, är omtyckta på sina arbetsplatser, betalar skatt, är skötsamma och har barn som sköter skolan blir ändå utslängda. Så pass att det är ett problem att hitta någon som kan ersätta dem, det är bra?! För då kan vi tvinga någon som absolut inte varesig vill eller är lämpad att jobba med sköra människor som behöver hjälp och vård? :crazy:
Jag pratar inte om de som har jobb, betalar skatt och är skötsamma. Jag pratar om att de som är arbetslösa i Sverige och låg eller ingen utbildning ska FÖRST ha de jobben FÖRE de som kommer från andra länder. Ja tänker man att det inte går att ersätta någon på en arbetsplats så går det såklart inte. Men finns ambitionen att de som är arbetslösa och kan arbeta (och det måste det göra bland alla 700 000 arbetslösa alla kan inte vara vit man med psykiska problem som skogaliten menar) då har man ett mål att sträva efter.

Jag pratar inte om de som har jobb, betalar skatt och är skötsamma. Jag pratar om att de som är arbetslösa i Sverige och låg eller ingen utbildning ska FÖRST ha de jobben FÖRE de som kommer från andra länder.
Så att etniska svenskar som saknar utbildning och är arbetslösa, borde få de arbeten som personer som utbildat sig för dessa arbeten nu har? Och det med födelseland som urvalsgrund?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka