Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
NEJ SD är inte ett rasistiskt eller nazistiskt parti ! Men att "röda väljare" vill fortsätta tycka så skiter nog en SD medlem i... Det är liksom ingen ide att diskutera detta med en V eller MP ...

Men om NÅGOT parti ska kallas judehatare så är det om NÅGOT V... Som vurmar för Palestina med sjalar mm och hatar Israel. Var hittar du att SD hatar judar ? Att C gjorde det i enligt Buke alldeles för långt bort i tiden har jag redan redovisat !

Var hittar ni nazisterna i SD ? De flesta är nog med i NMR om de är nazister.
Du, jag har aldrig röstat rött i hela mitt liv (jag är en sån där gammaldags anständig högerdemokrat) och även jag anser att SD är ett rasistiskt parti med alldeles för levande rötter i nazismen.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen - kom igen när partiets ledning inte gick i tågen med kängorna hårt snörade.

F ö kan man vara kritisk mot staten Israels agerande utan att för den delen vara antisemit. Precis som man kan vara kritisk mot Irans regim utan att vara islamofob.

Det som pågår här inne just nu är ett högst medvetet försök att normalisera SD, blanda bort korten och hojta att alla är lika goda kålsupare.

Igen: när Jimmie Åkesson gick med i SD var partiledaren dömd för antisemitiska trakasserier och man stod på torgen med ”Bevara Sverige Svenskt”-banderoller. Detta var på 1990-talet.

Det som pågår här inne just nu är ett högst medvetet försök att normalisera SD, blanda bort korten och hojta att alla är lika goda kålsupare.

Igen: när Jimmie Åkesson gick med i SD var partiledaren dömd för antisemitiska trakasserier och man stod på torgen med ”Bevara Sverige Svenskt”-banderoller. Detta var på 1990-talet.
(Nazi)Uniformsförbudet kom efter att JÅ gick med i partiet med..

När det gäller SD så är det ju alltid tjat om rötterna. Då borde det väl gälla V ochså, deras kommunistiska rötter lever ju fortfarande och blir farliga för samhället om dom får växa upp.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ung-vanster-vart-mal-ar-ett-kommunistiskt-samhalle
Men vad i V:s faktiskt förda politik är kommunistiskt? Mitt problem med SD är inte i första hand deras rötter, utan den politik de för och de uttalande de gör, som är öppet rasistiska.

1000018956.webp

Normalt parti, verkligen..

Nej. Du har bara påstått. Det är inte sant, så du kan inte visa det och jag tror att du skrev det för att SD ska verka mer normalt.

Du har också varit super- inkonsekvent: SD:s rötter irrelevanta, V:s rötter relevanta 🤷‍♀️
1. Det som nu är viktigt är att C inte vill ha någonting överhuvudtaget att göra med V.

2. Höger sidan helt enig om att sitta i regering tillsammans och styra landet.

Och allt äldre än 1990 va ju ointressant !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka