Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske man borde införa ett vandelskrav för politiker?
Ja det tycker jag när man lurar svenska pensionärer och andra medborgare på S lotterierna när gängkriminella sitter och säljer åt Socialdemokraterna. Även när flera S ministrar får sparken som tex Transportstyrelse skandalen. Maria Ågren fick strafföreläggande för vårdslöshet med hemlig uppgift och lämnade sin post.Kanske man borde införa ett vandelskrav för politiker?
Lurar pensionärer är väl iofs en viss Ebba expert på, enbart för sin egen vinning. Och sedan bli dömd för förtal på den hon har lurat.Ja det tycker jag när man lurar svenska pensionärer och andra medborgare på S lotterierna när gängkriminella sitter och säljer åt Socialdemokraterna. Även när flera S ministrar får sparken som tex Transportstyrelse skandalen. Maria Ågren fick strafföreläggande för vårdslöshet med hemlig uppgift och lämnade sin post.
Magdalena kom undan trots allt medan Stefan L, Sveriges sämsta statsminister någonsin, blev avsatt av RiksdagenLurar pensionärer är väl iofs en viss Ebba expert på, enbart för sin egen vinning. Och sedan bli dömd för förtal på den hon har lurat.
Det är sjukt att en partiledare kommer undan med sånt.
Vilket konstigt svar på mitt inlägg.Magdalena kom undan trots allt medan Stefan L, Sveriges sämsta statsminister någonsin, blev avsatt av Riksdagen![]()
Vaför är det konstigt menar du?Vilket konstigt svar på mitt inlägg.
Politiker är per definition inte tjänstemän, så det har väl inte med varandra att göra.Det jag vet är att SD vill införa tjänstemannaansvar, Det är väl så nära "se till att de gör rätt för sej" man kan komma.
Vad är vandel på politiker ? Går Magdalena Anderssons "northvolt"affär in under det. Hon har ju intervjuats i KU men hon "minns inget" från det. Och henne vill ~30% ha som statsminister. En fd finansminister som inte "minns" vad hon gjorde för några år sedan ?
Lurar pensionärer är väl iofs en viss Ebba expert på, enbart för sin egen vinning. Och sedan bli dömd för förtal på den hon har lurat.
Det är sjukt att en partiledare kommer undan med sånt.
Politiker är per definition inte tjänstemän, så det har väl inte med varandra att göra.
De är inte tjänstemän utan FOLKVALDA !!! Så alltså får väl de som inte gillade att Forsell inte hade koll som vårdnadshavare låta bli att rösta på honom i nästa val. Det är ju ändå därför vi röstar ! För att de vi VÄLJER ska hamna där de är ...Ett utökat tjänstemanna-ansvar handlar om jag tolkar utredning och lagrådsremissen rätt om en liten straffskärpning som jag är osäker på om det ens kommer att ”behövas”. Det är oftast annat lagrum som kommer in där. Det blir några omskrivningar men vi får se om de paragraferna används. Risken är ju att det går åt andra hållet, att de som vet att de gör fel gör det mer i tystnad och hittar andra sätt att ”maskera” sitt uppsåt.Det jag vet är att SD vill införa tjänstemannaansvar, Det är väl så nära "se till att de gör rätt för sej" man kan komma.
Vad är vandel på politiker ? Går Magdalena Anderssons "northvolt"affär in under det. Hon har ju intervjuats i KU men hon "minns inget" från det. Och henne vill ~30% ha som statsminister. En fd finansminister som inte "minns" vad hon gjorde för några år sedan ?
Nej, tjänstemannaansvar kommer gälla folkvalda också.Tänk för en gångs skull har du ju tom rättDe är inte tjänstemän utan FOLKVALDA !!! Så alltså får väl de som inte gillade att Forsell inte hade koll som vårdnadshavare låta bli att rösta på honom i nästa val. Det är ju ändå därför vi röstar ! För att de vi VÄLJER ska hamna där de är ...
V ville ju inte ha skattesänkning i partiet, de röstade ju ner det förslaget. Sen tycker jag väll inte att det är så konstigt att partistyrelsen föreslog en sänkning av partiskatten med tanke på de kostnadsökningar som finns. Det handlade ju om att en V-poitiker skulle få behålla 41 700 istället för 37 530 kr. Dvs betala ca 11 000 kr i partiskatt i månaden istället för 15 000 kr i månaden. Och vad jag vet är V den enda som har patisktt i sverige . Så även om de hade sänkt partiskatten till 11 000 kr i månaden måste man ju säga att de hade levt som de lär.Det här med tonårsutvisningarna har väl tom SD erkänt att det inte har landat väl. Jag förstår mig inte på detta och varför det är viktigt eller ens är på kartan.
Tittade på Agenda och även Nooshi vill inte svara på frågor om integrationen förutom att hon tycker tonårsutvisningarna är fel. Jag vet inte hur många frågor som ställdes till henne om anhöriginvandring osv som hon inte svarade på. Det visades reportage om att S själva ansåg att dom hade den stramaste invandringspolitiken. Antar att det syftades på de senaste 8 åren dom satt på makten. Såklart inte Nooshi kan svara på frågorna om integrationen då och tro att dom samtidigt kan sitta i en regering.
V ville ha skattesänkning på partiskatten för de egna topparna. Ja det kanske inte är så häftigt att betala skatt trots allt. Det var ju tur att det förslaget inte gick igenom! Man ska väl leva som man lär eller? Men alla politiker är hycklare. Ja det här landar väl inte så väl i denna tråden. Sedan den där knytnävehälsningen på V´s partikongress gör mig illa till mods och tar en tillbaka till kommunismen. Måste man ha en symbolisk hälsning överhuvudtaget? Hade inte V lämnat sina kommunistiska rötter? Ja den har en stark historisk koppling till kommunismen!
Sedan tycker jag högern gått till överdrift åt andra hållet och det blir mer och mer fascism. Jag är djupt besviken på att L och M har släppt in SD i regeringen, eller jag kan helt enkelt inte fatta det. Hur kan det vara bättre än att försöka bilda en mittenregering?
Måste oxå säga detta. Bristande vandel? Vad fan är ens det? Allvarligt talat? Låter som vi är tillbaka på medeltiden där Kyrkan hade störst makt.
Jag är så sjukt besviken på i princip alla partier idag! Fy fan!
Så har kommunister alltid gjort genom historien. Rötterna finns kvar det har jag alltid sagt och nu ser vi bevis för det. Väldigt farligt för Sverige om dom får fotfäste.Men: Håller verkligen med om dina betraktelser från partikongressen. Jättemärkligt att nästan alla tilltalade varandra med "kamrater" och knutna nävar (jag tittade inte så länge så jag såg bara en knuten näve, dock tillräckligt).
Var Donald Trump kommunist när han höjde sin knutna näve?Så har kommunister alltid gjort genom historien. Rötterna finns kvar det har jag alltid sagt och nu ser vi bevis för det. Väldigt farligt för Sverige om dom får fotfäste.