Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så de som du upplever är rasistiska är såna som röstar på SD i 100 % ? Eller röstar de på S, M eller nåt annat parti ?

Så fort någon yttrar sej rasistiskt är personen tydligen per automatik SD, men det är ju bara 21 (?) procent av svenska folket som röstar på SD. Är då verkligen 1/5 av sveriges befolkning rasister medan de andra 4/5 INTE är det.
Jag tex som är VÄLDIGT mkt emot religion, OAVSETT religion, vill inte att Sverige ska införa speciella firanden för Ramadan eller andra religiösa händelser. Jag firar jul som i god mat, julklappsspel mm men INTE i "Jesus födelse högtid". Jag firar inte påsk, men visst har jag gärna de dagarna som är röda och ledigt då, men inte för att jag hedrar Jesus död och återuppståndelse. Midsommar är ? är den från början kristen eller bara "bondtradition" ? Jag firar inte Halloween (jag vet inte kristen) men jag firar inte heller Alla helgona. Vill jag minnas nån som dött gör jag det när jag tänker på dem. Jag behöver inga datum för det. Så personligen är jag emot alla sätt att "få in islam eller annan religion" i vardagslivet.
Jag vet att vi har religionsfrihet i Sverige, men som med k*kar så vet man att killar har en men behöver inte se dem. Så är det med religion för mej. Så även om kvinnor har slöja "av fri vilja" så finns det MINST lika många som har den "av tradition" eller ännu värre under hot. Så därför är jag för ett slöjfrittsamhälle. Hur vet vi att det är av fri vilja ? För att de säger det ? Hur mkt av den fria viljan är rädsla sen generationer ? Hedersförtryck mm. Klart de säger "jag bär slöja av fri vilja" hur skulle de annars framstå ? Som de kuvade kvinnor de är ? Och den här frågan är för mej som inte är feminist en självklarhet, så hur feminister tycker att slöja är ok är för mej ett stort frågetecken.

"Måste man bära slöja enligt Koranen?
AI-översikt
Det råder delade meningar om huruvida Koranen uttryckligen kräver sl
Koranen nämner inte ordet "slöja" (hijab) i betydelsen huvudbonad, utan förespråkar anständighet och att täcka bröstet/kroppen. Tolkningen av dessa verser varierar mellan att det är en religiös plikt och att det är ett kulturellt val."

Är jag lika mkt emot judiska hårbonader ? Nej, den döljer mej veterligen inte hur en person ser ut. En sikhist turban ? nej samma sak. Hade en muslimsk slöja vart en löst satt sjal runt huvet som ses på nedan bild, hade jag köpt den också, den skyddar håret från smuts och solblekning, håller håret från ansiktet. Som ni säger finns tom folkdräkter i sverige som har huvudbonader och sjal runt håret är inte en ny företeelse i Sverige.

Visa bifogad fil 182763

Så är jag nu rasist för att jag är emot slöja ? Nej jag är emot religioner !!! Hur många krig har inte startats i religionens namn, hur många människor har levt i skräck pga religion ?
Naturligtvis finns det folk som är rasistiska i andra partier också, men jag har aldrig träffat en sverigedemokrat som INTE uttryckt rasistiska tankar/idéer, och det är väl en ganska stor skillnad. Sen finns det säkert de som inte är rasister utan röstar på SD av missnöje till exempel, men då tar de ju väldigt lätt på att det medföljer en rasistisk politik så även om det kanske inte är rasister har de uppenbarligen inget emot rasism.

Det trevliga med Jokkmokk m fl glesbygdskommuner är ju att de gjort upprop mot regeringens politik och lämnat SD. De vill inte att deras innevånare utvisas utan anser att alla behövs. :up:
Då får dom ha det så. Vi har ju kommunalval och folk kan skicka in medborgarförslag, folk får vara med om att bestämma hur dom vill ha det i sina närområden. Det är väl inget konstigt. Att folk gör upprop mot sittande regeringar har ju alltid funnits sen urminnes tider. Det är väl heller inget konstigt.

Då får dom ha det så. Vi har ju kommunalval och folk kan skicka in medborgarförslag, folk får vara med om att bestämma hur dom vill ha det i sina närområden. Det är väl inget konstigt. Att folk gör upprop mot sittande regeringar har ju alltid funnits sen urminnes tider. Det är väl heller inget konstigt.
Och det är inte heller konstigt att folk lämnar SD pga deras politik. :up:

Och det är inte heller konstigt att folk lämnar SD pga deras politik. :up:
Det är heller inget konstigt att folk lämnar alla partier pga deras politik så att SD hela tiden har har ökat och nu når över 20% :laugh:. Sosse tiden där man hade över 50% kommer aldrig mer tillbaka :up:

Det är heller inget konstigt att folk lämnar alla partier pga deras politik så att SD hela tiden har har ökat och nu når över 20% :laugh:. Sosse tiden där man hade över 50% kommer aldrig mer tillbaka :up:
Det tror inte jag heller och hur det går i valet lär visa sig först i höst. Jag tror Jimpa kan titta sig i månen efter en statsministerpost. :up:😜

Då har Klimatpolitiska rådet utvärderat regeringens politik och kommit fram till att Sverige har sämre förutsättningar att nå klimatmålen nu än innan regeringen tillträdde.

Så inte bara har deras politik varit otillräcklig, den har försämrat läget.

Den ansvariga ministern, vikarierande klimat- och miljöminister Johan Britz var inte på plats för släppet av rapporten, precis som ordinarie ministern uteblev förra året, och är oförstående till kritiken. Så man kan nog räkna med att de tänker fortsätta på samma inslagna bana och få samma kritik nästa mandatperiod om de vinner valet.
Vem är förvånad. Än så länge är de inte klimatförnekare som tex Trumps polare, de skiter bara i klimatet.

Och låter bistånd gå till abortmotstånd i andra länder. Men argumenterar än så länge inte (direkt) mot abort i svensk politik.

Än så länge.

Vem är förvånad. Än så länge är de inte klimatförnekare som tex Trumps polare, de skiter bara i klimatet.

Och låter bistånd gå till abortmotstånd i andra länder. Men argumenterar än så länge inte (direkt) mot abort i svensk politik.

Än så länge.

Trots "skiten" för sänkningen av reduktionsplikten mm så drivmedelspriserna gick ner, som iom kriget stigit igen. Nu kräver S att skatten på drivmedelspriserna ska sänkas. Med tanke på att priserna inte ens kommit upp i de summor de själva hade under sin mandatperiod så ser jag det enbart som "valfjäsk". För nu är miljön inte det viktiga, utan "svenssons plånböcker"

Källa https://www.etc.se/klimat-miljo/s-k...katten-billigare-bensin-foer-vanliga-hushaall

Dagens ETC

Skatten på bensin och diesel måste sänkas tillfälligt. Det anser både Socialdemokraterna och Centerpartiet efter de senaste veckornas skenande priser.

– Det slår rakt in i hårt arbetande människors plånböcker, säger Magdalena Andersson (S).

Samtidigt duckar S-ledaren frågor om kraven från Klimatpolitiska rådet om höjda bränsleskatter nästa mandatperiod.

Än så länge.

Varför skulle abortfrågan ändras i Sverige ? Ingen som vill ändra den i Tidöregeringen !

1774037941537.webp

Varför skulle abortfrågan ändras i Sverige ? Ingen som vill ändra den i Tidöregeringen !

Visa bifogad fil 182801
Närå, inte nu. Men om vi tittar på liknande höger i andra länder, är spåren förskräckande. Men inte i Sverige, än. Om vi tänker oss tre, fyra valperioder med tidölaget, är jag inte optimistisk. Men svensk höger av rådande sort fattar att de inte kan börja med aborterna.

Närå, inte nu. Men om vi tittar på liknande höger i andra länder, är spåren förskräckande. Men inte i Sverige, än. Om vi tänker oss tre, fyra valperioder med tidölaget, är jag inte optimistisk. Men svensk höger av rådande sort fattar att de inte kan börja med aborterna.

Eh ? INTE ETT ENDA högerparti VILL ändra abortlagen. Men du "tänker dej" om 12 till 16 år ? VA ???

Sluta trolla...

Eh ? INTE ETT ENDA högerparti VILL ändra abortlagen. Men du "tänker dej" om 12 till 16 år ? VA ???

Sluta trolla...
Jag trollar inte. Det här med abortlagstiftningen är ju en punkt där svensk höger skiljer sig från många andra länders höger. Men det är inget jag litar på. Jag tror att det mer är en fråga om i vilken turordning olika punkter betas av.

Senast ändrad:

Än så länge.
Och alla svenska EU-parlamentariker röstade ja till en resolution i EU i december för att säkra kvinnors rätt till abort, eller nej vänta det var inte alla.

Alla utom SD:s parlamentariker.

Trots "skiten" för sänkningen av reduktionsplikten mm så drivmedelspriserna gick ner, som iom kriget stigit igen. Nu kräver S att skatten på drivmedelspriserna ska sänkas. Med tanke på att priserna inte ens kommit upp i de summor de själva hade under sin mandatperiod så ser jag det enbart som "valfjäsk". För nu är miljön inte det viktiga, utan "svenssons plånböcker"

Källa https://www.etc.se/klimat-miljo/s-k...katten-billigare-bensin-foer-vanliga-hushaall
Låter positivt. Det betyder ju att vem som än vinner valet i höst så får vi billigare diesel till folket :up:

Nu har även Katja Nyberg lämnat SD och sitter kvar som politisk vilde istället, till Åkessons glädje? Känns som de som bryter mot reglerna oftast är från SD, i det här fallet var det narkotika.

Nej, den grundlagsskyddad ju nu. Krävs visserligen ytterligare ett riksdagsbeslut efter valet men alla är ju mer eller mindre för så har svårt att se att det inte ska ske
Det här handlar väl mest om vilket förtroende man har för högern i stil med tidölaget och tex den grupp som sd ingår i i EU. Mitt är mycket lågt.

Med minskande nativitet i Europa, har åtminstone inte jag något särskilt stort förtroende för kristdemokrater i olika länder, när det gäller abortfrågan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka